۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۹۵۶۰

ساعت نم‌کشيده پتروشيمي بروجن/11 سال گذشت

پس از گذشت حدوداً 11 سال از کلنگ زني پتروشيمي بروجن، اين پروژه هيچ‌گونه پيشرفتي نداشته و مي‌توان گفت اين طرح جزء طرح‌هاي اجرا نشده در استان است.
ساعت نم‌کشيده پتروشيمي بروجن/11 سال گذشت
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کلار، پتروشيمي بروجن سال ۹۴ در دولت نهم و با تلاش مسئولان وقت تصويب و ابلاغ شد.

اجراي پروژه پتروشيمي بروجن با هدف توليد ۳۰۰ هزار تن پلي‌اتيلن سنگين در سال با پيش‌بيني سرمايه‌گذاري ۲۸۳ ميليون و ۷۶۰ هزار يورو و ۱۲۴ ميليارد و ۳۱۷ ميليون تومان در زميني به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

اکنون با گذشت قريب به ۱۱ سال از آغاز عمليات کلنگ‌زني تاکنون هيچ‌گونه پيشرفتي نداشته و عمليات اجرايي در خصوص آن صورت نگرفته است؛ مي‌توان گفت اين طرح جزء طرح‌هاي اجرا نشده در استان چهارمحال و بختياري است.

به گفته کارشناسان اقتصادي احداث اين پروژه و کارخانه‌هاي پايين‌دستي آن اشتغال‌زايي بسيار مناسبي در شهرستان بروجن ايجاد خواهد کرد و در رشد و شکوفايي اقتصاد کشور نقش بسزايي ايفا مي‌کند.

مردم بروجن مي‌گويند با احداث اين پتروشيمي جوانان ما در همين منطقه مشغول به کار مي‌شوند و ديگر براي يافتن شغل مجبور به مهاجرت به استان‌هاي همجوار نمي‌شوند.

احداث اين پروژه، به کارگيري نيروها و استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي نقش بسيار مهمي در پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي خواهد داشت که همواره مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور است.

براساس پيگيري‌هاي کلار، وجود مشکل در تامين خوراک اين پروژه و عدم سرمايه‌گذاري سرمايه‌گذاران داخلي از مهم‌ترين دلايل عدم پيشرفت اين پروژه عنوان مي‌شود.

پس از تلاش‌هاي صورت گرفته براي اين پروژه در همان سال‌هاي نخست، تاکنون گوشه چشمي از سوي ديگر مسئولان نسبت به اين پروژه انجام نگرفته است.

به نظر مي‌رسد با گذشت ۱۱ سال، اين پروژه که سهم بسزايي در ايجاد فرصت اشتغال براي جوانان منطقه بروجن دارد به فراموشي مطلق سپرده شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۶:۲۹

30 Dec 2019