۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۱۸۲۹
امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه

خط امام و رهبري يک خط است و چيزي به نام خط مستقل امام و يا رهبري معنا ندارد

حجت الاسلام طباطبايي گفت: به يقين منويات رهبري خط قرمز همه دل سوزان و دلواپسان نظام است که مسؤولان و دولتمردان بايد به آن توجه بيشتر داشته باشند و بکوشند در مسير منويات و خواسته هاي رهبري حرکت کنند.
خط امام و رهبري يک خط است و چيزي به نام خط مستقل امام و يا رهبري معنا ندارد
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ، در خطبه هاي نماز جمعه شهر چلگرد، با سفارش همگان به رعايت تقواي الهي، به جايگاه رفيع نماز جمعه اشاره کرد و با تشريح اين جايگاه از منظر پيامبر خاتم(ص) اظهار داشت: جايگاه و شأن نماز جمعه آن قدر بالا است که پيامبر اکرم(ص)، سبک شمردن و توجه نداشتن به اين جايگاه را سبب پريشاني کار و آشفته شدن زندگي مي دانند.

حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، با بيان اين که سبک شمردن نماز جمعه سبب بي برکتي در جامعه مي شود و فردي که عمدا نماز جمعه را ترک کند و سبک بشمارد، ساير نمازهاي او نيز مورد مقبول خداوند قرار نمي گيرد، خاطرنشان کرد: اگر مي خوهيد که خداوند در عمر و زندگي شما برکت قرار دهد و در زمره منافقين قرار نگيرد، بايد به نماز جمعه توجه ويژه داشته باشيد چرا که از منظر پيامبر اکرم(ص) اگر کسي نماز جمعه را سه هفته متوالي و بدون دليل ترک کند، منافق است.

امام جمعه کوهرنگ با تشکر از حضور مردم شهرستان کوهرنگ در نماز جمعه شهر چلگرد، خواستار توجه بيشتر به اين جايگاه شد و افزود: به يقين توجه به نماز جمعه و حضور همه جانبه در اين مراسم معنوي سبب رشد فکري و ارتقاء همه جانبه شهرستان مي شود و برکت را به دنبال خواهد داشت.

اين مقام مسؤول با تأکيد بر اين که بايد از ظرفيت و فرصت نماز جمعه براي تقويت روحي و معنوي جامعه استفاده کرد و از آن غافل نشد، تصريح کرد: نماز جمعه هم سبب ارتقاء عبادي، تربيتي و اخلاقي افراد مي شود و هم رشد فکري و سياسي را به دنبال خواهد داشت که بايد قدر آن را دانست.

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که ديدار با خداوند الزاما در مکه صورت نمي گيرد، گفت: مساجد خانه هاي خداوند متعال هستند و راه رسيدن به خداوند نيزبا حضور در مسجد و شرکت در نمازهاي جماعت و خصوصا نماز جمعه محقق مي شود.

خطيب جمعه کوهرنگ در ادامه با تأکيد بر اين که منويات و بيانات رهبر فرزانه انقلاب، خط مشي اصلي نظام است، گفت: به يقين منويات رهبري خط قرمز همه دل سوزان و دلواپسان نظام است که مسؤولان و دولتمردان بايد به آن توجه بيشتر داشته باشند و بکوشند در مسير منويات و خواسته هاي رهبري حرکت کنند.

اين مقام مسؤول با تشکر از موضع گيري هاي روزهاي اخير دولتمردان در بحث مذاکرات هسته اي، توجه به خواسته هاي رهبري و لحاظ کردن دستورات و منويات ايشان در توافق پاياني را ضروري دانست و اظهار داشت: دولت بايد به اين مسئله توجه داشته باشد که اگر قرار است توافقي بر خلاف رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب صورت گيرد، همان بهتر که به توافق نيانجامد چرا که خدچه دار شدن عزت نظام خط قرمز انقلاب است.

وي عدم پاسخگويي و موضع گيري برخي از مسؤولان در مسئله فرودگاه جده و بي حرمتي به زائران ايراني در کشور عربستان را سبب به وجود آمدن فضايي بد در رسانه هاي گروهي و بي اعتمادي مردم دانست و خواستار توجه مسؤولان تراز اول کشوري به اين چنين مسايلي در کشور شد.

حجت الاسلام طباطبايي تحصن اين روزهاي قشر زحمت کش فرهنگيان و انتشار گسترده عکس هاي اين تحصن ها در فضاي مجازي و استفاده همه جانبه دشمن از اين دست برنامه ها را زيبنده نظام اسلامي نداست و گفت: به يقين بي توجهي به قشر فرهنگي، نسل هاي اينده کشور را با مشکل اساسي مواجه خواهد ساخت و اين مي طلبد که مسؤولان در جهت رفع هر چه بيشتر خواسته هاي آن ها واردميدان شوند و فکر اساسي کنند.

