۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۲۳۲۷۸
استاد حوزه و دانشگاه:

زنان امروز با الگوپذيري ازحضرت خديجه(س) عامل برون رفت كشور از وابستگي اقتصادي هستند

استاد دانشگاه شهرکرد بيان کرد: با توجه به تأكيدات پي در پي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر اقتصاد مقاومتي بسيار مهم است تا زنان با الهام ازحضرت خديجه(س) بزرگ بانوي اسلام، نهايت تلاش خويش را در تحقق اقتصاد مقاومتي به كار گيرند و باهمه ظرفيت خويش در اين صحنه ي حساس سرنوشت ساز حضور يابند و باعث برون رفت كشور از وابستگي اقتصادي به بيگانگان شوند.
زنان امروز با الگوپذيري ازحضرت خديجه(س) عامل برون رفت كشور از وابستگي اقتصادي هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، دکتر الهام شريفي استاد دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار مشکات برين در خصوص نقش حمايتي حضرت خديجه (س) از اسلام و پيامبر(ص) اظهار کرد: اين بزرگ بانوي اسلام درچند محورو چند بزنگاه حساس تاريخ اسلام نقش استراتژيك و مهمي را ايفا كردند كه نبود اين حضور محوري، آگاهانه و فداكارانه ميتوانست سرنوشت اسلام را تغيير دهد.

وي افزود: ضروري است به برخي از موارد اشاره کنيم تا زنان امروز ما بتوانند با الگوگيري از اين حضور فعال اگاهانه، نقش خويش را در حمايت از ولي امر مسلمين ايفا کنند.

شريفي ادامه داد: اين بانو در به ثمر نشستن نهال نو پاي اسلام بسيار مؤثر بودند چرا كه اولين بانوي ايمان اورنده بودند و طبيعي است كه در فضاي حاكم پر خفقان، انكه شجاعت شكستن خط حاكم را داشته باشد ودر خط مقدم قرار گيرد بسيار مهم است تا ديگران نيز به اعتماد وتكيه ي بر او بتوانند حركت كنند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه اين سد شكن، كسي نبود جز خديجه ي اسلام بيان کرد: البته خود سبقت در ايمان واطاعت از ولي امر زمان لازمه اي دارد كه بدون آن شكستن فضاي حاكم براي اعتلاي حق امكان ندارد و آن معرفت والا نسبت به وجود مبارك ولي امر خويش است.

شريفي ادامه داد: پشتگرمي و زدودن غم خستگي مواجهه ي پيامبر با مشركان از ديگر مواردي است که زنان امروز جامعه اسلامي بايد به آن توجه کنند.

وي يکي ديگر موارد الگوگيري زنان امروز را اينگونه بيان کرد: حضرت خديجه (س) نمونه صبر، استقامت ، خستگي ناپذيري و همراهي قدم به قدم ولي امر خويش بودند به طوري كه يكي از مصاديق آيه ي"الذين قالوا ربناالله ثم استقاموا فلا خوف عليهم ولا يحزنون" شدند .

کارشناس مسائل فرهنگي استان گفت: يکي ديگراز ويژگي هاي بارزحضرت خديجه (س) اين بود که،تحت تأثير جو حاكم قرار نگرفتند (چنانکه برخي از همسران پيامبران و حتي پيامبر اسلام (ص)تحت تاثير فضاي حاكم قرار گرفتند تا جايي كه به مخالفت با ولي امر خويش پرداختند).

وي افزود: حمايت اقتصادي در فضاي تحريم دشمنان و فعاليت اقتصادي كردن جهت رونق اسلام : تنها راه برون رفت اسلام نو پا از حلقه ي شديد و تنگ تحريم وجود مبارك حضرت خديجه(س) و درايت و ايثار ايشان در بذل تمام مال خويش براي پيشبرد اهداف پيامبر و به زانو در نيامدن نهال نوپاي اسلام بود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به طوري كه بدون اين فداكاري چه بسا كه سرنوشت اسلام طورديگري رقم مي خورد.

شريفي بيان کرد: اين نكته با توجه به تأكيدات پي در پي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر اقتصاد مقاومتي بسيار مهم است و زنان با الهام ازحضرت خديجه(س) بزرگ بانوي اسلام بايد نهايت تلاش خويش را در تحقق اقتصاد مقاومتي به كار گيرند و باهمه ظرفيت خويش در اين صحنه ي حساس سرنوشت ساز حضور يابند و باعث برون رفت كشور از وابستگي اقتصادي به بيگانگان شوند.

استاد دانشگاه شهرکرد يادآور شد: نقش حضرت خديجه(س) در هجرت، مقدمات وابزار هجرت ياران پيامبر(ص) از مكه به مدينه نيز با آخرين اموال وي تهيه شد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: نكته ي مهم اينكه با همه خدمت و نثار همه وجود خود در راه ولايت در اخرين لحظه ي عمر هنوز احساس دين به پيامبر مي كند و عرض مي كند: "يا رسول الله در حق تو كوتاهي كرده ام مرا عفو كن" و بايد بر اين يار حقيقي و بي ادعاي اسلام و پيامبر آفرين گفت.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۶:۲۵

27 Dec 2019