۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۷۹۰۵
استاد دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد:

دولت نتوانسته اقتصاد مقاومتي را به خوبی پياده کند/ تضعيف دولت‌هاي قبل به پايه‌هاي اقتصادي کشور آسيب مي‎رساند

دولت يازدهم هنوز نتوانسته آرمان‌هاي مقام معظم رهبري را هم در جزء و هم در بخش هاي کلان در بخش‎هاي اقتصادي محقق کند.
دولت نتوانسته اقتصاد مقاومتي را به خوبی پياده کند/ تضعيف دولت‌هاي قبل به پايه‌هاي اقتصادي کشور آسيب مي‎رساند
به گزارش جهانبین‌نیوز، قاسم ميراحمدي، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‎وگو با خبرنگار سامان ما گفت: بسياري از کارشناسان کشور بر اين باورند که قابليت هاي کشور و ويژگي هاي اقتصادي ايران به گونه اي است که بر اساس فرهنگ بر گرفته از اقتصاد بومي و لام شکل نگرفته است، لذا دولت يازدهم مي بايست بر اين موضوع حساسيت بيشتري داشته باشد.

ميراحمدي افزود: عزم و اراده جدي، باور اين موضوع است که شرايط جمهوري اسلامي شرايط خارق‌العاده براي پياده سازي اهداف اقتصاد مقاومتي بوده و مردم و مسئولان اگر به باور جهادي برسند مي توانند به آرمان هاي اقتصاد مقاومتي دست يابند.

وي بيان داشت: متاسفانه دولت ها در تاريخ ۳۵ ساله انقلاب اسلامي در ابعاد اقتصادي نظامي سياسي امنيتي دولت هاي قبلي را تضعيف مي کنند يکي از کارهاي نادرستی که دولت بعدي، دولت قبل را زير سوال مي برد اين است که خدمات و فعاليت هاي قبل را غيرسالم جلوه مي دهند.

اين تحليلگر مسائل سياسي گفت: با نگاهي کوتاه به دولت آقاي احمدي نژاد مي توان ديد که مشکلات و ضعف هاي بسياري در اين دولت وجود داشته است اما اين دولت خدمات ارزنده اقتصادي و عمراني گسترده تري داشته است کما اينکه در بخش هاي اقتصادی، جاده سازي، مسکن، کشاورزي و صنعتي و .. اين گونه خدمات مشهود است.

وي افزود: يکي از کارهاي فوق العاده دولت نهم و دهم بحث هدفمندي يارانه هاست، اين طرح در دولت خاتمي کليدش زده شد اما با همه فشارهاي مجلس و قوا، اين دولت جرات اجراي اين طرح را پيدا نکرد و دولت اصولگرايان آن را عملي کردند. مقام معظم رهبري(مدظله العالي) هم حمايت خود را در باره اصولگرايان اعلام کرده اند چرا که در يکي از سخنراني هاي خود هم فرموده بودند که " از زمان مشروطه تا امروز هيچ دولتي به اندازه دولت آقاي احمدي نژاد در زمينه هاي اقتصادي اينگونه فعال و خدمت رساني نکرده اند".

میراحمدی ادامه داد: شجاعت و جسارت در دولت قبل نسبت به دولت هاي پيش از خود بي نظير بوده و اين خدمات را نبايد ناديده گرفت اما اين درحالي بود که اصولگرايان هم اصلاحات را زير سوال مي بردند و يکي از ضعف هاي دولت نهم و دهم به شمار مي آمد.

انتهاي پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۱۴:۳۶

1 Feb 2020