۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۳۰۷۷۵
نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي خبر داد

بیکاری ۳۷۰۰۰ جوان تحصیل کرده در چهارمحال و بختیاری

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس آمارهاي رسمي از استان، چهارمحال و بختیاری دارای ۹۵۰.۰۰۰ نفر جمعيت است که از این تعداد ۳۷۰۰۰ نفر جوان تحصيل کرده بيکار هستند و اين آمار، آمار بسيار نگران کننده اي است.
بیکاری ۳۷۰۰۰ جوان تحصیل کرده در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ اردشير نوريان نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي و عضو کميسيون امنيت ملي در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر با اشاره به مواضع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس آنچه که مصلحت استان و مردم و آنچه که در سطوح مختلف کشور در ابعاد سياسي، اقتصادي، اجتماعي، مخصوصا ابعاد اقتصادي که با زندگي مردم در حال گذر است ما جهت گيري هايي را در مجلس شوراي اسلامي تنظيم کرده ايم که برمدار محور منافع مردم بنا است داشته باشيم ان شاءالله که تا پايان دوران خدمت در اين عرصه در خدمت خواهيم بود.

وي افزود: مردم عزيز ما بايد بدانند که ما در انجام وظيفه نمايندگي مردم و دفاع از حقوق مردم ما نه به کسي بدهکاريم و نه منت کسي بر دوش ما است جز مردم و مديون هيچ کس نيستيم جز لطف خداوند؛ بنابراين براي انجام وظيفه نمايندگي ان شاءالله با قدرت، با صلابت و با اقتدار رفتار مي کنيم.

نوريان تصريح کرد: استان چهارمحال و بختياري در بيکاري، رتبه اول را در کشور دارد و متاسفانه شهرستان بن عنوان دار رتبه اول بيکاری در این استان است؛ و بر اساس آمارهاي رسمي از استان، چهارمحال و بختیاری دارای  ۹۵۰.۰۰۰ نفر جمعيت است که از این تعداد ۳۷۰۰۰ نفر جوان تحصيل کرده بيکار هستند و اين آمار ،آمار بسيار نگران کننده اي است.

وي با تشکر از پيگيري هاي امام جمعه شهرستان حجت السلام ميرافضلي و فرماندار شهرستان بن کمال اکبريان گفت: تمام مسئوليني که در اين شهرستان آمده اند در تلاش هستند تا اين شهرستان پيشرفت کند.

وي با بيان اينکه شهرستان بن به دليل مسائل و مشکلات ويژه اي که دارد شايسته توجه و تمرکز بيشتري است افزود: ما اين تمرکز را در دستور کارهاي خود قرار مي دهيم تا ان شاءالله بتوانيم نسبت به مسائل و مشکلات مختلف اين شهرستان از قبيل مشکلات جاده اي، بهداشتي و درماني، محيط زيست و... را پيگيري و حل و فصل کنيم.

وي افزود: در اين شهرستان پس از مدتي که فرمانداري آمد، اين ارتقا بيشتر در سطح کاغذ و سند و صورت جلسه و اين موضوعات بود و الان لازم است براي جبران بسیاری از عقب ماندگي هايی که شهرستان دارد، حتما ارکان اجرايي يک شهرستان اجرا شود و تلاش و پيگيري هاي لازم براي به ثمر رسيدن اين موضوع در حال انجام است.

وي ضمن اشاره به موضوع مهم آب در استان گفت: بحث آب استان يک موضوع حياتي و کليدي براي مردم است و چند مسئله در رابطه با اين موضوع مورد اهميت است اول اينکه؛ راجع به اين موضوع نبايستي با احساسات و عواطف برخورد کرد و باید با تدبير و درايت و حکمت با آن برخورد کرد، نکته دوم: آب يک مسئله ملي است و به اين موضوع بايستي با يک ديدگاه کلان نگاه کرد و تصميماتي گرفت که درجه اول به نفع عمومي مردم باشد.

نوريان افزود: ما در رابطه با آب، سياست هاي اصولي و قانوني و چارچوب هاي مصوب در قانون را قبول داريم ولي حرف ما اين است که مردم استان چهارمحال و بختياري حداقل به اندازه مردم ساير بخش هاي کشور از اين نعمت خداداي بايستي برخوردار باشند و موجه نيست که آب از حوزه آب خيز استان ما به حوزه هاي ديگر انتقال پيدا کند و بعد ما در استان خودمان روستاهايي باشند که با تانکر آب رساني بشوند.

نماينده حوزه انتخابيه مرکز استان افزود: با صحبت هايي که با وزير نيرو انجام داديم ايشان به کميسيون امنيت ملي مجلس فرا خوان شدند و در آن جا به صراحت اشاره کردند که ما آب را فقط براي شرب مي بريم، و ما هم اعلام کرديم با استفاده آب براي شرب کسي مشکلي نداريم ولي دليلي ندارد شما آبي را که تمام توسعه استان به آن بستگي دارد براي صنعت استان ها و کشاورزي استان هاي ديگر استفاده کنيد و اگر قرار باشد در اين حوزه ها آب مصرف شود استان چهارمحال و بختياري در مرحله اول است.

انتهاييام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۶:۲۵

30 Dec 2019