۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۳۰۲۲۵
امام جمعه بن:

دولت بايد در راستاي خط ولايت و رهبري حرکت کند

امام جمعه شهر بن گفت: دولتي موفق خواهد بود که ۲ شاخصه ي اصلي را رعايت کند اول مردمي باشد و دوم در راستاي خط رهبري و ولايت حرکت کند.
دولت بايد در راستاي خط ولايت و رهبري حرکت کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت: قرآن کريم خطاب به رسول گرامي اسلام در سوره ي عنکبوت آيه ۴۵ مي فرمايد، اي رسول ما بخوان و تلاوت کن آن چه از قرآن بر تو وحي شده است و در ادامه مي فرمايد، نماز را اقامه کن که نماز سبب دوري زشتي و پليدي و فحشاء از جامعه خواهد بود.

ميرافضلي بيان داشت: آن چه که در اين آيه شريفه مورد توجه است اين است که خداوند در ابتداي اين آيه مي فرمايد، قرآن را بخوان و تلاوت کن و نماز را اقامه کن ، اگر به آيات قبلي اين آيه نگاه کنيم مي بينيم که شرح سرگذشت اقوام و قوم هاي گذشته است،اقوام و قوم هايي که در برابر فرامين الهي سرکشي کردند.

وي افزود: شايد خداوند متعال توسط اين آيات مي خواهد به رسول گرامي اسلام و امت ايشان بگويد آن چه سبب گمراهي و دوري انسان و گرفتاري در دام گناهان است؛ عدم پيروي از دستورات الهي و اقامه نکردن نماز و دوري از خداوند است.

امام جمعه بن ادامه داد: پيامبر اکرم (ص) موظف شد نماز را به عنوان بزرگترين امر در بين مسلمانان به اجرا درآورد، چرا که اين طبيعت انسان است که بواسطه ي نماز کم کم تقوا نيز پيدا مي کند و انسان براي عبور از پل صراط بايستي قدمي استوار و محکم داشته باشد و اين استواري به واسطه ي ايمان و تقوا بدست مي آيد و ايمان و تقوا از طريق خواندن نماز ميسر مي شود.

وی افود: در روايات گفته شده است براي اينکه بدانيد نماز شما تا چه حد مستجاب است ببينيد که تا چه حد نمازتان شما را از گناهان دور کرده و به تقوا نزديک کرده است،لذا فرموده اند نماز سيم ارتباطي بنده با خداي خود است چرا که گاها شيطان انسان را به وسوسه مي اندازد که همين نماز هاي کم و بيش درست راهم نخوان و انسان را دچار شک و ترديد مي کند ،اين در حالي است که انسان تحت هيچ شرايطي نبايد نماز خود را ترک کند و توجه به نماز و نماز جماعت و مسجد يکي از ويژگي هاي بارز مسلمين است.

ميرافضلي ضمن گراميداشت هفته مساجد خاطرنشان کرد: يکي از مناسبت هاي مهم روز جهاني مسجد است ،که ان‌شاءالله علاوه بر اين ،روز هاي ديگر در اين ايام نيز بايستي توجه ويژه و خاص به مساجد شود و مساجد همانند گذشته به عنوان سنگر ديني و مذهبي باشند.

خطيب نماز جمعه بن ضمن اشاره به ديدار مقام معظم رهبري با ائمه مساجد تهران گفت: دلسوزي براي مردم ،همراهي در امور اجتماعي و هدايت معنوي و سياسي مردم از جمله مهمترين وظايف ائمه جماعات است و مساجد بايستي محل روشنگري و آگاه سازي جوانان ما باشند.

ميرافضلي ضمن گراميداشت هفته دولت خاطرنشان کرد: در روز۸شهريور ماه سال ۱۳۶۰شاهد اين بوديم که منافقين اقدام به انفجار دفتر نخست وزيري کردند که در طي اين انفجار دو تن از عزيزان شاخص ومهم دولت در آن زمان يعني شهيد رجايي وشهيد باهنر به مقام شهادت رسيدند.

وي ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي هيئت دولت تصريح کرد: دولتي موفق خواهد بود که ۲ شاخصه ي اصلي را رعايت کند اول مردمي باشد و دوم در راستاي خط رهبري و ولايت حرکت کند و درايام پاياني عمر اين دولت ،دولت نبايستي دچار حواشي انتخاباتي شود و بايد در اين مدت اهتمام به امر اقتصادمقاومتي و چاره مشکلات و رفع بيکاري جوانان باشد.

خطيب جمعه بن ضمن تأکيد روزه‌داري به مناسب روز دحوالارض گفت: روز۲۵ ماه ذيقعده مصادف با اين روز است و در روايات آمده است که ۴ روز است که روزه گرفتن در آن ها مهم است، يکي از آن ها روز دحوالارض مي باشد.

مير افضلي افزود: در آستانه ي روز بانکداري اسلامي نيز قرار داريم که ان شاءالله سيستم بانکي ما نيز به اين امر اهتمام ويژه داشته و اين سيستم را از بحث رباء دور نگه دارند.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۴:۵۶

1 Jan 2020