۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۳۹۶۹۵
امام جمعه شهر فارسان

دولت و ملت بايد تلاش کنند تا پايه‌هاي ازدواج آسان فراهم شود

امام جمعه شهر فارسان گفت: تأمين نيازهاي جوانان و فراهم آوردن شرايط ازدواج آسان و به‌موقع تأمين نياز نسل جوان براي اينکه از گناه مصون بماند ضرورت است.هم دولت و ملت بايد تلاش کنند تا پايه‌هاي ازدواج آسان و به‌موقع ريخته شود.
دولت و ملت بايد تلاش کنند تا پايه‌هاي ازدواج آسان فراهم شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: در سال 84 در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، قانون عفاف و حجاب تصويب شد و همه مردم و نهادها به تکاليفي فراخوانده شدند و به‌طور خاص 15 نهاد و وزارت خانه از صداوسيما تا نهادهاي فرهنگي تا نهادهاي دولتي مأموريت‌هايي براي ارتقاي عفاف و حجاب پيدا کردند. قدم‌هايي هم برداشته‌شده است اما کافي نيست.

وي افزود: همه اماکن ما بايد تجلي‌گاه ارزش‌هاي الهي و عفاف و حجاب باشد. براي اين مسئله اقداماتي شده است. اما کافي نيست چه بايد کرد؟ چند نکته در اينجا مهم است که به تعدادي از آن‌ها اشاره مي‌کنم:

وي اظهار داشت: تأمين نيازهاي جوانان و فراهم آوردن شرايط ازدواج آسان و به‌موقع تأمين نياز نسل جوان براي اينکه از گناه مصون بماند ضرورت است. براي همه ما دردآور است که ميليون‌ها جوان نيازشان در موقع لازم تأمين نمي‌شود. هم دولت و ملت بايد تلاش کنند تا پايه‌هاي ازدواج آسان و به‌موقع ريخته شود.

وي بيان داشت: تبيين صحيح و منطقي عفاف و حجاب، عفاف و حجاب يک فلسفه مترقي و موردنياز براي اصلاح جامعه دارد که بايد تفهيم شود. ما بايد با زبان منطق و استدلال اين فلسفه را در همه مراکز خود تبيين کنيم تا نسل جوان ما آن را با پوست و گوشت خود درک کنند.

امام‌جمعه فارسان گفت: ترغيب و تشويق عفاف و حجاب در همه مراکز، ترغيب و تشويق به عفاف و حجاب بايد اصل باشد. معلم، مربي و استاد در خانه و مدرسه بايد وظيفه خودشان بدانند که عفاف و حجاب را چه براي پسر و چه براي دختر به‌صورت زيبا نشان دهند و از ابزار تشويق و ترغيب بيشترين استفاده را کنند.

وي افزود: اصلاح الگوها در توليد و عرضه لباس، الگوهاي توليد لباس و عرضه محصولات پوششي بايد باارزش‌هاي اسلام تطابق داشته باشد. نيازهاي افراد بايد در خانه تأمين شود، اما بايد الگوي لباس عمومي بايد توليد شود و جلوي توليد الگوهاي مخرب گرفته شود.

وي بيان داشت: امربه‌معروف و نهي از منکر همگاني در حد زباني، وظيفه مقابله با فساد وظيفه امربه‌معروف و نهي از منکر است که به شکل زباني بايد همه‌جا رواج پيدا کند.

وي اظهار داشت: برخورد قانوني نهادهاي مسئول در ادارات و نيروي انتظامي، برخورد قانوني با مواردي که از مرزهاي قانون و اسلام عبور مي‌کنند. برخورد قانوني هم وظيفه دستگاه‌هاست و بايد طبق قانون و باکمال قاطعيت در برابر تخلف و فساد بايد ايستادگي کنند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمين ملک پور افزود: به يک مناسبت شهرستاني هم اشاره‌کنم که در هفدهم تيرماه سال ۶۴ مقام معظم رهبري در گلزار شهداي فارسان حضور پيدا کردند.

امسال هفدهم تيرماه شب شهادت امام صادق (ع) است ما به همين مناسبت يادواره شهداي شهرستان رو گرفتيم.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۳:۲۹

10 Jan 2020