۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۹۳۴۳

تشخيص قارچ سمي از خوراکي ساده‌ نيست

معاون بهداشتي مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد، با بيان اينکه تشخيص قارچ سمي از خوراکي کار ساده اي نيست به هم استانيان در خصوص مصرف قارچ هاي خودرو در طبيعت هشدار داد.
تشخيص قارچ سمي از خوراکي ساده‌ نيست
به گزارش جهانبین نیوز ؛ نرگس عسگري معاون بهداشتي مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ اظهار کرد: با توجه به بارندگي هاي فصل بهار که منجر به روئيدن و رشد انواع قارچ در طبيعت شد ، مصرف آنها باعث بروز مسمويت وسيع هموطنان گرديده است.

وي ضمن توصيه مصرف قارچ هاي بسته بندي به هم استانيان اظهار داشت: با توجه به احتمال بروز مسموميت هاي شديد و واکنش هاي پوستي بايد از خوردن و حتي دست زدن به قارچ‌هاي خودرو خودداري کرد.

عسگري در ادامه متذکر شد، تشخيص سمي و يا خوراکي بودن قارچ‌ها کارساده‌اي نيست و تنها از طريق آزمايش امکان پذير است.

وي همچنين توصيه کرد: قارچ‌ را فقط از فروشگاه‌هاي معتبر و داراي بسته‌بندي هاي بهداشتي خريداري و از خريد قارچ هاي فله اي خودداري نماييد.

عسگري در خصوص علائم مسموميت با قارچ نيز اظهار داشت: در صورت مصرف هر نوع قارچ‌ ، چنانچه دچار علائم مسموميت مانند شکم درد، حالت تهوع و استفراغ و همچنين سرگيجه و افت فشار خون و يا اسهال و تاري ديد شديد سريعاً به نزديکترين مرکز خدمات جامع سلامت و يا اورژانس مراجعه نمائيد.

معاون بهداشتي مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد ادامه داد: چنانچه به طبيعت مراجعه کرديد مواظب کودکان باشيد، به آنان آموزش دهيد كه به قارچ هاي خودرو در طبيعت دست نزنند و در صورت تماس با قارچ دست‌هايشان را با آب و صابون بشويند .

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۹:۱۰

15 Feb 2020