۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۳۰۱۴۴
ياداشت/

آيا بازخورد و عملکرد اقتصاد مقاومتي در زندگي مردم مورد رضايت مقام معظم رهبري است؟

مقام معظم رهبري، اقتصاد مقاومتي را فقط مربوط به وضع و شرايط کنوني کشور نمي داند بلکه يک تدبير بلندمدت براي اقتصاد کشور مي دانند و بارها و بارها اعلام نموده اند که در سالهاي گذشته موضوع اقتصاد مقاومتي بيان شده است.
آيا بازخورد و عملکرد اقتصاد مقاومتي در زندگي مردم مورد رضايت مقام معظم رهبري است؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، همانگونه که شما عزيزان اطلاع داريد، رهبر معظم انقلاب در پيام نوروزي، امسال را سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل ناميدند تا علاوه بر اينکه راه و هدف را براي مسئولين اجرائي مشخص کرده باشند، براي حل دغدغه اقتصادي مردم نيز راه چاره اي انديشه و بيان کرده باشند. 

البته معظم له از سال 1390 به بعد با نامگذاري سالها با عناوين جهاد اقتصادي– توليد ملي و حمايت از کار – حماسه سياسي، حماسه اقتصادي – اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي و ... و در سال 1395 اقتصاد مقاومتي-اقدام و عمل، موضوع اقتصاد را گوشزد کرده اند و در بهمن ماه سال 1392 سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي که در 24 بند تنظيم شده بود را به قواي کشور و مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ کردند و در همه نشستها با مديران و مسئولين اجرائي کشور، دانشجويان و دانشگاهيان، معلمان ، روحانيون، نمايندگان مجلس، صنعت گران و... همواره بر موضوع اقتصاد تأکيد فراوان داشتند و چون اقتصاد را موتور توسعه و پيشرفت کشور مي دانستند و تا پايان سال 1394 عليرغم اينکه از طرف قواي مختلف اقداماتي نظير جلسات متعدد اقتصادي، همايش هاي زيادي در باب اقتصاد در دانشگاهها و راهکارهاي اقتصادي زيادي از طرف وزارتخانه ها و نشست ها، گفتگوهاي ويژه خبري و صاحب‌نظران اقتصادي و نطق هاي پيش از دستور نمايندگان و کميسيون هاي مختلف مجلس و... بيان شد (جنبه اقدام). 

اما بازخورد و عملکرد اين موارد (جنبه عمل) را معظم له در زندگي مردم کافي ندانسته و سال 1395 را اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري ناميدند البته ايشان اقتصاد مقاومتي را فقط مربوط به وضع و شرايط کنوني کشور نمي‌داند بلکه يک تدبير بلندمدت براي اقتصاد کشور مي‌دانند و بارها و بارها اعلام نموده‌اند که در سالهاي گذشته موضوع اقتصاد مقاومتي بيان شده و  امسال نوبت اجراي آن رسيده زيرا کشور بدون اقتصاد رشد نخواهد کرد و گرفتاريها و مشکلاتش نيز رفع نخواهد شد.

در ضمن اقدام و عمل نيز مربوط به کليه سال‌هاي پيش رو مي باشد چرا که تحريم و تقاضاي کار و اشتغال و نياز به فناوري و تکنولوژي محدود به زمان خاص نيست. 

در پايان اين يادداشت برآنم  اولا تعريفي کلي از اقتصاد مقاومتي ارائه نمايم و ثانيا چند پيشنهاد که مي تواند در استان به موضوع «اقتصاد مقاومتي- اقدام و عمل» کمک نمايد به اختصار بيان مي کنم.

اقتصاد مقاومتي يعني مقاومت در برابر اقدامات تخريبي اقتصادي و يا ضربات اقتصادي به دنبال تهديد تحريم و توطئه هاي گوناگون اقتصادي و ادامه توسعه و پيشرفت کشور در شرايط تحميل فشار سياسي و نظامي و ... و در يک کلام حفظ شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي است و اما پيشنهادات:

1- يکي از صحنه هاي اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي بخش کشاورزي است (باتوجه به قطب بودن استان در بخش کشاورزي و دامپروري) و چون بخش  کشاورزي و دامپروري جايگاه مهمي در اقتصاد دارد.

2- يکي ديگر از صحنه هاي اقدام و عمل صنعت توريست و گردشکري است که تحقق اقتصاد مقاومتي با تکيه بر منابع خدادادي و يکي از محورهاي مهم توسعه استان است.

3- شايسته بودن، مسلط بودن بر قوانين و بخشنامه ها و هوشياري و هماهنگ بودن مديران اجرائي استان است تا بتواند جذب سرمايه گذار و شرکت هاي سرمايه گذاري کنند چون فراهم نکردن امکانات و شرايط لازم و عدم همکاري دستگاه‌هاي اجرائي و آماده نکردن زيرساخت‌هاي لازم و عدم تشخيص حوزه‌هاي سرمايه گذاري از طريق مسئولين علاوه بر عدم پيشرفت و توسعه استان و رونق اقتصادي مردم باعث مواردي چون دلسردي و بدبيني و... نسبت به مسئولين مي شود.

4- باور و اعتماد جوانان- استان چهارمحال و بختياري جواناني با انرژي، باهوش، متعهد و شايسته و بسيار فعال دارد که اگر مسئولين استان اجازه دهند طرح ها، پيشنهادات خود را به عرصه اجرا در آورند و با آنها نيز همکاري کنند بيکاري و مهاجرت به استانهاي ديگر ريشه کن خواهد شد.

5- پرداختن به مسائل فرهنگي و اجتماعي مردم و ريشه يابي مشکلات و کمک در جهت رفع آنها

در پايان از همه مسئولين اجرايي و مردم عزيز استان تقاضا دارم 24 بند سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي را چندين بار مطالعه کنند و هر بندي که مربوط به خود مي بينند اجرا کنند و از صرف کردن زمان و امکانات در جلسات پشت درهاي بسته و بدون بازخورد بپرهيزند.

صفرعلي محمدحسيني- فعال سياسي
 
انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۲:۲۷

1 Jan 2020