۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۳۷۸۰۴
کارشناس سياسي:

کانون‌هاي فتنه بايد شناسايي و به مردم معرفي شود/نهم دي ماه قدرت مردم و مشروعيت نظام نمايان شدن

کارشناس سياسي گفت: کانون هاي فتنه بايد شناسايي و به مردم معرفي شود، امام علي (ع) معاويه و خوارج را به مردم معرفي کرد، بايد تخلفات سران فتنه گفته شود، همچنين بايد مواظب احساسات بود، چراکه باطل لباس حق را مي پوشد.
کانون‌هاي فتنه بايد شناسايي و به مردم معرفي شود/نهم دي ماه قدرت مردم و مشروعيت نظام نمايان شدن
به گزارش جهانبین نیوز؛ منوچهر خليليان کارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با منطقه آزاد، ضمن تبيين ابعاد فتنه سال ۸۸ گفت: اگر بخواهيم ريشه‌هاي تاريخي فتنه را بررسي کنيم بايد به رانده شدن شيطان از بهشت و قسم ياد کردن او درخصوص گمراه کردن بشر اشاره کنيم، هابيل نيز با فتنه قابيل کشته شد، نوح ۹۵۰ سال با فتنه‌گران مبارزه کرد، ابراهيم در آتش فتنه نمرود قرار گرفت، حضرت موسي (ع) گرفتار قوم بني اسرائيل شد، حضرت عيسي اسير فتنه شد، پيامبر مکرم اسلام (ص) به دليل شدت فتنه ها از مکه هجرت نمود و نهايتاً اينکه خداوند متعال در آيه ۲۱۷ سوره بقره مي فرمايد: "والفتنه اکبر من القتل".

وي در ادامه به شکل گيري فتنه و مراحل آن اشاره کرد و گفت: اولين مرحله از هر فتنه اي دوقطبي‌سازي و اردوکشي خياباني در شکل‌هايي همچون استفاده از نماد و بيانيه و ... است، مرحله دوم و سوم به ترتيب سناريوي کشته سازي و غيرقانوني خواندن دولت مستقر است، در مرحله چهارم فتنه گران تلاش مي کنند تا جنگ داخلي راه بيندازند تا جايي که يکي از سران فتنه در دانشگاه تهران حضور پيدا کرد تا اتفاقي بيفتد و اغتشاش کنند اما مواجه شدند با قيام ۹ دي.

کانون‌هاي فتنه بايد شناسايي و به مردم معرفي شود

خليليان درس‌هايي را که بايد از فتنه بگيريم را بسيار با اهميت برشمرد و اظهار داشت: تقوا و پرهيزکاري آسيب پذيري جامعه را در برابر فتنه ها کاهش مي دهد، همچنان که اما علي (ع) هم به اين موضوع اشاره مي کند، بصيرت کمک مي کند انسان حق را از باطل تشخيص دهد و اين راه مبارزه با فتنه است و به تعبير شهيد مطهري مثل قطب نماست که جهت را نشان مي دهد.

وي افزود: کانون هاي فتنه بايد شناسايي و به مردم معرفي شود، امام علي (ع) معاويه و خوارج را به مردم معرفي کرد، بايد تخلفات سران فتنه گفته شود، همچنين بايد مواظب احساسات بود، چراکه باطل لباس حق را مي پوشد، بايد مواظب باشيم احساسي و جوگير نشويم و به استقبال فتنه گران برويم و وقتي رمزي تحت عنوان تقلب بيان مي شود سريع نپذيريم، بايد از اختلاف پرهيز کرد؛ اختلاف آتش فتنه را شعله ورتر مي کند چون فرصت براي فتنه گران مهيا مي شود.

نهم دي روز شکست توطئه دشمن در انقلاب مخملي و بازگشت ثبات سياسي اقتصادي و اجتماعي بود

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به مهم ترين آثار و پيامدهاي نهم دي ابراز داشت: نهم دي ماه نمايان شدن قدرت مردم و مشروعيت نظام و مرزبندي بين خواص بود اين روز شکست توطئه دشمن در انقلاب مخملي و بازگشت ثبات سياسي اقتصادي و اجتماعي بود، نهم دي روز افزايش اقتدار نظام، تقويت اتحاد و انسجام ملي و پيوند عميق مردم با ارزش هاي ديني و واکسينه شدن مردم و نظام در برابر فتنه ها بود.

خليليان در پايان ولايت را عمود خيمه انقلاب و سکان دار هدايت کشتي جامعه در درياي متلاطم خواند و به جمله ارزشمند امام خميني (ره) مبني بر پشتيباني از ولايت فقيه اشاره کرد.

انتهای پیام1026ج/920م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۵:۱۲

28 Jan 2020