وي با انتقاد شديد از عملکرد و موضع گيري هاي سياسي گونه مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) در رابطه با بيانات امام راحل گفت: امام خميني(ره) يک چهره بين المللي است که فرياد آزادي خواهي را در سراسر عالم فراگير کرد و همه مي دانند که اين مجاهد وارسته کسي نبود که با مردم پرده پوشي و در لفافه صحبت کند.

امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که برخي نقل قول ها از امام راحل و نشر آن ها در نشريات و فضاي مجازي به هيچ وجه با روحيه امام و شناختي که مردم از ايشان دارند، سنخيت ندارد، تصريح کرد: اعتقاد ما بر اين است که اين گونه اظهارنظرها بي اساس است و هدف افراد از انتشار اين گونه مطالب، مباحث حزبي و منافع شخصي است که مردم هم آن ها را خوب مي شناسند.

اين مقام مسؤول با اشاره به اين که متأسفانه امروز برخي خود را پيرو خط رهبري مي دانند و اين در حالي است که حرفي از رهبري نمي زنند، گفت: ما بر اين باور هستيم که آن ها به دنبال منافع شخصي و گروهي خود هستند و سعي مي کنند که با انتساب خود به امامي که ديگر در قيد حيات نيست، از بيانات اين مجاهد خستگي ناپذير به نفع خود سؤ استفاده کنند.

وي با بيان اين که خط امام و رهبري يک خط است و چيزي به نام خط مستقل امام و يا رهبري معنا ندارد، خاطرنشان کرد: اين خط همان خط ولايت فقيه است؛ مگر مي شود گفت ما امام حسن(ع) را قبول داريم اما با امام حسين(ع) خواهيم جنگيد و او را قبول نداريم؟

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به اين که به يقين اين افراد مخالف خط ولايت فقيه هستند و تنها بيانات امام را براي منافع خود مي خواهند، تصريح کرد: بايد مراقب باشيم و با همه وجود از حريم امام و ولايت مراقبت کنيم و نگذاريم که اين چنين حرف هاي پوچي اين جايگاه را خدچه دار سازد.
وي همچنين با اشاره به مظلوميت مردم و شيعيان يمن در مقابل حملات وحشيانه آل سعود، سکوت مجامع بين الملي را شرم آور د انست و گفت: اگر چه سازمان ملل پس از مدت ها کشتار مردم بي دفاع يمن اقدام به صدور قطع نامه کرد اما همه مي دانند که در عمل کاري براي مردم بي دفاع اين کشور صورت نمي گيرد و اين شرم آور است.

امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که عربستان و حاکمان خبيث آن ابزار دست آمريکا و اسراييل هستند، تصريح کرد: به يقين سرانجام اين جنگ و خونريزي به نفع مردم يمن خواهد بود چرا که آن ها با اعتقاد و ايماني مي جنگند که آل سعود از آن بويي نبرده است.

اين مقام مسؤول همچنين با اشاره به سالروز تشکيل ارتش جمهوري اسلامي و روز نيروي زميني، عزت و اقتدار نظام را مرهون فداکاري هاي اين قشر زحمت کش دانست و افزود: اگر امروز دشمن در برابر ايران کرنش کرده است به خاطر جان فشاني نيروهاي نظامي اين مرز و بوم است که بايد قدر آن ها را دانست و ما قدردان هستيم.

حجت الاسلام طباطبايي همچنين با اشاره به 2 ارديبهشت 58، سالروز تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را ياد آور شد و با بيان اين که سپاه، ارزشمندترين نهاد اين نظام است، خاطرنشان کرد: امروز سپاه در همه عرصه هاي نظامي، سياسي، اقتصادي، عمراني، سازندگي و آموزشي فعال است و به معناي واقعي کلمه در جهت رفع محروميت از کشور تلاش مي کند که اين ستودني است.

وي ولايتمداري پاسداران را مهم ترين ويژگي آن ها دانست و ابراز داشت: امروز قاسم سليماني به عنوان يکي از فرزندان اين مجموعه دنيا را نه با توپ و تانک بلکه با فکر و مديريت به زانو درآورده است و اين تنها بخشي از عظمت سپاه است.

امام جمعه کوهرنگ همچنين در پايان به سالروز انقلاب فرهنگي و روز هواي پاک نيز اشاره کرد.

 
انتهاي خبر/1024ج/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۰:۰۳

31 Dec 2019