۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۱۱۴۱۵

پیکر هفت نفر از شهدای حادثه تروریستی دیاله عراق وارد کشور شد

پیکرهای مطهر هفت نفر دیگر از شهدای ایرانی حادثه تروریستی روز جمعه 22 آذر ماه استان دیاله عراق، سه شنبه شب ساعت 20 و 50 دقیقه و با تشریقات خاص نظامی و در حضور مقامات محلی شهرستان قصرشیرین از مرز بین المللی خسروی وارد کشور شدند.
پیکر هفت نفر از شهدای حادثه تروریستی دیاله عراق وارد کشور شد

به گزارش جهانبین نیوز، پیکرهای مطهر این شهدا متعلق به تعدادی از کارگران و مهندسان یک شرکت ایرانی متعلق به بنیاد مستضعفان است که در خط انتقال گاز ایران به عراق مشغول بکار بودند و بیشتر آنها از اهالی شهرکرد در استان چهارمحال بختیاری هستند.

در جریان این حمله تروریست ۱۵ کارگر و تکنسین ایرانی به شهادت رسیدند و چهار کارگر ایرانی نیز مجروح شدند که پیکر مطهر شش شهید روز یکشنبه ۲۴ آذر از مرز خسروی تحویل مقامات کشورمان شد و چهار مجروح حادثه نیز روزهای ۲۳ و ۲۴ آذر در مرز پرویزخان تحویل مقامات کشورمان شدند.

پیکر مطهر ۹ شهید دیگر این حادثه بدلیل سوختگی شدید و شناسایی نشدن هویت آنها، تاکنون در مرکز پزشکی قانونی بغداد نگهداری می شدند که پس از انجام آزمایشات پزشکی و تعیین هویت سرانجام امروز پیکر هفت شهید به کشور منتقل شد.

پیکرهای مطهر این شهدای حادثه تروریستی، پس از انجام تشریفات قانونی در مرز منظریه عراق تحویل مقامات مرزبانی کشورمان شد و سپس توسط چهار دژبان مرزبانی و امدادگران جمعیت هلال احمر قصرشیرین از مقامات عراقی تحویل و پس از حمل آنها به محوطه مرز خسروی به داخل هفت دستگاه آمبولانس متعلق به هلال احمر و اورژانس انتقال دادند تا به سردخانه ستاد معراج شهدای کرمانشاه منتقل شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدا پس از انجام تشریفات قانونی تحویل خانواده هایشان می شود، اظهار کرد: اسامی این شهدا ˈداریوش رییسی و احمد خواجه اهل کازرون، رضا امانی، مرتضی پالار و کامران شبان، علی حسین خلیلی اهل شهرکرد و قربانعلی مهدی پورˈ اهل رستم آباد استان گیلان است.

ˈیاور محمدیˈ سه شنبه شب در مرز خسروی به خبرنگار ایرنا گفت: مسوولان عراقی شب گذشته (دوشنبه) اعلام کردند تنها پیکر چهار شهید دیگر این حادثه شناسایی شده و امروز در مرز خسروی تحویل مقامات مرزبانی کشورمان خواهد شد ولی صبح امروز (سه شنبه) از شناسایی و تعیین هویت پیکر سه شهید دیگر این حادثه و انجام مقدمات برای انتقال آنها به ایران همراه چهار شهید دیگر خبر دادند.

وی تاکید کرد: سرانجام پس از گذشت ۱۸ روز از حادثه تروریستی دیاله عراق، دقایقی پیش پیکر هفت نفر دیگر از شهدای این حادثه که بدلیل شدت سوختگی در روزهای اول قابل شناسایی نبودند پس از انجام تشریفات خاص پزشکی قانونی و آزمایشات مربوطه تعیین هویت شده و از طریق مرز خسروی وارد کشورمان شدند.

محمدی تاکید کرد: پیکر مطهر دو شهید دیگر این حادثه به اسامی ˈمحمدرضا کیوانی و علی شیخی نژادˈ بدلیل شناسایی نشدن، همچنان در پزشکی قانونی بغداد نگهداری می شوند تا پس از شناسایی و تعیین هویت، در روزهای آینده از طریق مرز خسروی وارد کشورمان شوند.

در آیین تشییع پیکرهای مطهر این چهار شهید، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان مرزبانی، نظامی و انتظامی، سپاه، اعضای شورای تامین، معاونین فرماندار و برخی از مسوولان محلی شهرستان مرزی قصرشیرین در نقطه صفر مرز خسروی حضور داشتند.

افراد مسلح ناشناس، عصر روز جمعه ۲۲ آذر امسال به خودروهای حامل کارگران و مهندسان ایرانی و عراقی که در حال احداث خط انتقال گاز ایران به عراق بودند و پس از پایان کار روزانه عازم محل اقامت خود بودند در منطقه الندی نزدیک بلدروز در استان دیاله واقع در ۷۵ کیلومتری شمال شرق بغداد حمله کرده و با استفاده از انواع سلاح آنها را به گلوله بستند.

استان دیاله و مرکز آن بعقوبه در ۵۵ کیلومتری شرق بغداد پایتخت عراق قرار دارد و همواره شاهد حملات و عملیات های تروریستی علیه شهروندان و نیروهای دولتی این کشور است.

مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۶:۵۷

27 Dec 2019