۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۵۸۷۹
امام جمعه لردگان:

مسجد بايد روحيه استكبارستيزى و روحيه انقلابى را در نمازگزاران تقويت نمايد

امام جمعه لردگان گفت: مسجد بايد روحيه استكبارستيزى به‌خصوص عليه آمريكا و اسرائيل و تعصب اسلامى ايرانى و روحيه انقلابى را در نمازگزاران تقويت نمايد و رشد دهد.
مسجد بايد روحيه استكبارستيزى و روحيه انقلابى را در نمازگزاران تقويت نمايد
 به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام حسن انصاري امام جمعه لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان در خصوص 30 مرداد سالروز تعدي و آتش کشيدن مسجد الأقصي توسط صهيونيست ها گفت: در سي ام مرداد 1348 شمسي، مسجدالاقصي اولين قبله مسلمين و يکي از مقدس ترين معابد مورد احترام اديان آسماني، توسط اشغالگران صهيونيست به آتش کشيده شد، که البته تلاش براي تخريب اين مسجد به همين جا ختم نشد و چند بار ديگر نيز تلاشهايي متعددي در اين راستا صورت گرفت.
حجت الاسلام انصاري با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند: مساجد سنگراند و سنگر ها را بايد حفظ کنيد گفت: اگر مقابله با دشمن نداشته باشيم و اين سنگر را محکم نکنيم، نفراتي که در سنگراند از مقاومت و ايمان و وظيقه شناسي برخوردار نباشند موجب قوت دشمن مي شوند.

امام جمعه لردگان بيان داشت: مساجد مي توانند به عنوان مهمترين مراکز تبليغ و ترويج احکام و معارف دين مبين اسلام، بصيرت و آگاهي، تربيت افراد، جذب جوانان و مقابله با انحرافات اثرگذار باشد، بايد توجه بيشتري به مساجد و کارهاي فرهنگي در آن داشته باشيم.
 
وي، با بيان اينکه مأموريت مسجد تنها براي نماز خواندن نيست، تصريح کرد: هرچند که اقامه نماز جماعت امري اساسي، مهم و ارزشمند است امامان جماعت و هيأت امناي مساجد نيز بايد با بهره گيري از همه ظرفيت هاي موجود، مساجد را به مراکز تربيت و رشد جوانان فهيم و مومن مبدل کنند.

انصاري گفت: دشمنان امروز با حداکثر توان و امکانات و ظرفيت هاي خود مرز عقيده جوانان مسلمان را نشانه رفته اند و با تبليغات رسانه اي جوانان ما را که در اثر ضعف و سکوت مراکز تربيتي در انتخاب راه صحيح دچار ترديدند، هدف هجمه هاي سنگيني قرار داده اند.

وي در ادامه به اهميت فعاليت هاي فرهنگي در مساجد اشاره کرد و افزود: اگر ما بتوانيم کارهاي فرهنگي خوبي را در مساجد به اجرا بگذاريم بدون شک مساجد موثرترين نهاد فرهنگي هستند.

حجت الاسلام انصاري افزود: پايگاه هاي بسيج، طيبه شجره صالحين مي توانند نقش اساسي در پيشبرد امور فرهنگي در مساجد داشته باشند و انصافاً اگر خوب هدايت شوند و به صورت عملياتي در آن ها کارشود و متکي بر آمار و ارقام نشوند يکي از ابزارها و راه هاي مناسب براي جذب بيشتر مردم به خصوص جوانان و نوجوانان به سوي مسجد هستند.
 
وي در خصوص اينکه چکار کنيم تا مساجد بيشتر رونق بيگيرند گفت: شجره طيبه صالحين و مسئولين پايگاه هاي مقاومت بسيج و مسئولين دواير دولتي محور تمام برنامه هاي خود را مساجد قرار دهند تا مردم به مسجد روي بياورند.

انصاري با گلایه‌مندي از برخي از مسئولين و مردم در شهرستان لردگان گفت: متاسفانه بسياري اهل نماز جمعه و جماعت نيستند و برخي از افراد به خاطر اهداف خود اقدام به مسجد ساختن نمودند و مساجد بيشتر براي فاتحه خواني مردگان داير شده است.
 
انتهاي پيام1026ج /630ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۹:۵۳

15 Jan 2020