۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۱۶۲۰
رئيس بنياد نخبگان چهارمحال و بختياري تاکيد کرد:

تحقق اقتصاد مقاومتي مستلزم گسترش صنايع دانش بنيان است

رئيس بنياد نخبگان استان گفت: آنچه امروز در کشور مي تواند باعث تحقق اقتصاد مقاومتي شود گسترش و توسعه صنايع دانش بنيان است و اين فرهنگ بايد بين نخبگان و دانشجويان و اساتيد نهادينه شود.
تحقق اقتصاد مقاومتي مستلزم گسترش صنايع دانش بنيان است
به گزارش جهانبین نیوز، رئيس بنياد نخبگان استان در مصاحبه با مشکات برين با اشاره به برنامه هاي اين بنياد گفت: ما در كنار شناسايي، حمايت و هدايت استعدادهاي برتر، به فعاليت هاي فرهنگي با رويكرد توانمندسازي جامعه نخبگاني استان مي پردازيم.

بنياديان افزود: بنياد در اين ارتباط هر ساله برنامه هاي فرهنگي متنوعي را در قالب بازديدهاي علمي، فرهنگي، برگزاري رويدادهاي علمي و كارآفريني، اردوهاي جهادي، نشست هاي فرهنگي و ... براي مخاطبان خود برگزار مي كند.

وي به آيين نامه هاي جايزه هاي تحصيلي بنياد ملي نخبگان اشاره كرد و گفت: تعداد دانشجويان مشمول جايزه هاي تحصيلي سال گذشته در دانشگاه هاي استان 7 نفر بوده است و تعداد دانشجويان مستعد هم استاني مشمول جايزه تحصيلي دو سال اخير در ساير دانشگاه هاي كشور 152 نفر رسيده است كه هدف از اعطاي اين جوايز، توانمند سازي و ايجاد پويايي علمي و پژوهشي در دانشجويان مي باشد.

آنچه امروز در کشور مي تواند باعث تحقق اقتصاد مقاومتي شود گسترش و توسعه صنايع دانش بنيان است

رئيس بنياد نخبگان استان از آغاز به کار مرکز شتابدهي فناوري در دانشگاه شهرکرد در آينده نزديك خبر داد و گفت: اين مرکز نقش مهمي در شتاب دهي کارآفريني و تبديل ايده ها به محصول و ثروت دارد. 

وي به برگزاري نخستين همايش راهبرد دانش بنيان و نقش آن در اقتصاد مقاومتي در شهرکرد اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در کشور مي تواند باعث تحقق اقتصاد مقاومتي شود گسترش و توسعه صنايع دانش بنيان است و اين فرهنگ بايد بين نخبگان و دانشجويان و اساتيد نهادينه شود.


يکي از بهترين عرصه هاي مشارکت نخبگان و مستعدين جوان در اقتصاد مقاومتي اردوهاي جهادي مي باشد

بنياديان به ضرورت و اهميت برگزاري اردوهاي جهادي بنياد اشاره و خاطر نشان كرد: يکي از بهترين عرصه هاي مشارکت نخبگان و مستعدين جوان در اقتصاد مقاومتي اردوهاي جهادي مي باشد. توسعه اين اردوها به تمامي عرصه هاي مورد نياز کشور و افزايش کمي مشارکت جوانان مستعد در آن، دو راهبردي است که به ايفاي نقش عملي جوانان در اين عرصه کمک خواهد کرد.

وي به تشكيل 5 كارگروه تخصصي اشاره كرد و افزود: اين کارگروه ها متشکل از سرآمدان و خبرگان استان است كه در حوزه هاي اولويت دار استان بنابر درخواست دستگاه هاي اجرايي تشکيل مي شود.

رئيس بنياد نخبگان استان از تشكيل كارگروه هاي بادام، فرش، جوش، صنايع دستي و گردشگري خبر داد و گفت: كارگروه بادام و فرش را به ارگان مربوطه جهت ادامه مسير واگذار نمايد.

بنياديان به برنامه هاي تكريم و الگوسازي از مفاخر و مستعدين در راستايي برنامه ها و اهداف بنياد ملي نخبگان اشاره كرد و گفت: هدف از برگزاري اينچنين برنامه ها، فقط تکريم سرآمدان نيست بلكه با نظر به اينکه نوجوانان و جوانان استان براي پيشرفت و شکوفا نمودن استعداد خويش نياز به الگو دارند، جوانان در اين برنامه ها مي توانند با آشنا شدن با افراد موفق، از روش و منش ايشان الهام بگيرند و مسير پيشرفت خود را ترسيم نمايند.

وي افزود: اين بنياد در نظر دارد در آينده نزديک براي مفاخري چون مرحوم دكتر عبداله رياحي دهكردي به عنوان اولين پزشك استان برنامه نكوداشت برگزار نمايد.



Image result for ‫نخبگان چهارمحال و بختياري‬‎

چهارمحال و بختياري جزء استان هاي برتر در زمينه اجراي برنامه ملي شهاب بوده است


بنياديان با بيان اينکه چهارمحال و بختياري جزء استان هاي برتر در زمينه اجراي برنامه ملي شهاب بوده است، اظهار داشت: برنامه ملي شهاب اکنون در مدارس ناحيه يک و 2 شهرکرد، بن، سامان، بلداجي و لاران اجرا مي شود که در صورت فراهم شدن زمينه مناسب بنا به صلاحديد بنياد ملي نخبگان و وزارت آموزش و پرورش در همه مدارس استان اجرا خواهد شد.

وي افزود: در سال تحصيلي جاري تعداد 9055 دانش‌آموز در 85 مدرسه دخترانه و 96 مدرسه پسرانه و 46 مدرسه مختلط تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

بنياديان تصريح كرد: بكارگيري نخبگان و جلوگيري از خروج آنها تنها بر عهده يك ارگان مثل بنياد نخبگان نمي باشد بلكه بايد تمام دستگاه هاي فرهنگي، علمي و اجرايي با فراهم نمودن بستر مناسب براي تلاش و فعاليت مستعدين شرايطي فراهم نمايند تا اين افراد با دلگرمي بيشتري در استان و كشور فعالت نمايند. البته بنياد ملي نخبگان با ارائه راهكارهاي مناسبي اين خروج را كاهش داده و سالانه شاهد برگشت تعدادي از نخبگان به كشور مي باشيم.

انتهاي پيام1022ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۲:۲۵

30 Jan 2020