۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۸۶۷۰
امروز همزمان با سراسر کشور؛

مصلی شهرکرد میزبان همایش شیرخوارگان حسینی شد

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید خردسال کربلا و احیای نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع)، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با ششمین روز از ماه محرم، صبح امروز در مصلی شهرکرد برگزار شد.
مصلی شهرکرد میزبان همایش شیرخوارگان حسینی شد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام دکتر مهدی شاهرودی سخنران این همایش با اشاره به چگونگی شهادت حضرت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه دشت کربلا، اظهار کرد: امروز مادران این مرز و بوم به همراه فرزندان کوچک خود در این همایش حاضر شده‌اند تا به ندای کربلا لبیک بگویند و فرزندان خود را با تاسی از آرمان‌ها و پیام نهضت عاشورا حسینی تربیت کنند.

وی به اهمیت رسالت مادران در تربیت فرزندان صالح اشاره کرد و گفت: مسئولیتی که بر دوش مادران گذاشته شده بسیار مهم و حساس است و به اندازه ثواب یک رزمنده و جهادگر در راه خداست.

شاهرودی تصریح کرد: کسی نمی‎تواند ثواب و مزد کار مادران را اندازه‌گیری کند؛ مادری که وضع حمل می‎کند، شب بیداری می‎کشد، کودک را تربیت می‎کند و برای وی سختی‌های بسیاری را متحمل می‎شود در واقع به ندای حق لبیک گفته است.

این سخنران بر ضرورت محبت و مودت اهل بیت عصمت و طهارت تاکید کرد و گفت: حضرت رسول اکرم(ص) چیزی جز مودت و محبت نسبت به اهل بیت خود نخواست و بر ما واجب است تا همواره حب ایشان را در دل خود زنده نگه داریم.

شاهرودی، اعطای فرزند به پدر و مادر را از بزرگترین نعمت‌های الهی دانست و افزود: اولاد ثمره وجودی پدر و مادر است و والدین باید با تربیت صحیح فرزندان خود شکر این نعمت خداوند را به درستی به جای آورند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) سه بارگاه دارد، اظهار کرد: یک بارگاه ایشان در کربلاست، بارگاه دیگر در هر محفل و مجلسی که به نام ایشان برپا شود، هست و بارگاه سوم قلب افرادی است که به عشق امام حسین(ع) می‏‎تپد و آن را حرم ایشان قرار داده‎اند.

شاهرودی همچنین درباره فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این برنامه میری، مداح اهل بیت(ع) نیز در رثای شهادت امام حسین(ع) ویاران باوفایشان و به ویژه شهادت حضرت علی اصغر(ع) به مرثیه سرایی پرداخت و ندرنامه حضرت علی اصغر(ع) نیز قرائت شد.

در ابتدای مراسم، به شیرخوارگان یک دست لباس همراه با سربند یاحسین(ع) و پرچم نوشته حضرت علی‌اصغر(ع) اهدا شد و در پایان مراسم گهواره علی اصغر(ع) به صورت نمادین در بین عزادارن به حرکت درآمد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۰:۱۸

31 Dec 2019