۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۷۷۰۵
گلايه مردم شمال شهرکرد از نبود پمپ بنزين

شمال شهر محروم!/ منطقه شمالي شهرکرد پمپ بنزين ندارد

مناطق ميرآباد، منظريه و خيابان آيت الله کاشاني شهرکرد پمپ بنزين ندارد و اين مسئله براي اهالي اين مناطق مشکلاتي را به همراه دارد.
شمال شهر محروم!/ منطقه شمالي شهرکرد پمپ بنزين ندارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ روزانه تعداد بسيار زيادي خودرو در شهرکرد در حال تردد است.

اگر سرانه استاندارد خودرو براساس معيارهاي پذيرفته‌شده در عرصه جهاني را مبنا قرار دهيم، تعداد خودرويي که در مرکز استان در حال تردد است با ساختار شهرسازي سنتي و قديمي، شايد بيش از سه يا چهار برابر ظرفيت قابل پذيرش و تحمل آن باشد.

تعداد خودرو در شهر ملزومات بسياري را مي‌طلبد. البته بهتر است اينگونه بگوييم که رانندگان متعدد انتظاراتي از شهرشان دارند که بتوانند بدون هيچ‌ مشکلي، با خودروشان در شهر تردد داشته باشند و در سريع‌ترين زمان ممکن به مقصد خود برسند.

در دنياي امروز بنزين يکي از مهم‌ترين نيازهاي زندگي شهري به شمار مي‌رود که همچون آب، غذا، هوا و...، و بيش‌تر از ساير خدمات شهري، براي مردم نياز و مهم است.


ایجاد جايگاه پمپ بنزين در منطقه ميرآباد شهرکرد درخواست جدي مردم

يکي از شهروندان شهرکردي در گفت‌وگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ اظهار کرد: ما در ميرآباد شهرکرد زندگي مي‌کنيم که متاسفانه در آن منطقه پمپ بنزيني وجود ندارد.

وي با بيان اينکه هرگاه بخواهيم بنزين بزنيم بايد يک مسير طولاني را طي کنيم تا به جايگاه برسيم اذعان داشت: نزديک‌ترين جايگاه پمپ بنزين به ميرآباد و منظريه ۱۷ شهريور است.

اين شهروند ادامه داد: نبود جايگاه پمپ بنزين در اين محلات مشکلاتي را چون استفاده ناخواسته از بنزين به همراه دارد.

وي يادآور شد: ما انتظار داريم در شهرکرد که مرکز استان است حداقل در هر منطقه‌اي يک پمپ بنزين وجود داشته باشد که براي سوخت‌گيري مجبور نشويم مسير طولاني را طي کنيم.

روند پیگیری ساخت پمپ بنزین بسیارکند پیش می‌رود

مجتبي سرداري مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي استان در گفت‌وگو با خبرنگار بام ايران خبر در اين باره اظهار کرد: مسئولين شهر علي‌رغم اينکه خواسته شرکت نفت را تاييد مي‌کنند و مشکلات مردم را مي‌دانند ولي خيلي کند پيش مي‌روند.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر ما در ميرآباد، منظريه و خيابان آيت‌الله کاشاني جايگاه پمپ بنزيني نداريم تصريح کرد: اولين جايگاه پمپ بنزين به منظريه، ميرآباد و خيابان آيت‌الله کاشاني اولين جايگاه قابل دسترسي به اين مناطق پمپ ۱۷ شهريور است که فردي اگر بخواهد در اين مکان بنزين بزند چيزي نزديک به ۱۵ کيلومتر مسير را بايد طي کند که اين خود يک معضل است.

سرداري با اذعان بر اينکه همه اين مسائل در جلسات متعدد مطرح شده است بيان داشت: در جلسات هواي پاک و پيشگيري از آلايندگي اين مسئله مطرح شده و موافقت‌هاي لازم از سوي استانداري و شهرداري نيز گرفته شده است اما متاسفانه کارها کند پيش مي‌رود.

وي بيان داشت: اين مسئله از نظر بنده بسيار مهم است و نه تنها کارشناسم مدام از محل مورد نظر ديدن مي کند بلکه خودم به شخصه در جايگاه حاضر و از نزديک بازديد ميکنم.

سرداري با تاکيد بر اينکه سلائق در اين شهر مختلف است و هرکسي يک عقيده دارد يادآور شد: ايجاد جايگاه پمپ بنزين در شهر از نظر فني و تخصصي با شرکت نفت است.

بیشتر پمپ بنزین‌های شهرکرد در بافت قدیمی شهر قرار دارد

وي يادآور شد: در حال حاضر جايگاه‌هاي پمپ بنزين در بافت قديمي استان قرار دارد يعني بيشتر در قسمت جنوبي شهر است و در شمال شهر جايگاهي که مشکل ما را حل کند نيست.


با افزودن جايگاه پمپ بنزين اشتغال‌زايي نيز ايجاد مي‌شود

سرداري با اشاره به اينکه با افزودن جايگاه پمپ بنزين اشتغال‌زايي نيز ايجاد مي‌شود بيان داشت: با زدن جايگاه پمپ بنزين و احداث آن خيلي از مشکلات مردم حل مي‌شود.

وي با بيان اينکه هفت جايگاه پمپ بنزين ديگر در شهرکرد بايد افزوده شود تاکيد کرد: هر جايگاه پمپ بنزين مي‌تواند هفت نفر اشتغال‌زايي را نيز به همراه داشته باشد.

سرداري يادآور شد: از ابتداي سال تاکنون ما درگير اين مسئله هستيم اما تاکنون اين زمين در اختيار سرمايه‌گذار ما قرار نگرفته است.

مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي استان گفت: هرگاه جايگاه پمپ بنزين بخواهد ساخته شود اول بايد اطراف جايگاه را بلوار ساخت و جايي باشد که به آن دسترسي داشت.

وي با اشاره به اينکه شهر شهرکرد تنها هفت جايگاه پمپ بنزين دارد تصريح کرد: از ابتداي سال تاکنون در تلاش هستيم که تعداد جايگاه‌هاي پمپ بنزين در شهرکرد را افزايش دهيم.

سرداري با اذعان بر اينکه معاون عمراني سابق براي اضافه کردن جايگاه پمپ بنزين در شهرکرد موافقت و آن را تصويب کرد بيان داشت: بازديدها چه از سوي کارشناسان و چه از سوي مديران صورت گرفته شده اما متاسفانه تاکنون پاسخي را ما دريافت نکرده‌ايم.

وي با بيان اينکه برخي از کارشناسان بر اين عقيده هستند که بايد مشخص شود که در چند نقطه مي‌توان جايگاه تعيين کرد اذعان داشت: آن‌ها مي‌گويند نبايد ميدان در نزديکي جايگاه باشد، بايد به پيشرفت و توسعه آن نيز توجه کرد و در نهايت بايد همه مسائل مشخص شود و همه نکات نيز سنجيده شود بعد از آن زمين و جايگاه را بدهند.

سرداري با بيان اينکه کساني که براي بازديد به محل رجوع مي‌کنند اطلاعات کاملي ندارند اظهار کرد: با نگاه کردن بر روي طرح جامع شهر مي‌توانند به تمام اطلاعات دست پيدا کنند که اين امر زمان زيادي را از آن‌ها نمي‌گيرد.

وي خاطرنشان کرد: نياز است زميني در اختيار ما قرار گيرد که در آينده شهر نيز موثر باشد.

سرداري با اشاره به اينکه دولت بايد زميني را براي جايگاه نفت در اختيار ما بگذارد اذعان داشت: از بخش خصوصي نمي‌توان زمين را خريد چراکه قيمت آن‌ها بسيار بالا است و سرمايه‌گذار زير بار اين قيمت براي زمين نمي‌رود.

وي ادامه داد: زمين‌هايي را براي جايگاه پمپ بنزين بايد به ما بدهند که يا ملي و يا در شهر و جزء زمين‌هاي شهرداري باشد که بتوان به سرمايه‌گذار و با قيمت مناسب داده شود.

شرکت نفت آمادگي کامل براي افزايش جايگاه پمپ بنزين در شهرکرد را دارد

مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي استان با اشاره به اينکه شرکت نفت آمادگي کامل را براي زدن جايگاه پمپ بنزين دارد خاطرنشان کرد: به محض واگذاري زمين از سوي منابع طبيعي و راه و شهرسازي ما جايگاه‌هاي پمپ بنزين در شهرکرد را افزايش خواهيم داد.

سرداري تاکيد کرد: براي احداث پمپ بنزين در شهرکرد سرمايه‌گذار معرفي شده و همه اقدامات لازم نيز صورت گرفته است.

وي با بيان اينکه دفتر فني استانداري، فرمانداري و شهرداري شهرکرد همکاري لازم را با ما داشته‌اند خاطرنشان کرد: منابع طبيعي يا راه و شهرسازي بايد با انجام کار کارشناسي جواب ما را بدهند تا زودتر به نتيجه برسيم.

بيشترين وقفه از راه و شهرسازي و منابع طبيعي است

مديرشركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي استان گفت: منابع طبيعي و راه و شهرسازي از محل بازديد مي‌کنند اما متاسفانه جواب نهايي را به ما نمي‌دهند.

سرداري افزود: زمين هايي را جانمايي کرده تمامي موافت هاي لازم از سوي استانداري، فرمانداري، شهرداري و شوراي شهر نيز گرفته شد و مي‌طلبد منابع طبيعي و راه و شهرسازي آستين بالا بزنند و جواب قطعي را به ما بدهند تا کار را شروع کنيم.


در صورتي که فرد متقاضي داراي مجوزات و موافقت‌نامه اصولي باشد نسبت به واگذاري زمين اقدام مي‌شود

خدايار باقري مدير املاک و حقوقي اداره کل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري نيز در اين خصوص گفت: دستورالعمل واحدي در دو سازمان شرکت نفت و راه و شهرسازي جهت مراجعات و مکاتبات صورت گرفته وجود ندارد.

وي با اشاره به اينکه قانون و دستوالعمل‌هاي سازمان ملي زمين و مسکن داشتن موافقت نامه و مجوز شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي براي واگذاري زمين لازم و پيش شرط است تصريح کرد: شرکت ملي پخش هم صدور مجوز و موافقت نامه اصولي را مشروط بر داشتن زمين مورد نياز مي‌داند و اين مورد باعث گمراهي افراد مي‌شود.

باقري با بيان اينکه صرف داشتن زمين نمي‌توان شرايط را براي احداث جايگاه سوخت فراهم نمايد اذعان داشت: فرد متقاضي بعد از گرفتن زمين نمي‌تواند ملزومات و شرايط مورد نياز موافقت‌نامه اصولي را کسب نمايد و زمين واگذار شده به صورت بلاتکليف خواهد ماند.

وي تاکيد کرد: در صورتي که فرد متقاضي داراي مجوزات و موافقت‌نامه اصولي از مرجع مذکور باشد اين اداره کل در اسرع وقت برابر مقررات موجود نسبت به واگذاري زمين مورد نياز اقدام خواهد نمود.

گزارش : مرضيه عالي پور هفشجاني

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۴:۱۷

27 Dec 2019