۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۳۱۴۹۵
در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي صورت گرفت:

کشت گياه دارويي کرفس کوهي در 115 هکتار از اراضي روستاي رستم آباد

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان اردل گفت: 115هکتار از اراضي روستاي رستم آباد با همکاري جوامع محلي جوانان اين شهرستان در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي به زير کشت گياه دارويي کرفس کوهي رفته است.
کشت گياه دارويي کرفس کوهي در 115 هکتار از اراضي روستاي رستم آباد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سليمان بهمني رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبر گفت: از آنجا کرفس کوهي خواص دارويي بسيار زياد و ارزش اقتصادي بالايي است، متاسفانه مورد بي مهري افراد سودجو واقع شده به طوري که با برداشت بي رويه و غيراصولي امروزه اين گياه ارزشمند در ليست گياهان در شرف نابودي قرار گرفته است.

بهمني با بيان اينکه اين گياه دارويي از ارزش اقتصادي بالاي برخوردار است کارشناسان اداره منابع طبيعي با همکاري جوامع محلي جوانان در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي ۱۱۵ هکتار از اراضي روستاي رستم آباد را کشت کردند تا بتوان بعد از سه سال از آن برداشت کرد و گامي در تحقق اقتصاد مقاومتي بردارند.

وي بيان داشت: اهالي روستاي رستم آباد قبول کرده اند که اين گياه باارزش را تا سه سال حفاظت کنند تا بتوانند بار ديگر کرفس را در روستاي خود پروش دهند.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان اردل يادآور شد: بعد از سه سال محافظت از اين گياه مي توان از آن برداشت و به فروش رساند که اين امر در جذب گردشگر در آن منطقه نيزمي تواند موثر باشد.

وي با اشاره به اينکه منابع طبيعي همکاري زيادي با روستائيان براي اين امر داشته است، بيان داشت: تامين بذر کرفس و نحوه آموزش براي چگونگي کاشت آن به اهالي روستا آموزش داده شده است.

بهمني تصريح کرد: با اين اقدام مي توان مابقي روستا هاي اطراف را تشويق به کاشت و برداشت اين گياه کرد.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۵:۰۷

30 Dec 2019