۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۳۷۰۲۰
زنگ خبر گزارش مي دهد؛

حرکت قافله «عزاداري» و «جاماندگان اربعين حسيني» در شهرستان بن

در ايام اربعين حسيني، مراسم‌هاي عزاداري مختلفي در سطح شهرستان بن برگزار مي‌شود که برگزاري مراسم قافله عزاداري و جاماندگان اربعين حسيني برخي از آنها است.
حرکت قافله «عزاداري» و «جاماندگان اربعين حسيني» در شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر ؛براي زيارت، علاوه بر پاداش‌هاي اخروي، فوايد و ثمرات مختلفي از جمله تزکيه نفس و خداشناسي، بيداري دل‌ها و ياد آخرت بيان شده و زيارت، بيان‌گر اعلام وفاداري و ابراز ادب و ارادت به ارباب است. يکي از بارز‌ترين ثمره زيارت تعظيم و بزرگداشت جايگاه خداوند و ائمه اطهار (ع) است.

 اين نکوداشت زماني که با پاي پياده صورت ميگيرد، علاوه بر تعظيم فراواني که در اين حرکت وجود دارد، سبب ايجاد ارتباط معنوي عميقي مي‌شود و جلوه‌اي عاشقانه از بندگي را به رخ مي‌کشد و مردم عزيز و ولايتمدار شهرستان بن  جلوه اي از ولايتمداري ديني و علاقه مندي خود به اهل بيت عليهم السلام را به عرصه ظهور مي رسانند.
 
 شهرستان بن جزو شهرستان‌هاي مذهبي استان چهارمحال و بختياري  است که آداب و رسوم متفاوتي در ايام محرم الحرام دارد، برپايي مراسم تعزيه خواني، گِل زني، علم گرداني، آقا سلام، حرکت نمادين کاروان اسرا  و غيره برخي از اين مراسم‌ها است.

قافله جاماندگان اربعين حسيني همزمان با روز اربعين حسيني در سطح اين شهرستان به حرکت آمد.

همزمان با اربعين حسيني گروهي از عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) که نتوانستند در پياده‌روي نجف تا کربلا شرکت کنند با حضور در هيات عزاداري جمعي با عنوان "جاماندگان" تشکيل مي‌دهند.

هيئات مذهبي در اين مراسم حضور پر رنگي داشتند، عزاداراني که بر سر و سينه مي کوبيدند و در قالب گروه هاي زنجيرزني و سينه زني به برپايي عزاداري چهلمين روز شهادت سيد و سالار شهدا پرداختند.

💢مراسم اربعين سالار شهيدان کربلا و جاماندگان در شهر بن





💢مراسم اربعين سالار شهيدان کربلا حسينيه شهداي روستاي شيخ شبان



💢حرکت نمادين قافله اسرا روستاي بارده



انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۲:۲۸

29 Dec 2019