۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۲۲۸۸
امام جمعه شهر سامان:

طرح خاورميانه جديد در دستور کار اصلي دولت آمريکا قرار دارد

امام جمعه سامان گفت: طرح خاورميانه جديد در دستور کار اصلي دولت آمريکا قرار دارد و اين وضعيت کنوني، هوشياري و حساسيت دولت را مي طلبد که فعال تر با جريان ها، حوادث و تحولات منطقه اي برخورد نمايند.
طرح خاورميانه جديد در دستور کار اصلي دولت آمريکا قرار دارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، حضرت حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور شهرکي امام جمعه شهرستان سامان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقواي الهي و ترک محرمات، به مناسبت هاي هفته جاري اشاره کرد و فرا رسيدن ۲۵ رجب، سالروز شهادت امام موسي کاظم (ع) را به نمازگذاران تسليت گفت.

وي به حديثي گران بها از اين امام همام اشاره کرد و افزود: هر کس خشم خود را از مردم باز دارد خداوند متعال عذاب خود را در روز قيامت از او بر خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه اين مناسبت به وجود دو عنصر صبر و استقامت، نماز و عبادت در وجود ايشان اشاره کرد و اذعان داشت: امام موسي کاظم (ع) براي مبارزه با حاکمان و خلفاي زمانش و نيز براي اثبات حقانيت اهل بيت (ع) از اين دو عنصر بهره مي برد.

وي ادامه افزود: آن حضرت در زمان حيات خود با چالش هاي مستقيم حکومت غاصب روبرو بود و لذا زمينه مبارزه ايشان با حاکمان جور، بخش اعظمي از عمر شريفشان را در زندان سپري شد که وي در زندان نيز از هدايت و کمک به شيعيان دست نکشيد.

ملک پور شهرکي در بخش ديگري از خطبه ها، به ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي با معلمان اشاره کرد و افزود: رهبري معظم در اين ديدار به اهميت اساسي و مهم آموزش و پرورش در شکل دهي به دنياي آينده پرداختند و فرمودند: بايد مسئولان به معيشت معلمان توجه داشته باشند چرا که دشمن در صدد است از مسائل صنفي و معيشتي معلمان براي صدمه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران استفاده کند که با آگاهي و نجابتي که معلمان در اين زمينه دارند تلاش دشمنان را به شکست منجر خواهد کرد.

خطيب جمعه شهرستان سامان در ادامه اين ديدار به مساله مهمي که مورد توجه عموم واقع شد اشاره کرد و بيان داشت: اظهارات اهانت آميز مقامات آمريکايي عليه نظام مقدس اسلامي، حمله نظامي به ايران بود.

وي به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين باب اشاره کرد و گفت: هيبت نظام اسلامي بايد حفظ شود و مذاکره زير شبح تهديد معنايي ندارد و تذکر و توصيه به تيم مذاکره اين بود که خطوط قرمز حفظ شود و تحقير، تهديد و تحميل را نپذيرند که اين مهم خواسته ملت والاي ايران اسلاميست.

امام جمعه شهرستان سامان به حساسيت ويژه کشورهاي اسلامي اشاره کرد و افزود: نظام سلطه به سرکردگي آمريکا و صهيونيسم به دنبال تجزيه کشورهاي اسلامي براي به وجود آوردن خاورميانه جديد است و از طرف ديگر تحولات بيداري اسلامي در کشورهاي منطقه مي باشد.

وي در ادامه تصريح کرد: تجزيه کشورهاي بزرگي مثل عراق، سوريه، عربستان، ايران و يمن و حتي مصر آرزوي سران استکبار است تا با تجزيه آنها بر منابع منطقه تسلط پيدا کنند و تشکيل کشور کردستان و تجزيه عراق يعني جدايي بخش هايي از ايران، ترکيه، عراق و سوريه است.

امام جمعه شهرستان سامان به حمله نظامي عربستان به يمن و سکوت همه کشورهاي عربي و اسلامي در مقابل اين حملات اشاره کرد و اذعان داشت: تلاش ترکيه براي سرنگوني دولت بشار اسد با حمايت هاي همه جانبه از تروريست هاي سوريه و تلاش آمريکا و برخي کشورهاي منطقه اي براي تجزيه عراق نشان دهنده آن است که طرح خاورميانه جديد در دستور کار اصلي دولت آمريکا قرار دارد و اين وضعيت کنوني، هوشياري و حساسيت دولت را مي طلبد که فعال تر با جريان ها، حوادث و تحولات منطقه اي برخورد نمايند.

ملک پور شهرکي در بخش ديگري از خطبه ها به ادامه مناسبت هاي هفته جاري اشاره کرد و سالروز ۱۸ ارديبهشت ماه روز جهاني صليب سرخ و هلال احمر را گراميداشت و اين سازمان را بي طرف، بي غرض و مستقل از حاشيه ها دانست و بيان داشت: وظيفه اين سازمان حفاظت از زندگي و کرامت قربانيان جنگ و خشونت داخلي و ياري رساندن به آنهاست.

امام جمعه شهرستان سامان به سالروز ۲۴ ارديبهشت ماه روز لغو امتياز تنباکو در پي فتواي آيت الله مجاهد ميرزا محمد حسن شيرازي اشاره کرد و تصريح کرد: اين عالم مجاهد پرچمدار يک مبارزه پر مغز و پر معنا عليه مراکز فساد بود و ما مي بينيم هر جا که احساس وجدان ديني در مردم بيدار بود نقشه هاي استعمار شکست خورده است.

خطيب جمعه سامان در بخش ديگري از خطبه ها، به برگزاري مراسم معنوي اعتکاف اشاره کرد و اذعان داشت: در اين مراسم بيش از ۷۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان در ۵۵۰۰ مسجد در سراسر کشور حضور داشتند که اين مراسم در شهرستان سامان نيز نسبتاً مطلوب بود.

وي در اين زمينه از دست اندرکاران برگزاري اين مراسم معنوي تشکر و قدرداني کرد.

ملک پور شهرکي در پايان به نشست هم انديشي دست اندرکاران و ائمه جماعات مساجد در شهرستان سامان با حضور حجت الاسلام و المسلمين نکونام نماينده ولي فقيه در استان اشاره کرد و از اقشار مختلف مردم در اين زمينه دعوت نمود.


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۱:۵۸

2 Jan 2020