۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۱۷۰۹۵

فقط سه درصد کاهش/ خودررو سازان به کمتر از همه ي پول مردم راضي نمي شوند

روزهاي اخير قيمت خودرو يکي از موضوعاتي بود که صدر اخبار را به خود اختصاص داد تا شايد اندکي از آن کاسته شود و شايد رضايت مردم جلب اما.....
فقط سه درصد کاهش/ خودررو سازان به کمتر از همه ي پول مردم راضي نمي شوند
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار کشمکش بين خودرو سازان و شوراي رقابت در روزها و هفته هاي گذشته نه تنها باعث کاهش قيمت خودرو نشد که آشفتگي بيشتر اين بازار را در پي داشت.

خودرو در کشور ما در سال هاي اخير بعد از خانه به عنوان مهمترين کالاي مورد نياز خانواده ها تلقي مي شود و اغلب افراد آرزويشان در اين کشور تنها داشتن يک خانه براي زندگي و يک خودرو براي جابجايي است اما تورم موجود در کشور دستيابي به اين دو مقوله را به چيزي همچون آرزو و افسانه بدل نموده است.

افزايش ناگهاني قيمت زمين و مسکن در چند سال گذشته بقدري شديد بود که حتي در روستاهاي داراي حداقل امکانات نيز نمي توان خانه دار شد چه رسد به اينکه فردي آرزوي گذران عمر در شهر هاي کشور را داشته باشد.

بازار خودرو نيز بهتر از مسکن نيست، طي دو سال به يکياره با افزايش قيمت مواجه روبرو شد، اگر در سال ۱۳۸۹يک کارگر يا کارمند با حقوقي معادل ۵۰۰يا ۶۰۰هزار تومان در ماه مي توانست يک خودرو تهيه کند اکنون همان فرد ديگر قدرت و توان خريد همان خودروي چهار سال پيش را ندارد.

از سويي ديگر خودرو سازان هم بر وضع نابسامان خودرو نه تنها نظارتي ندارند که خود بيشتر بر ان نابساماني ها دامن مي زنند.

افزايش ۳۰۰درصدي قيمت پرايد طي سال هاي گذشته خود مويد اين گفته است. پرايد خودرويي که توان دريافت هيچکدام از استاندارد هاي جهاني را ندارد اين روزها آرزوي سوار شدنش بر دل خانواده هاي ايراني متوسط به پائين مانده است.

با اين اوضاع وضعيت خودرو نه تنها از سوي خودروسازان رو به بهبودي نمي رود که با قيمت هاي غير منطقي آنان در حال وخيم شدن است.

روز گذشته شوراي رقابت از کاهش ۳درصدي قيمت خودرو هاي پر تيراژ خبر داد اما اي کاش هيچگاه اين کاهش صورت نمي پذيرفت،کاهشي که منت آن بر سر مردم نهاده مي شود و در نهايت از روش هاي ديگر چند برابر آن از جيب خريداران خودرو ها برداشت مي شود.

اي کاش همين شوراي به اصطلاح رقابت جرات آن را داشت که به مردم اعلام مي کرد پس از افزايش ۲۰تا ۳۰۰درصدي قيمت خودرو ها اينک ۳درصد از قيمت نهايي به مردم تخفيف مي دهيم.

اگرچه حمايت از کار و سرمايه ايراني وظيفه ي تک تک ما ايرانيان است اما عدم وجود رقيب براي خودرو سازان کشور باعث سوء استفاده ي آنان از شرايط موجود شده است.

از سويي قيمت بالاي خودروها و از سويي ديگر کيفيت پائين خودرو هاي توليد شده و در ادامه عدم ارائه ي خدمات پس از فروش مناسب از مهمترين عواملي است که خودرو سازان در نبود خودرو هاي با کيفيت خارجي بدانها هيچ توجهي ندارند.
مهدي بهزادي
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۲:۴۷

4 Jan 2020