۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۳۰۷۳۹

تاکید «لاوروف» بر حفظ توافقات روسیه- آمریکا درباره سوریه

وزیر خارجه روسیه بر لزوم حفظ توافقات میان آمریکا و روسیه با هدف پایان دادن به نا آرامی‌ها در سوریه تاکید کرد.
تاکید «لاوروف» بر حفظ توافقات روسیه- آمریکا درباره سوریه
به گزارش جهانبین نیوز؛ «سرگئی لاوروف» در سخنانی در سازمان ملل با اشاره به اینکه هیچ جایگزینی برای روند مذاکرات صلح آمریکا- روسیه وجود نداشت، اظهار داشت که اکنون باید مانع از برهم خوردن این توافق شد.

وزیر امور خارجه روسیه این سخنان را در مجمع عمومی سازمان ملل و پس از گفتگو با «جان کری» همتای آمریکایی خود، درباره احیای آتش‌بس در سوریه بیان کرد.

وی همچنین تحقیقات بی‌طرفانه و مستقلی را درباره رویدادها در «دیرالزور» و «حلب» که موجب متزلزل شدن این توافقات شد، خواستار شد.

لاوروف یادآور شد مادامی که آمریکا و متحدانش معارضان و تروریست‌های داعش و جبهه النصره را مهار نکنند، بحران در سوریه حل و فصل نخواهد شد.

وی گفت: بدون نابودی گروههای تروریستی قادر نخواهیم بود اوضاع انسانی را بهبود ببخشیم.

وزیران خارجه روسیه و آمریکا در ۲۰ شهریور پس از مدتها مذاکره از توافق برای برقراری آتش‌بس در سوریه خبر دادند. این آتش‌بس از روز ۲۲ شهریور در سوریه برقرار شده بود.

ارتش سوریه روز دوشنبه (۲۹ شهریور) ضمن اعلان پایان آتش بس در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه‌های تروریستی به هیچ یک از مفاد این توافق آتش‌بس پایبند نبودند و از این آتش‌بس برای تجدید قوا استفاده کرده‌اند.

این بیانیه همچنین پس از حمله نیروهای ائتلاف مقابله با داعش به رهبری آمریکا علیه ارتش سوریه در دیر الزور صادر شد.

وزارت دفاع روسیه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در چهار حمله این جنگنده‌ها به فرودگاه دیرالزور دستکم ۶۲ سرباز سوری کشته و حدود ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

این در حالی است که برخی منابع، شمار تلفات این حملات هوایی را حدود ۹۰ نفر اعلام کرده‌اند.

آمریکا این حملات را نتیجه اشتباه محاسباتی اعلام کرده است. سوریه می‌گوید این اقدام ثابت می‌کند آمریکا حامی تروریست‌های داعش است.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۷:۱۳:۴۷

28 Mar 2020