۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۳۲۱۸۸
امام جمعه شهر سامان :

گذشت حضرت علي(ع) از حق خلافت، نمونه زيبابراي حفظ وحدت/ اتحاد گاهي ايثارگري نياز دارد

امام جمعه شهر سامان گفت: دشمن با عمق بخشيدن به شکاف هاي موجود در بين مسلمانان و دامن زدن به تعصب هاي قومي و مذهبي و حمله به باورهاي يک گروه به بهانه هاي بي دليل و حمايت از عقايد گروه ديگر اتحاد و يکپارچگي مسلمانان را شکسته است.
گذشت حضرت علي(ع) از حق خلافت، نمونه زيبابراي حفظ وحدت/ اتحاد گاهي ايثارگري نياز دارد
به گزارش جهانبین نیوز، امام جمعه شهر سامان حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه يکي از دستورات قرآن و اهل بيت (ع) دستور به وحدت است، اظهار داشت: امير المومنين از حق مسلم خود براي حفظ وحدت گذاشتند، و اين رويه عبر آموز بايد سرمشق همه مسلمانان قرار گيرد.

محسن ملک پور با تاکيد بر اينکه مطالعه در سيره امام علي (ع) نشان مي دهد که هدف آن حضرت تنها حفظ اهل اسلام و وحدت بين عموم مسلمانان بوده است ، افزود: در مساله خلافت که اولين اختلافاتي بود که در بين امت اسلامي به وجود آمد ، امام علي (ع) با صبر و سکوت خود اجازه ندادند وحدت امت اسلامي خدشه دار شود .

وي با بيان اينکه عوامل مهمي در جهت حفظ وحدت در جامعه وجود دارد، اين عوامل شامل ايمان به اسلام و قرآن ، تاسي از سيره پيامبر، آگاهي کامل به دين و دوري از جهل و برداشت هاي انحرافي ، دوري از هواي نفساني تمسکبه اهل بيت و عمل به سيره آنها و دوري از رياست طلبي و انگيزه هاي سياسي است، بيان داشت: اميد است اين موارد براي طالبان حقيتي سرلوحه باشد.

ملک پور با اشاره بر اينکه اين عوامل مهم وحدت هستند که در کنار اين ها بايد توصيه هاي ولي امر مسلمين جهان مد نظر قرار گيرد، تصريح کرد: چرا که دشمنان و استعمار گران تلاش براي عقب نگه داشتن کشور هاي جهان از اسلام را دارند تا منابع انساني و طبيعي را به تاراج ببرند.

وي با بيان اينکه دشمن با عمق بخشيدن به شکاف هاي موجود در بين مسلمانان و دامن زدن به تعصب هاي قومي و مذهبي و حمله به باورهاي يک گروه به بهانه هاي بي دليل و حمايت از عقايد گروه ديگر اتحاد و يکپارچگي مسلمانان را شکسته اند ، تصريح کرد: دشمن با درگيري کشور ها، افکار کشورهاي مسلمانان را از مسائل اصلي منحرف ساخته است.

ملک پور با تاکيد بر اينکه در حا حاضر شاهد توطئه هاي دشمن در منطقه به وجود آوردن گروه هاي داعش و طالبان و ديگر گروه ها است ، عنوان کرد: در حال حاضر رويکرد امريکا جنايت کار نسبت به داعش و ديگر گروه هاي تروريستي اين است که از آنها حمايت کند و بحران را در منطقه تدوام ببخشد .

امام جمعه شهر سامان بيان داشت: لازم است همه علما و سياسيون جهان اسلام دقت و تامل نسبت به اين وحدت داشته باشند.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۵:۳۷

18 Feb 2020