۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۴۰۸۶۴
از رزم تا سازندگی؛

بسیج بازوی اجرایی نظام برای کمک به مستضعفین

بسیج عزم خود را برای حل مشکلات کشور و مردم در کنار دولت جزم کرده است،محرومیت‌زدایی و کمک به گسترش و ارتقای فرهنگ ازجمله مهم‌ترین وظایف سپاه و بسیج است
بسیج بازوی اجرایی نظام برای کمک به مستضعفین
به گزارش جهانبین نیوز، بسیج نهادی مقدس است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ پنجم آذر ۵۸ تشکیل شد و ماموریت یافت تا به عنوان نهادی شبه نظامی در امور امنیتی برای دفاع از کشور در مواقع ضروری سازماندهی شده و در مواقع صلح نیز به عنوان بازوی اجرایی نظام برای کمک و یاری به اقشار مختلف مردم به خصوص قشرهای ضعیف و آسیب پذیر وارد عمل شود.

در سال های جنگ تحمیلی علیه نظام اسلامی این یاوران برخاسته از متن انقلاب سلاح در دست گرفته و با حضور مقتدرانه در صحنه‌های دفاع مقدس حماسه هایی ماندگار آفریدند و دوشادوش سایر سازمانهای نظامی و یگان‌های عمل کننده در جنگ ایفای نقش کردند تا هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی منتقل شود.

پس از پایان جنگ و با آغاز دوران سازندگی، فرزندان بسیجی این کشور لباس خدمت را جایگزین کسوت رزم کردند و در طی این دوران نیز کوشیدند تا در عرصه‌های بازسازیِ خرابی ناشی آز جنگ خدمت صادقانه خود را ادامه دهند.

پس از آن نیز بسیج با ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی که در لسان مقام معظم رهبری به‌عنوان دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شد کوشید ضمن حفظ آمادگی جسمی و رزمی و تقویت روحیه خدمت، بنیه جهادی و علمی خود در عرصه‌های گوناگون را قوی‌تر سازد تا بتواند با ورود در تمام عرصه‌ها و میدان‌ها کارایی و کارآمدی خود را به‌عنوان پشتوانه مردمی و تسخیرناپذیر تثبیت و پایدار سازد و اینک بسیج با اتکا بر ظرفیت‌های نظامی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، پژوهشی و..‌. عزم خود را برای حل مشکلات کشور و مردم در کنار دولت جزم کرده است و می‌کوشد با اجرای طرح‌های فرهنگی ورزشی و تامین زیرساخت‌های لازم زمینه حضور جوانان در عرصه‌های مختلف را فراهم سازد.

منصور شیروانی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن تبریک ایام  هفته وحدت و بسیج بیان داشت: محرومیت‌زدایی و کمک به گسترش  و ارتقای فرهنگ در استان ازجمله مهم‌ترین وظایف سپاه و بسیج است.

وی با اشاره به ساخت ۵۵ سالن فرهنگی ورزشی صالحین در این استان افزود: از این تعداد ۴۶ تکمیل و ۹ سالن دیگر با پیشرفت ۶۰ درصد درحال تکمیل است.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) به اهداف ساخت این سالن‌ها اشاره و گفت: در درجه اول این سالن‌ها با هدف جذب حداکثری جوانان به سوی بسیج و اشاعه فرهنگ بسیجی در بین قشر جوان جامعه است که با ساخت و ایجاد  این سوله‌ها انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی در سپاه برای بسیجیان و اقشار مختلف مردم مهیا می شود.

وی  از ساخت هشت سالن ۹ دی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶ سالن تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و دو سالن دیگر با پیشرفت ۸۰ درصد درحال تکمیل است.

شیراونی با بیان اینکه  ۳۵۹ پایگاه مقاومت در این استان تکمیل شده است افزود: سپاه این استان  در کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه هم پیش‌قدم بوده و در این استان نیز خدمت‌رسانی‌هایی در حوزه عمرانی داشته است.

انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۱:۱۱

27 Dec 2019