۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۱۷۴۹

وحدت مسلمانان یک اصل مهم دینی و سفارش صریح قرآن است

مدیر موسسه غیرانتفاعی نور هدایت شهرکرد گفت: با توجه به آیات صریح و محکمات قرآن و دین اسلام مسلمانانباید در پناه کتاب خدا و سنت پیامبر وحدت خود را حفظ کنند.
وحدت مسلمانان یک اصل مهم دینی و سفارش صریح قرآن است
به گزارش جهانبین به نقل از بام ایران خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا ظاهری، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت با اشاره آیات و روایات قرآنی گفت: لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی در بین مسلمانان در بسیاری از ایات قرآن تاکید شده است.

ظاهری گفت: این تدبیر و بینش عمیق امام خمینی(ره) بود که از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول که دو روایت مختلف از روز ولادت پیامبر اسلام(ص) را هفته وحدت نامگذاری کرد.

وی بیان داشت: با وجود افتراق هایی که بین مذاهب اسلامی وجود دارد اما وجه اشتراک مسلمانان آنقدر قوی و محکم و مستدل است که مانع اختلاف بین امت اسلامی شود.

ظاهری لازمه ایجاد وحدت واقعی و عملی در بین مسلمانان را برخورد برادرانه و صادقانه دانست و اذعان کرد: نقاط اختلاف تنها باید در مجامع علمی و پژوهشی بررسی شود چرا که إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ .

این استاد دانشگاه با اشاره به عوامل داخلی و خارجی که در برهم زدن وحدت بین مسلمانان دخیل اند تصریح کرد: تکلیف استکبار و دشمنان خارجی در این خصوص مشخص است اما متاسفانه کسانی مثل وهابیون و تکفیری ها که ادعای اسلام هم دارند به اختلاف در امت اسلامی دامن می زنند.

وی وهابیت و فرقه هایی این چنینی را دشمن اسلام و ساخته و پرداخته استکبار و آل سعود دانست و اظهار داشت: هفته وحدت فرصت خوبی است برای شناخت دشمنان و دوستان واقعی اسلام.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۷:۲۱

16 Jan 2020