۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۳۵۲۴۸
یکی از برگزیدگان همایش امر به معروف و نهی از منکر، زمینه و راهکارهای اجرای آن در سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم (ع):

آمران به معروف و ناهیان از منکر، کار پیامبرانه و خدایی در زمین می‌کنند/ممانعت از امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با فطرت و دین است

امر به معروف و نهی از منکر، زمینه و راهکارهای اجرای آن در سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم (ع) گفت: وقتی خداوند متعال در قرآن پیامبر (ص) را به‌عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی می‌کند، یعنی کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند جانشین خدا و پیامبر بر روی زمین است و یک کار پیامبرانه و خدایی در روی زمین انجام می‌شود.
آمران به معروف و ناهیان از منکر، کار پیامبرانه و خدایی در زمین می‌کنند/ممانعت از امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با فطرت و دین است
به گزارش جهانبین نیوز، همایش امر به معروف و نهی از منکر، زمینه و راهکارهای اجرای آن در سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم (ع) امروز با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری و صاحبان آثار ارسالی به همایش برگزار شد.

به دبیرخانه این همایش که با هدف ارائه مبانی دینی و ولایی درخصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بسط و گسترش آن در سطح سپاه و همچنین تبیین فعالیت خودجوش کارکنان مومن و انقلابی در حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد ۶۰ اثر ارسال شد که از بین آن‌ها ۴۵ اثر به همایش راه پیدا کرد و بعد از داوری ۶ اثر از آثار راه یافته به همایش به‌عنوان اثر برتر انتخاب شده که و نفرات برگزیده به ارائه مقالات خود در موضوعات مرتبط با محورهای همایش پرداختند.

اسامی برگزیدگان این همایش به این شرح است:

موسی عسگری
احمدرضا بسیج
فیروز صفی‌خانی
زیبا محمدی
مرضیه سبزوار
مینا انصاری


آمران به معروف و ناهیان از منکر، کار پیامبرانه و خدایی در زمین می‌کنند

دکتر احمدرضا بسیج یکی از برگزیدگان همایش امر به معروف و نهی از منکر، زمینه و راهکارهای اجرای آن در سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم (ع) در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از منظر عقل یعنی اینکه ما از هوا و هوس آزاد شویم و زمینه آزادی دیگران را نیز فراهم سازیم تا در دنیا مدینه فاضله و در آخرت حیات طیبه نسیب‌مان شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر زمانی می‌تواند بخوبی در جامعه احیا و اجرا شود که تبیین خوبی از آزادی انسان، خلقت انسان، موقعیت انسان، چرایی آفرینش و اهداف خلقت انسان صورت بگیرد افزود: در این صورت معلوم می‌شود وقتی خداوند متعال در قرآن پیامبر (ص) را به‌عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی می‌کند، یعنی کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند جانشین خدا و پیامبر بر روی زمین است و یک کار پیامبرانه و خدایی در روی زمین انجام می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر واجبی حیاتی، عقلانی و فطری است

بسیج با بیان اینکه شناخت معروفات وظیفه دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، اهل قلم، روشن‌فکران و اساتید است که خیرات را تبیین و به دیگران معرفی کنند خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب حیاتی، عقلانی و فطری است و ارتباطی به سازمان، نهاد، دولت یا این حکومت و آن حکومت ندارد و یک امر فطری درونی است بنابراین هیج کسی نمی‌تواند مانع آن شود.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از حقوق فطری هر انسان است و اگر کسی از امر به معروف و نهی از منکر ممانعت کند درواقع مقابله با فطرت و دین دارد.

بسیج با اشاره به شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: این شیوه‌ها بیان می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر سه مرتبه دارد، مرتبه درونی، مرتبه زبانی و مرتبه عملی، که مرتبه عملی آن در نظام جمهوری اسلامی ایران بر عهده حکومت است و وظیفه مرتبه لسانی بر عهده مردم است.

وی با اشاره به اینکه وقتی می‌گوییم مرتبه لسانی تنها منظور این نیست که با زبان دعوت شود چون در روش‌های تربیتی بیان شده که بهترین روش عمل است و اینکه انسان یک کار بدی را انجام نمی‌دهد و کار خوبی را انجام می‌دهد یعنی خودبه‌خود دیگران را تشویق می‌کند به معروفات و باز می‌دارد از منکرات و این یعنی با این رفتارها می‌توان ثابت کرد کاری غلط یا درست است و این یعنی همان کاری که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در تذکر به پیرمردی که در وضو گرفتن مشکل داشت انجام دادند.

بسیج با اشاره به اینکه مقاله‌ایی که در این همایش ارائه شد چکیده دو کتابی بوده که قبلا منتشر شده است افزود: برگزاری کارهای فرهنگی از قبیل همایش‌ها، کنگره‌ها، سخنرانی‌ها و... نشان‌دهنده آن است که نفس امر به معروف و نهی از منکر زنده است و این همایش‌ها به‌نوعی احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۰:۱۲

9 Jan 2020