۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۳۰۴۲۳
به همت کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان

آشنايي با سنت‌هاي بومي محلي چهارمحال و بختياري در اردوهاي فرهنگي هنري

اعضاي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان شلمزار در اردوي فرهنگي کانون با سنت‌هاي بومي محلي فرخ شهر آشنا شدند.
آشنايي با سنت‌هاي بومي محلي چهارمحال و بختياري در اردوهاي فرهنگي هنري
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين آيين‌ها و آداب و رسوم هر سرزميني ميراث فرهنگي و بومي آن محسوب مي‌شوند که احيا و زنده نگه داشتن آنها سندي بر تمدن  هر ملت است.

 در همين حال آشنايي کودکان و نوجوانان با تاريخ و فرهنگ  از ضروريات تربيتي اين قشر در هر جامعه و ميراثي که حفظ آن همواره هويت‌بخشي و غناي ملي هر اجتماعي را مي‌رساند محسوب و پايبندي به اصول اعتقادي و اخلاقي هر ملتي در سايه شناخت و اعتقاد به باورها و هويت گذشتگان مربوط مي‌شود.

کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان با در نظر گرفتن اينکه کودکي زيربناي شاکله ذهني هر فرد است سعي را بر آن داشته تا در مناسبت‌ها و برنامه‌هاي مختلف فرهنگي گوشه‌اي از آداب و رسوم غني ملت خود را به فرزندان و آينده‌سازان سرزمين خود معرفي کند.

بر اين اساس اعضاي مرکز فرهنگي هنري شلمزار يک روز ماندگار را با اردوي فرهنگي خود در پارک سرچشمه فرخ شهر سپري کردند و از موزه آداب و رسوم محلي اين شهر بازديد به عمل آوردند.

بازديد از گنجينه مردم شناسي فرخ شهر و بازديد از ابزار کاربردي در زندگي گذشتگان اين شهر و آشنايي با محيط جغرافيايي فرخ شهر بخشي از اين سفر يک روزه به شمار مي‌آمد.

در اين ميان اعضاي مرکز فرهنگي هنري شلمزار ضمن طبيعت‌گردي به کتابخوني و انجام بازي‌هاي بومي محلي نيز در اين اردو پرداختند.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۶:۲۳

1 Feb 2020