۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۰۱۰۸

معرکه گيري پيرمرد،براي يک لقمه نان

پيرمرد با پار کردن زنجير نان در مي آورد و بعضي از مديران ،زنجیر را به دور مردم مي پيچند تا نان در آورند.
معرکه گيري پيرمرد،براي يک لقمه نان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر؛ ديروز بعد از ظهر در مجتمع تفريحي گردشگري گرداب بن جمعيت زيادي حضور داشتند که براي استراحت و استفاده از صفاي طبيعت چند ساعتي رو در کنار خانواده‌هايشان شاد و بدون دغدغه هاي کاريشان باشند.

توي اون شلوغي و با وجود دست فروش ها و کاسب ها و خريداران صداي يه بلندگوي دستي توجه همه رو جلب کرد.

صداي بلند شده از بلندگوي دستي و تجمع مردم در اطراف صاحب صدا توجه هر شنوده اي را جلب مي کرد، رفتم نزديک تر تا دليل حضور جمعيت در اين مکان را جويا شده و جوابي به صداي کنجکاوي دروني خودم پيدا کنم.

علت تجمع را از مردم جويا شدم و دیدم پهلوان معرکه گرفته و قصد دارد پهلواني خود را به رخ بکشد و هنوز هم در قرن ۲۱ مي شود از اعتقادات مردم نان در آورد، و مردم به دور از دغدغه هاي روزانه به تماشاي فردي نشسته اند تا پهلواني اش را به رخ بکشد، اما کسي نگفت که پهلواني به رخ کشيدن نيست، راه و رسم و مرام پهلواني جوانمردي دستگيري است.

پهلوان ميانسال نويد پاره کردن زنجير را به مردم مي داد، فعلا چيزي براي تماشاگرانش عرضه نکرده اما با خواندن اشعاري مردم را به ذکر صلوات ترغيب مي کرد تا ابزار کار خود را آماده و نمايش را به صورت رسمي آغاز کند

رهايي از قيد زنجير

پاره کردن زنجير يکي از بخش هاي جذاب نمايش پهلوان بود، زنجير را سه دور به دور بازوهاي پهلوان پيچيدند و قفلي به سر و تهش زدند. سپس پهلوان همه زورش را در بازوهايش جمع کرد تا از قيد زنجير آزاد شود.

براي آن که هيجان مراسم بالا برود ماجراي پاره کردن زنجير را چند دقيقه اي طول داد. اول پهلوان کلي زور زد و جوري وانمود مي کرد که نمي تواند از عهده اين کار برآيد. يکي دو نفري شايد از دوستان پهلوان پيشقدم مي شدند تا پهلوان را منصرف کنند، اما پهلوان به عشق مردم به کارش ادامه مي داد و در نهايت زنجير پاره شد و مردم با جيغ و دست و هورا پهلوان را تشويق مي کردند.

گاهي شاگرد پهلوان کيسه اي را بين جمعيت مي چرخاند و از مردم مي خواهد داخلش پول بيندازند و گاهي هم کيسه را در وسط ميدان مي گذارند تا هر کس مي خواهد شخصا بيايد و انعام پهلوان را بدهد. پهلوان پشت ميکروفن مي گفت: «اگه مسلموني بيا وسط درد بازوي من غريب رو ساکت کن. انگاري آهن داغ روي بدن من گذاشتن.» او بازوي سرخ شده اش را به همه نشان مي دهد تا دل ها به درد بيايد و اشک ها و پول ها سرازير شود.

بعضي ها نانشان در پاره کردن زنجيره است و بعضيا پولشان از پارو بالا ميرود، پهلوان فيش حقوقي و حقوق نجومي نداشت، حتي به ظاهر رگ دستش هم پاره شد و خون از دستش روان شد، و با هر زحمتي بود سعي ميکرد احساسات مردم رو برانگيخته کنه تا مردم پول بيشتري بدن.

راستي پهلون فيش حقوقي تو چنده؟؟؟

بيچاره پهلوان در آن گرما اين همه تلاش کرد و زنجيره رو پاره کرد نميدانم که آيا زنجير دست کاري شده ،چشم بندي، آيا واقعيت داره ؟؟؟
اما اين رو ميدونم که هنوز هم افرادي در اين آب و خاک هستند که برايشان نان در آوردن سخت و طاقت فرساست.

و افرادي هم هستن که يه حق ماموريتشان صدها ميلون تومان است...

پهلوان خدا را شکر مي کرد که پولي حلال و حاصل کار کردن شبانه روزاش را بر سر سفره مي برد.

اين حرفها و کارهاي پهلوان من را به ياد پهلوانان و قهرمانان دفاع مقدس انداخت که شهيد" عالي "يک نمونه از اين پهلوانان بود که نامه نوشته بود به کارگزيني سپاه:

بسمه تعالي

از : پاسدار عمليات ذبيح الله عالي
به : کارگزيني سپاه ساري
موضوع : کسر کردن حقوق ماهيانه

محترماً به عرض مي‌رسانم چون اينجانب داراي چهار هکتار زمين زراعتي آبي و خشکه هستم و درآمد زيادي دارم و همين طور به خاطر اينکه حقوق من زياد است، درخواست مي‌نمايم که در اسرع وقت از حقوق ماهيانه من حدود ۲۰۰۰ تومان کسر نماييد.

خداوند همه ما را خدمتگزار اسلام و امام قرار بدهد. آمين
ذبيح الله عالي


و حالا مديراني پيدا مي شوند که پا بر روي خون اين شهدا گذاشته و صاحب فيش هاي کثيف مي شوند.
مديراني که از بيت المال براي فرزندانشان هم حق اوقات فراغت تعيين ميکنند و گاهي اوقات هم در کمال بي ادبي و پر رويي مطرح ميکند که "اهل شيشليک و کباب هستم و شفاف هم مي‌گويم با نان و پنير نمي‌توانم کار کنم.» اينها را محمدرضا يوسفي در مراسم معارفه‌اش گفته. فرماندار جديد ورامين که تا قبل از اين رياست انتخابات استان تهران را به عهده داشته. او گفته «از ماشين خوب سوار شدن هم ترسي ندارم.»

او شجاعتِ «ماشين ِ خوب سوار شدنش» را به رخ مردم کشيده. مردمي که براي درآوردن لقمه ناني رنج مي‌کشند و عرق مي‌ريزند تا فرماندار خوش غذايشان شيشليک و کباب نوش جان کند. معامله عادلانه‌اي است.

پهلوان با پار کردن زنجير نان در مي آورد و بعضي از مديران ،مردم را به دوره زنجير مي پيچند تا نان در آورند.

انتهاي پيام/۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۳:۴۲

9 Jan 2020