۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۰۱۵۳
رييس بنياد نخبگان چهارمحال و بختياري:

اقتصاد مقاومتي، مديريت صحيح در توليد با تكيه بر توان داخلي است

رئيس بنياد نخبگان استان با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي به معناي رياضت كشيدن نيست گفت منظور مديريت صحيح در توليد با تكيه بر توان داخلي و مصرف به‌جا و به مورد است.
اقتصاد مقاومتي، مديريت صحيح در توليد با تكيه بر توان داخلي است
به گزارش مشکات برين رييس بنياد نخبگان استان در نشست هم‌انديشي «نقش نخبگان فردا در اقتصاد مقاومتي» به لزوم فرهنگ‌سازي در رابطه با اقتصاد مقاومتي در جامعه تاكيد كرده و اين اقدامات را بيشتر ناظر به تلاش براي تغيير نگرش و رفتار بدنه عمومي جامعه دانستند.

مجتبي بنياديان گفت: باتوجه به وجود مجموعه‌هاي فراوان خودجوش مردمي در سراسر کشور، نقش جوانان مستعد در اين عرصه پررنگ است. موفقيت هر جوان در فرهنگ‌سازي در جامعه اطراف خود (خانواده، کلاس درس، مسجد، محله و...) در نهايت به اصلاح فرهنگ عمومي کشور منجر مي‌شود.

بنياديان در اين نشست به مهم‌ترين مولفه‌هاي نقش نخبگان فردا در اقتصاد مقاومتي پرداخت و خاطرنشان كرد: يکي از بهترين عرصه‌هاي مشارکت نخبگان و مستعدين جوان در اقتصاد مقاومتي اردوهاي جهادي مي‌باشد. توسعه اين اردوها به تمامي عرصه‌هاي موردنياز کشور و افزايش کمي مشارکت جوانان مستعد در آن، دو راهبردي است که به ايفاي نقش عملي جوانان در اين عرصه کمک خواهد کرد.

دكتر بنياديان تقويت و هدفمندسازي اردوهاي جهادي و ايجاد هماهنگي بين‌بخشي براي بهره‌برداري بيشتر از توان و فكر نخبگان در اين اردوها را موجبات اثرگذاري بيشتر عنوان نمود.

بنياديان با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي به معناي رياضت كشيدن نيست يادآور شد: منظور مديريت صحيح در توليد با تكيه بر توان داخلي و مصرف به جا و به مورد است. در اين ميان نگاه به درون و اعتماد به ايده پردازان، نخبگان و فن آفرينان در تبديل ايده و علم به ثروت، يكي از بهترين راهكارهاي دست يابي به اهداف اقتصاد مقاومتي است.

رئيس بنياد نخبگان چهارمحال و بختياري با تاكيد بر ترويج فرهنگ دانش‌بنيان به عنوان پيش نياز اهداف اقتصاد مقاومتي گفت: زمان تکيه بر كسب و كارهاي بزرگ و دستگاه‌ها و شرکت‌هاي بزرگ دولتي در تمام دنيا به سر آمده و اکنون کسب و کارهاي کوچک و متکي بر دانش و مهارت عامل موفقيت يك كشور مي‌باشند.

وي نيروي انساني كارآمد و تحصيل كرده را از بزرگترين ظرفيت و پتانسيل كشور دانست و گفت: هدايت و حمايت آنها به سمت شرکت‌هاي دانش‌بنيان و پس از آن فراهم نمودن شرايط مناسب براي برندسازي و بازاريابي توليدات دانش‌بنيان توسط دستگاه‌هاي حمايت كننده مانند بنياد نخبگان، پارك علم و فناوري، مراكز رشد و شتاب‌دهي دانشگاه‌ها  و دستگاه‌هاي اجرايي الزام مي‌باشد.

در اين نشست مقرر شد طرح‌هاي مستعدين استان جهت بررسي و ارسال به همايش نقش نخبگان فردا در اقتصاد مقاومتي، به اين بنياد ارائه شوند.



انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۳:۱۷

3 Jan 2020