۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۲۹۴۴۳
نماينده مردم بروجن در گفتگو با کلار؛

"تونل سبزه کوه" ضرري را متوجه مردم نخواهد کرد/ مشکلات ايجاد شده موقتي و قابل جبران است

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه اين پروژه باتوجه به نظر متخصصان و کارشناسان فني مربوطه هيچ‌گونه ضرري را متوجه مردم نخواهد کرد، تاکيد کرد: کارشناسان و متخصصان، اين مشکلات و موانع فعلي و موقتي که در برخي نقاط به بحث محيط زيست اشاره مي‌کنند موقتي و قابل جبران مي‌دانند.
"تونل سبزه کوه" ضرري را متوجه مردم نخواهد کرد/ مشکلات ايجاد شده موقتي و قابل جبران است
به گزارش جهانبین نیوز؛ خديجه ربيعي در مصاحبه اختصاصي با کلار، اظهار کرد: باتوجه به وضعيت شهرستان بروجن و کاهش نزولات جوي در چند سال اخير، مشکل کم‌آبي بحراني و در حال پيش‌روي به سمت بي‌آبي است.

ربيعي با اشاره به اینکه آب حداقلي آلوده به نيترات در شهرستان سلامت مردم را به خطر انداخته و تهديد مي‌کند، گفت: در راستاي پايان بخشيدن به اين دو مسئله دو پروژه انتقال آب از چند سال گذشته در حال انجام است.

وي با اشاره به پروژه انتقال آب بن-بروجن، گفت: با اجرا شدن اين پروژه نه‌تنها مردم بروجن بلکه مناطق ديگر استان مانند شهرکرد مي‌توانند از اين پروژه بهره‌مند شوند.

ربيعي با بيان اينکه اين پروژه از لحاظ فني تخصصي و اعتباري دچار مشکلاتي شده بود و پيشرفت مورد انتظاري نداشت، گفت: خوشبختانه با پيگيري‌هاي صورت گرفته در خانه ملت قول‌هاي مساعدي در اين زمينه داده شده است تا با تامين اعتبار اين پروژه هرچه سريع‌تر بتواند به بهره‌برداري برسد.

نماينده مردم بروجن در مجلس گفت: خوشبختانه جاي اميدواري است که بتوانيم در عرض يک تا يک سال و نيم ديگر اين پروژه را به بهره‌برداري برسانيم؛ اگر مشکلات ديگري هم پيش آيد به جد پيگير اين پروژه هستيم.

وي با اشاره به پروژه انتقال آب سبزه کوه به چغاخور و با بيان اين که مطالعات اين پروژه از سال ۶۳ آغاز شده است، تصريح کرد: اين پروژه توسط متخصصان، مشاوران و افراد صاحب‌نظر که چندين پروژه را در سطح کشور هدايت کرده‌اند و به اتمام رسانده‌اند، مهندسي و کارشناسي شده است.

ربيعي با اشاره به مشکلات و موانع پيش آمده در مسير پروژه انتقال آب سبزه کوه به چغاخور، تاکيد کرد: نياز است دقت عمل بيشتري در عمليات صورت بگيرد تا بتوان موارد و مشکلات پيش آمده را برطرف کرد.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: معتقد هستم هر طرح و پروژه‌اي وقتي مي‌خواهد انجام شود همه بايد از آن بهره‌مند شوند؛ حق کسي نبايد ضايع شود.

ربيعي با بيان اينکه اين پروژه باتوجه به نظر متخصصان و کارشناسان فني مربوطه هيچ‌گونه ضرري را متوجه مردم نخواهد کرد، تاکيد کرد: کارشناس و متخصصان اين مشکلات و موانع فعلي و موقتي که در برخي نقاط به بحث محيط زيست اشاره مي‌کنند موقتي و قابل جبران مي‌دانند.

وي گفت: اين پروژه حتما بايد به صورت کارشناسي شده و مطالعاتي شده پيش برود؛ ما پيگير اين پروژه هستيم و از آن دفاع مي کنيبم تا بتوانيم شهرستان را احيا کنيم.

نماينده مردم بروجن در مجلس با اشاره به اين که با انتقال اين آب هم کشاورزي و هم صنعت احيا خواهد شد، گفت: ميلياردها تومان سرمايه بيت‌المال براي اين پروژه هزينه شده است.

وي گفت: تمام اين سرمايه‌ها به اميد اين آب صرف شده شده است؛ بايستي کارشناسي شده اين پروژه دنبال شود تا همه بتوانند از آن بهره‌مند شوند و حق کسي و جايي ضايع نشود.

انتهاي پيام1026ج /540 ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۷:۳۵

24 Jan 2020