۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۲۶۴۷۳
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس:

زنگ سقوط آل سعود به صدا در آمده است/باب مذاکره با عربستان بسته شد

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت:فرهنگ سیاسی غالب در عربستان و دهن‌کجی‌هابه دنیای اسلام، حمایت از تکفیری‌ها، فاجعه مناو اعدام شیخ نمر، باب مذاکره باساختار سیاسی عربستان را بست.
زنگ سقوط آل سعود به صدا در آمده است/باب مذاکره با عربستان بسته شد
به گزارش جهانبین نیوز عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت حادثه هولناک اعدام شیخ نمر را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت می گویم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اعدام شیخ نمر توهین به انسانیت بود. اعدام این روحانی به دلیل اختلافات شیعیان و اهل تسنن نیست، بلکه متاسفانه مسئله افکار جنون‌آمیز کشور عربستان است که از یکسو گروه‌های تکفیری را تجهیز کرده و از سوی دیگر یک سال است که بر روی مردم فقیر یمن آتش گشوده است.

وی با تاکید بر اینکه عربستان در باتلاق یمن غرق خواهد شد، گفت: اخیرا آل سعود اعلام کرده که با کسری بودجه ۹۷ میلیارد دلاری مواجه است. علی‌رغم درآمدی که از سرزمین وحی و فروش نفت داشتند، به دلیل سیاست‌های مداخله‌جویانه در جهان اسلام با کسری بودجه جدی روبرو شده‌اند.

رئیس فراکسیون اهل سنت اظهار داشت: من به عنوان یک اهل سنت ایرانی به مسئولان عربستان اعلام می‌کنم باید در سرزمین رسول خدا، مسجد‌النبی(ص) و مسجدالحرام شرم و حیا می‌کردید و خون این روحانی مظلوم را نمی ریختید.

وی تصریح کرد: تمامی کشورهای اسلامی به عربستان اعلام کرده بودند که اعدام شیخ نمر کار درستی نیست و نسبت به این اقدام جنون‌آمیز به عربستان هشدار داده بودند.

فتاحی با بیان اینکه عربستان با این اقدام خود را وارد مرحله خطرناکی کرد، گفت: این مرحله نقطه پایان عربستان است. رژیم آل‌سعود از نظر سیاسی به پایان خط رسیده است.

رئیس فراکسیون اهل سنت گفت: در ایران میلیونها اهل سنت در کنار شیعیان زندگی می‌کنند و تا امروز خون اهل سنتی به ناحق ریخته نشده است و همین امر موجب آبروی ایران در میان کشورهای عرب منطقه است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت در تهران گفت: علت امنیت و استقامت ملت ایران، وحدت‌طلبی ساختار سیاسی جمهوری اسلامی است که موجب وحدت اهل سنت و شیعیان شده است.

فتاحی اظهار داشت: هفته گذشته وزیر امور خارجه با اظهاراتش راه برقراری مجدد روابط با عربستان را باز کرد، اما با اتفاقی که امروز افتاد، به نظر من رژیم آل‌سعود مسئولیت‌ناپذیری خطرناک خود را یک بار دیگر به نمایش گذاشت.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: در شرایط موجود و با توجه به فرهنگ سیاسی غالب در عربستان و دهن‌کجی‌های این کشور به دنیای اسلام، حمایت از تکفیری‌ها، فاجعه منا و ... باب مذاکره با ساختار سیاسی عربستان بسته شده و نباید دنبال شود.

وی گفت: اعدام شیخ نمر سرآغاز روزهای سیاه عربستان است.

فتاحی در پایان گفت: بنده به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت و به نمایندگی از ۱۹ نماینده اهل سنت مجلس، این فاجعه هولناک و ظلم آشکار را محکوم کرده و به مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۴:۵۶

3 Jan 2020