۰
plusresetminus
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی‌ گفت: همه نخبگان اقتصادی کشور و حتی آن عده که انقلاب اسلامی را نیز قبول ندارند باور کرده‌اند که راه نجات اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی است.
دولت به جای طرح برجام ۲ و ۳ برای اجرای اقتصاد مقاومتی اقدام کند/ حتی نخبگانی مخالف انقلاب نیز اقتصاد مقاومتی را پذیرفته‌اند
به گزارش جهانبین نیوز؛ لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: وقتی می‌خواهیم به هدفی برسیم در گام اول باید آن هدف را تعیین کرده سپس سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و در نهایت آن را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان سیاست‌گذار نظام طی چند سال اخیر تأکید کردند که اولویت کشور مسائل اقتصادی است و نظام جمهوری اسلامی با توجه به موفقیت‌های خود در مسائل راهبردی اعم از سیاست داخلی، بین‌المللی و گفتمان‌سازی؛ در مسائل اقتصادی آنطور که در شأن نظام است پیشرفت نداشته است.

فروزنده اضافه کرد: رهبر انقلاب طی چند سال اخیر شعارهای اقتصادی را برای سال‌ها انتخاب کردند تا اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در یک رفت و برگشت مفصل بین نخبگان و دستگاه‌های اجرایی در نهایت از سوی ایشان ابلاغ شد و مشخص کرد که اولویت کشور اقتصاد مقاومتی است و ۲۶ سیاست که ابعاد آن را تعیین می‌کرد نیز اعلام شد.

*حتی نخبگانی که انقلاب را قبول ندارند اقتصاد مقاومتی را راه علاج اقتصاد ایران می‌دانند

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به گفتمان‌سازی صورت گرفته برای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: همه نخبگان اقتصادی کشور و حتی آن عده که انقلاب اسلامی را نیز قبول ندارند باور کرده‌اند که راه نجات اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار داشت: رهبری دائما طی سالیان گذشته از مسئولان به ویژه دولت خواستند که برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی‌های لازم برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را انجام دهند.

فروزنده ادامه داد: جامعه ما امروز به سطحی از بلوغ رسیده که اقتصاد مقاومتی را به عنوان سیاستی برتر در زمینه اقتصاد پذیرفته و شرایط کشور به شکلی است که ما راهی جز اجرای این سیاست‌ها نداریم.

*لیبرال‌های داخلی حل مشکلات اقتصادی را در گرو رابطه با آمریکا می‌دانند

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن امروز با تمام توان به میدان آمده تا به ایران ضربه بزند، گفت: متأسفانه نقطه آسیب‌پذیر ما اقتصاد است و از طرفی دیگر ما شاهد ایجاد یک تفکر لیبرالی در کشور هستیم که باورش این است که مسائل اقتصادی ما از طریق ارتباط با اروپا و آمریکا حل می‌‌شود.

وی ادامه داد: این دیدگاه به جای توجه به توانمندی داخلی مذاکره محور بوده و توسعه وابسته به غرب یا به طور خوش‌بینانه در تعامل با غرب را راه نجات اقتصاد ایران می‌داند.

فروزنده تصریح کرد: رهبر انقلاب با نامگذاری سال ۹۵ به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در واقع بهانه‌ها را از مقابل برخی افراد برداشتند چون بسترهای لازم برای تحقق این شعار فراهم شده و توانمندی داخلی و باور علمی نیز برای تحقق آن وجود دارد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما نیاز به مقاوم‌سازی اقتصاد خود برای ایستادگی در مقابل تهدیدات دشمنان داریم، افزود: اگر در برابر این مسئله کوتاهی کنیم همان مسئله‌ای که در برجام به وجود آمد دوباره تکرار خواهد شد زیرا در برجام طرف غربی شعارهایی داد و تصریح کرد که حاضریم به ایران امتیاز داده و تعامل کنیم اما زمانی که از کشورمان امتیاز گرفتند جور دیگری رفتار کرده و بستر برای گستاخی آنها فراهم شد.

*برخی در داخل دشمن بودن آمریکا را باور ندارند


وی اضافه کرد: یک واقعیت را باید پذیرفت که دنیای غرب به سرکردگی آمریکا، ایران مستقل و آزاد و پیشرفته را نخواهد پذیرفت ولی متأسفانه برخی در داخل این مسئله را قبول ندارند؛ وقتی این نگاه آمریکا را بپذیری متوجه می‌شویم که آمریکا و غرب دشمنان ما هستند و از هر ظرفیتی برای ضربه زدن به ایران استفاده خواهند کرد.

فروزنده با بیان اینکه امروز مسائل اقتصادی یکی از دریچه‌هایی است که دشمن تلاش می‌کند به وسیله آن به ایران ضربه بزند، اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند از این طریق حوزه نفوذ خود را در کشور بیشتر کنند و برای مسئولان ما اشتباه محاسباتی به وجود آورند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: این مسئله در ذهن برخی از مسئولان کشور ایجاد شده که ما راهی جز کوتاه آمدن از اصول خود برای حل مشکلات اقتصادی نداریم.

وی ادامه داد: امروز برای آنکه کشور در قله‌های آزادی بماند و پیشرفت ما متوقف نشود و تاریخ تکرار نگردد باید به توانمندی داخلی خود تکیه کنیم و قطعا توجه به تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

*خوش‌بینی دولتمردان به غرب بی‌جهت است


فروزنده با اشاره به برخی شعارهای انتخاباتی پیرامون برجام گفت:‌ روزی توجه مردم را به یک شعار انتخاباتی جلب کردند و گفتند که با حل شدن برجام مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود ولی مردم امروز فهمیده‌اند که آمریکایی‌ها دروغ می‌گفتند و دوستان ما در دولت نیز خوش‌بینی بی‌جهتی به غرب داشتند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر وظیفه سنگین دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی منحصرا وظیفه دولت است و دیگر دستگاه‌ها باید دولت را در این زمینه یاری کنند؛ دولت راهبر این کشتی است و اگر حرکت نکند دیگران نیز نمی‌توانند به آن کمک کنند و این دولت است که در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت‌های قوای مقننه و قضائیه و دیگر نهادهای کشور استفاده کند.

وی تصریح کرد: دولت به جای طرح مسائلی مانند برجام ۲ و ۳ باید اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده و به آن توجه ویژه داشته باشد.

فروزنده ادامه داد: دولت حتی اگر نگاه انتخاباتی نیز داشته باشد باید وضع اقتصاد را سامان دهد و قطعا وضعیت اقتصادی کشور جز با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سامان پیدا نخواهد کرد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم جلب اعتماد مردم از سوی دولت خاطرنشان کرد: اجرای این سیاست‌ها هم به نفع کشور و ملت بوده و هم دولت به وسیله آن می‌تواند اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۲:۱۵

27 Dec 2019