۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۱۸۵۳۵

شخص علاقمند به آثار تاريخي در بن + عکس

مهدي درعلي بني گفت: آثار تاريخي هستند که ما را به گذشته وصل مي کنند و موجب مي شود که اصالت مان حفظ شود.
شخص علاقمند به آثار تاريخي در بن + عکس
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از زنگ خبر، يكي از افتخارات ايرانيان، پيشينه تاريخي اين سرزمين كهن است و اگرچه حفظ و نگهداري از آثار تاريخي در طول سال هاي گذشته همواره با تهديدهايي نيز مواجه شده و در مواردي خطراتي براي آثار باستاني و تاريخي كشور به‌وجود آمده است، اما همواره اين روحيه در نزد ايرانيان وجود دارد كه براي نشان دادن ارزش و اعتبار تاريخي خود، به آثار فراواني رجوع مي‌كنند كه در گوشه‌ گوشه كشور خود را نشان مي‌دهند و دليل محكمي بر پيشينه پرافتخار اين مرز و بوم هستند.


ازجمله کساني که به آثار باستاني وتاريخي کشورمان اهتمام ويژه اي دارد مهدي درعلي بني است که در ادامه گفتگوي وي را با خبرنگار زنگ خبر مي خوانيد:

درعلي گفت: آثار تاريخي داراي ارزش فراواني است و متاسفانه گاهي اوقات با بي توجهي از کنار اين گنجينه هاي ارزشمند و تاريخي عبور مي کنيم.

وي تصريح کرد: اين آثار هستند که ما را به گذشته وصل مي کنند و موجب مي شود که اصالت مان حفظ شود.

در علي در خصوص جمع آوري اين آثار گفت: از هشت سال پيش هرجايي اشياي تاريخي و قديمي رامي ديدم جمع کردم و کم کم تصميم گرفتم آن ها را در قالب موزه اي کوچک در خانه ام نگهداري کنم.


درعلي با اشاره به اينکه بابت بسياري از اين اشيا پول پرداخته خاطر نشان کرد: افرادي بودند که اصلا فکر نمي کردند اين آثار جز آثار تاريخي ما محسوب شوند و ارزشمند باشند.


وي انگيزه اصلي خود را از اين کار، سو استفاده افراد سود جو عنوان کرد و گفت: افرادي هستند که به دليل منافع شخصي خود از اين اشيا استفاده مي کنند و کار وکاسبي براي خود به راه انداختند به همين خاطر تصميم گرفتم که از اين اقدام آنان جلوگيري کنم وتا جايي که مي توانم نگذارم آثار تاريخي شهرم از بين بروند.


درعلي در پايان اين گفت وگو گفت: از مردم در خواست مي کنم اشيا قديمي خود را در اختيارم قرار دهند تا دريک نمايشگاه يا موزه حفظ ونگهداري شوند.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۲:۴۱

27 Dec 2019