۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۲۳۱۱۵
خطيب جمعه شهرکرد ؛

تشييع با شکوه شهداي غواص، اوج بصيرت و در صحنه بودن مردم است/ بکوشيم از ماه رمضان سربلند بيرون آئيم

خطيب جمعه شهرکرد، رمضان را ماه عبوديت و بهار قرآن دانست و از مردم خواست تا در برنامه هاي قرآني تدارک ديده شده اين ماه حضور ويژه اي داشته باشند.
تشييع با شکوه شهداي غواص، اوج بصيرت و در صحنه بودن مردم است/ بکوشيم از ماه رمضان سربلند بيرون آئيم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، حجت الاسلام و المسلمين نکونام امروز جمعه ۲۹ خرداد در خطبه هاي سياسي و عبادي گفت: دغدغه اهل تقوا در ماه نزول قرآن با يد اين باشد که اگر ماه رمضان به پايان رسيد مومنان بدانند که مهر سعادت در پرونده آن ها رقم خورده است.

حجت الاسلام نکونام به ضرورت تکريم بزرگان، زيردستان، فقرا، مساکين و همسايگان در ماه رحمت الهي پرداخت و افزود: در روايات فراواني آمده است که در اين ماه بکوشيم از زبان و گوش و چشم خود که هم آتش آفرين هستند و هم بهشت آفرين، مراقبت ويژه اي داشته باشيم.

وي همگان را به درک بالاي قرآن و شرکت در مراسم هاي قرآني بخصوص برنامه هاي جزء خواني مساجد استان و مصلاي شهرکرد فرا خواند و تصريح کرد: خواندن قرآن به صورت دسته جمعي نه تنها از اجر و قرب والايي برخوردار است بلکه تعظيم شعائر قرآني به حسا مي آيد و بر همگان تکليف است که آن را برپا نگه دارند.

امام جمعه شهرکرد بيان داشت: در هفته اي که گذشت مردم ايران روز تاريخي را در پرونده نظام جمهوري اسلامي رقم زدند و آن، حضور ميليوني در تشييع پيکر شهداي غواص در تهران بود، اين حضور نشان از درک، بصيرت و وقت شناس بودن ملت ايران را دارد و در هيچ کجاي دنيا به اين اندازه وفاداري به نظام شهدا مطرح نبوده و نخواهد بود.

وي به اول تير، سالروز شهادت دکتر مصطفي چمران و روز بسيج اساتيد اشاره کرد و افزود: شهيد چمران نمونه بارز علم و تقوا بود، ايشان بالاترين مدارک و درجه هاي علمي را با خود همراه داشت اما عشق و رغبت هميشگي او جهاد در راه پروردگارش بود . مقام و درجه و سمت ها را همواره پشت پا مي زد و در مقام قرب الهي قدم برمي داشت.

وي همچنين اول تير ماه که به نام روز تبليغ و اطلاع رساني نامگزاري شده را تنها از آن روحانيون و سازمان تبليغات و حوزه هاي علميه ندانست و يادآور شد: تبليغ بايد براي همه مردم و در همه زمان ها باشد و ۸۰ درصد کار تبليغ به واقع در دست مردم است.

نماينده ولي قيه در استان، با اشاره به هفته اول تيرماه به نام هفته صرفه جويي در مصرف آب خاطرنشان کرد: بحران آب يک بحران جهاني است و همه ملت هاي جهان در حال چالش با اين معضل هستند. اين مشکل با فرهنگ سازي صحيح و مصرفي در اندازه نياز قابل حل است.


انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۹:۴۹

29 Dec 2019