۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۴۰۱۲۵
به مناسبت روز جهانی مسجد؛

روز مسجد روز نجوای بندگی در زمین/ مساجد بهترین پایگاه مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است

مسجد در هر نقطه جهان خانه خدا و عظیم‌ترین پایگاه فرهنگی و معنوی و محلی برای نیاز و سجود به درگاه قادر متعال است.
روز مسجد روز نجوای بندگی در زمین/ مساجد بهترین پایگاه مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است
به گزارش جهانبین نیوز، بیست و یکم اوت، برابر با ۳۰ مرداد، بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان همکاری اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

مسجدالأقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبی قرار می‌گیرد. از آنجا که مسجدالأقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جایگاهی والا برخوردار می‌باشد.

مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می‌آورد. در اینجاست که افراد نمازگزار در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می‌کنند.

پیامبر گرامی اسلام (ص)، پایه گذار اولین مسجد است. او مکانی را پایه‌گذاری کرد که علاوه بر عهده‌دار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می‌رفت
به همین دلیل مسجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجسته‌ای برخوردار بود. در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، از جمله عقاید و فعالیت‌های فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی در مساجد انجام می‌شد.

به بهانه روز جهانی مسجد گفت و گویی با حجت الاسلام بهرامی امام جمعه و رئیس هماهنگی امور مساجد شهرستان اردل ترتیب دادیم .

حجت الاسلام مهرداد بهرامی ضمن گرامیداشت رو ز جهانی مسجد گفت:در فرهنگ اسلامی و قرآنی و در میان جامعه مسلمانان، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین واژه‌ها، واژه مسجد است که یاد آن آمیخته با یاد ملکوت است.

بهرامی افزود: مسجد مهمترین مرکز تعلیم و تربیت و تهذیب نفس است و شالوده مسجد در دوران مبارزه پیامبراکرم (ص) درمبارزه با مشرکان شکل گرفت.

وی بیان کرد: درطول عمر انقلاب، مسجد درهمه مراحل شکل گیری و پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و هجمه‌های فرهنگی در راس هرم دفاعی قرار داشته است.

این مقام مسئول مساجد را فرصتی برای تنفس معنوی دانست و گفت: مهم‌ترین ویژگی مساجد در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، حضور امامی بیدار و آگاه در آنها بود و از این رو اعتبار امام فهیم، رشید، انقلابی و خوش فکر مردم بود که توانستند نقش‌آفرینی ماندگار و ابدی‌ای را رقم بزنند.

وی با تأکید بر اینکه در تمامی طول تاریخ، مساجد پایگاه اصلی و مهم مردمی محسوب می‌شد،گفت: مسجد یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب اسلامی بود و می‌توان گفت برخی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخی پیش از پیروزی انقلاب از این نقطه شروع شد.

وی با اشاره به آسیبهای موجود در مساجد گفت: باید هم افزایی مدیران و دست اندرکاران مساجد در جذابیت های مسجد و نقش آفرینی جوانان در آن انجام شده چون در زمان کنونی مساجد نقش محوری در تربیت دینی و نیروهای انقلابی دارند.

بهرامی در ادامه به تغییر تاکتیک دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم اشاره کرد و گفت: امروز دشمن دریافته که تهدید نظامی برای او بسیار پر هزینه است بنابر این از طریق جنگ نرم جوانان و خانواده‌ها را هدف قرار داده است.

وی گفت: مساجد می توانند به عنوان مرکزی قوی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و پاسخگویی به توطئه‌های دشمنان نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۸:۲۸

27 Dec 2019