۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۳۵۱۵۸
رئيس دادگستري شهرستان بن:

شوراي پيشگيري نقش بسيار مهمي در کاهش جرايم دارد

رئيس دادگستري شهرستان بن گفت: با راه اندازي شوراي پيشگيري 30 درصدي از ورود پرونده هاي کيفري به دادگستري و از انجام برخي جرائم هم پيشگيري شود.
شوراي پيشگيري نقش بسيار مهمي در کاهش جرايم دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ کرم شيخ پور، رئيس دادگستري شهرستان بن و رئيس حوزه قضاييه شهرستان بن در گفت‌وگو با زنگ خبر گفت: اصل هدف قوه قضاييه اول اصلاح جامعه و پيشگيري است و اگر پيشگيري نشد بعد صدور حکم و اجراي احکام است تا رسيدن به عدالت لذا پيشگيري يک درمان است که جامعه را در مقابل ايجاد جرم واکسينه مي کند.
 
رئيس شوراي پيشگيري از تخلفات و جرايم شهرستان افزود: سال گذشته شوراي پيشگيري شهرستان بسيار فعال و نسبت به سال هاي قبل رشد بسيار چشمگير داشت، به گونه اي که حداقل در هر ماه دو جلسه را با حضور تمامي اعضا برگزار کرديم.
 
وي با بيان اينکه راه اندازي اين شورا باعث شده 30درصدي از ورود پرونده هاي کيفري  به دادگستري پيشگيري شود گفت: با تشکيل اين شورا توانستيم از انجام برخي جرائم هم پيشگيري شود.
 
شیخ پور افزود: شوراي پيشگيري در مقابل جرم زمين خواري بسيار موفق بود که در اين هفته توسط جناب دادستان شهرستان بعد از نماز جمعه آمار و تعداد پرونده هايي که هست و همچنين مقدار اراضي که از دست افراد زمين خوار و شياد گرفته شده و از افرادي که دست اندازي مي کردند و اراضي دولتي از دست آن ها خارج شد ارئه می‌شود.
 
رئيس دادگستري شهرستان بن  گفت: در مورد موادمخدر تصميمات خوبي گرفته شد و با همکاري موثر و خوب نيروي انتظامي و به لحاظ موقعيتي که شهرستان بن با استان اصفهان دارد و ورودي موادمخدر از مرز استان اصفهان به استان ما است جلوگيري شده است.

وي افزود: موفق شديم قبل از ورود موادمخدر به شهرستان و استان و قبل از تشکيل پرونده هاي قضايي افراد شناسايي و ارشاد و کار بسيار موفق و خوبي انجام شود.

شيخ پور بيان کرد: يکي از کارهايي خوبي که ما سال گذشته انجام داديم شوراي صلح و سفيران صلح در تمام شهرستان فعال شدند که اين افراد از معتمدين و افراد شاخص شهرستان هستند و اقدامات خوبي در بين مردم در راستاي صلح و سازش و جلو گيري از تشکيل پروند قضايي در بين مردم انجام دادند.

وي با بيان اينکه يکي از اقدامات شوراي پيشگيري در رابطه با کاهش جرائم در ماه رمضان بود گفت: در سطح شهرستان پلاکارد هايي با موضوع مجازات روزه خواري و اعمال افعال حرام نصب شد و بيان شد که باعث شد که در شهرستان ما روزه خواري در سطح علني به زير 10 درصد برسد.
 
انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۶:۵۰

30 Dec 2019