۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۴۱۰۳۴
در هشت ماهه سال جاري:

ثبت بيش از 2 هزار و 600 نفر واقعه ولادت در شهرستان لردگان

رئيس اداره ثبت احوال شهرستان لردگان از عملکرد هشت ماهه اين اداره در حوزه سجلي، آمار و همچنين کارت هوشمند ملي خبر داد.
ثبت بيش از 2 هزار و 600 نفر واقعه ولادت در شهرستان لردگان
رجب والااصيل رئيس اداره ثبت احوال شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن تبريک هفته ثبت احوال به کارکنان زحمتکش در ثبت احوال به بيان پيشينه ثبت احوال، عملکرد قبل و بعد از انقلاب و عملکرد 8 ماهه سال جاري ثبت احوال شهرستان لردگان پرداخت و گفت: اولين بار در سال 1297 ثبت احوال در کشور تاسيس شد و اولين شناسنامه به نام فاطمه ايراني به ثبت رسيد .
 
وي افزود: ثبت احوال شهرستان لردگان در سال 12 بهمن 1359 تاسيس شد و قبل از انقلاب زير نظر شهرستان بروجن بود که ماموريني جهت آمارگيري و ثبت ولادت ها و ... به لردگان به صورت سيار اعزام مي شدند. ولي بعد از انقلاب به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي شهرستان لردگان داراي سه اداره ثبت احوال در بخش هاي فلارد، خانميرزا و لردگان شد .

والااصيل  افزود: در هشت  ماهه نخست امسال 2 هزار و 627 مورد تولد ثبت شده و در سال 1396 تعداد متولدين 4 هزار و 652 نفر بوده است .
 
 وي به بهترين و بيشترين نامه هاي دختر و پسر در شهرستان لردگان اشاره کرد و گفت:  نام هاي پسران: اميرعلي، حسين، ابوالفضل، محمد طاها، امير حسين و... و براي نام هاي دختران: فاطمه،زهرا، رها، آوا، نازنين زهرا، مينا و حلما به ثبت رسيد.
 
رييس ثبت احوال لردگان به وفات ثبت شده در هشت ماهه اخير اشاره کرد و گفت: در طول هشت ماه سال جاري تعداد 306 مورد وفات ثبت شد و در سال گذشته  471 مورد فوت در شهرستان لردگان به ثبت رسيد. که بشترين علت مرگ و مير ها در استان شامل 31 درصد بيماري هاي عروقي، 10 درصد سرطان ها و تومرها و 7 درصد بيمارهاي دستگاه هاي تنفسي  مي باشد .
 
وي بيان داشت: در طول چند ماه اخير تعداد 1474 مورد ازدواج و 188 مورد طلاق در اين شهرستان اتفاق افتاد که سال گذشته 2268 مورد ازدواج و تعداد 200 مورد طلاق به ثبت رسيد. که ميانگين اختلاف  سن ازدواج در اين شهرستان 5.8 سال است .
 
 
والاصيل در پايان گفت: تعداد 14 هزار و 146 مورد صدور کارت ملي هوشمند، 4 هزار و 290 مورد تعويض شناسنامه، تغيير نام 70 مورد و تغيير نام خانوادگي 165 مورد در هشت ماهه اخير در ثبت احوال اين شهرستان به ثبت رسيد .

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۱:۳۴

27 Dec 2019