۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۳۴۷۵
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد:

علت 80 درصد مراجعه ها به پزشکان متخصص نداشتن سواد سلامت است

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: بيش از 80 درصد مراجعين به پزشک که به صورت معمول اتفاق مي افتد با داشتن سواد سلامت اصلاح مي شود.
علت 80 درصد مراجعه ها به پزشکان متخصص نداشتن سواد سلامت است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ مرتضي هاشم زاده رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد اظهار کرد: صرفه جويي در هزينه ها يک طرف و سلامت افراد طرف ديگر هر دو براي ما اهميت دارد.

وي با اشاره به اينکه بحث آموزش و بهداشت بايد به آن توجه شود تصريح کرد: ارتقاء سواد سلامت مي تواند بر روي سلامت افراد نيز موثر باشد.

هاشم زاده ادامه داد: بعضي از مشکلات و بيماري ها مي تواند خيلي سريع خودش را نشان دهد و بعضي ديگر ممکن است در عرض ۲۰ سال نمايان شود ازجمله خوردن سوسيس و کالباس در بهترين شرايط ممکن يک فضاي سرطاني را براي افراد مصرف کننده ايجاد مي کند.

ذائقه سازي اشتباه؛ يک خانواده را به سمت بيماري پيش مي برد

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با اشاره به اينکه آموزش بهداشت و ارتقاء سواد سلامت اساس کار است اظهار کرد: اگر جامعه اي به آموزش بهداشت و سلامت اهميت نداد نيروي خود را از دست مي دهد و خود، خانواده و دولت را گرفتار مي کند.

هاشم زاده با بيان اينکه سرطان، ديابت، فشار خون هزينه هاي سنگيني را به بار مي آورد اذعان داشت: افراد با پيشگيري و رعايت کردن برخي نکات بهداشتي و پزشکي از بسياري بيماري هاي خطرناک خود را نجات داده و موجب کاهش هزينه هاي درماني نيز مي شوند.

قسمت عمده آموزش بهداشت از طريق سيستم هاي مجازي و مشارکت هاي مردمي شکل مي گيرد

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: آموزش ها در مسير هاي فضاي مجازي و مشارکت هاي مردمي بيشتر به شکل صحيح پيش مي رود.

هاشم زاده اظهار کرد: بعضي مشکلات قابل برگشت نيست اما اگر به موقع اقدام شود مي توان آن را کنترل کرد.

وي با اشاره به اينکه براي آموزش بهداشت بايد خيلي خوب کار کرد بيان داشت: مراقبت از خود، خانواده و جامعه بسيار اهميت دارد و بايد اين دانش به همه مردم اطلاع داده شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۴:۲۷

24 Jan 2020