۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۳۲۹۵۳
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رکود مساجد مانع از ایفای نقش آن ها شده/ حضور جوانان و نوجوانان در مساجد کم رنگ است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از دلالیل عدم حضور جوانان در مساجد، انجام همه امرو از سوی هئیت های امنا است اگر بخواهیم با وضعیت فعلی که در مساجد حاکم است ادامه دهیم مطمئنا راه به جایی نخواهیم برد.
رکود مساجد مانع از ایفای نقش آن ها شده/ حضور جوانان و نوجوانان در مساجد کم رنگ است
حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ طرح پیوند بین جوانان و نوجوانان با مسجد را طرحی برای جوانان دانست و اظهار کرد: این طرح اهمیت بالایی دارد و کاری ارزشمند و عظیمی است.

وی کم رنگ بودن حضور نسل جوان در مساجد را یک واقعیت عنوان و تاکید کرد: اجرای این طرح به یک عزم همگانی نیزمند است ودست اندرکاران اجرای این طرح باید همه تلاش خود را برای داشتن خروجی های موردنظر صورت دهند و در انتهای اجرای آن شاهد حضور خیل عظیمی از جوانان در مساجد باشیم.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به تلاش ها و زحماتی که برای تدوین آئین نامه انتخاب هیئت ‌امنای مساجد و حسینیه‌ها در استان کشیده شده اضافه کرد: برای طراحی این طرح از بسیاری از طرح های دیگر الگوبرداری شده است و سعی شده از تجربیات سایر طرح ها برای آن استفاده و کمبودها و نقایص آن ها برطرف شود.

هیئت‌ های امنا در مساجد از تک روی پایگاه های بسیج و ائمه جماعات جلوگیری می کنند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با تصویب این آئین نامه ریل گذاری های لازم برای مساجد صورت می گیرد و از آن به بعد مساجد طبق این آئین نامه عمل کرده و می توان از آن به عنوان یک کار کلیدی مهم یاد کرد.

امام جمعه شهرکرد تصویب آئین‌ نامه انتخاب هیئت‌امنایی مساجد و حسینیه‌ها در این استان را راهی برای تعامل بین دستگاه‌های مرتبط با امور مساجد عنوان و یادآور شد: هیئت‌ امنا در مساجد از تک روی پایگاه های بسیج و ائمه جماعات جلوگیری می کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یکی از دلالیل عدم حضور جوانان در مساجد را انجام همه امرو از سوی هئیت های امنا عنوان و اضافه کرد: اگر بخواهیم با وضعیت فعلی که در مساجد حاکم است ادامه دهیم مطمئنا راه به جایی نخواهیم برد و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب باید به دنبال تهیه و تدین ساز و کاری مناسب برای اداره مساجد با حضور جوانان باشیم.

وی با اشاره به اینکه رکود مساجد مانع از ایفای نقش آن ها شده و در این صورت ما باید در محضر خدا پاسخگو باشیم افزود: وجود مساجدی پویا و فعال باعث روسفیدی همه ما در پیشگاه خداوند می شود.

امام جمعه شهرکرد رسیدگی به امور مساجد را تکلیفی دانست که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را بر عهده شورای سیاست‌گذاری امور مساجد در استان‌ها قرار داده است و تاکید کرد: باید برای انجام این امور به نحوی عمل شود که بتوانیم هم به مردم و هم به خدای مردم پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۳:۱۳

29 Dec 2019