۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۳۹۰۱۹
امام جمعه فارسان

بر اساس آموزه‌هاي قرآن و روايات دشمن غيرقابل‌اعتماد است

امام‌جمعه فارسان گفت: بدرفتاري آمريکايي‌ها نسبت به ملت ما سابقه طولاني دارد. ما به سهم خود از تلاش‌هاي فراواني که مسئولين محترم فعلي در عرصه مذاکرات داشتند، تشکر مي‌کنيم ولي بر اساس آموزه‌هاي قرآن و روايات مي‌گوييم که دشمن غيرقابل‌اعتماد است
بر اساس آموزه‌هاي قرآن و روايات دشمن غيرقابل‌اعتماد است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته شهر فارسان به 20 فروردين روز قطع رابطه ايران و آمريكا قرآن اشاره کرد و گفت: آمريکايي‌ها و غربي‌ها در عمل بدعهدي را آغاز کرده‌اند. مقام معظم رهبري در آغاز سال 1392 در اولين سخنراني در آستان قدس رضوي قبل از روي کار آمدن دولت جناب آقاي دکتر روحاني فرمودند برخي به من مي‌گويند اجازه مذاکره با 5 به‌اضافه 1 را در عرصه هسته‌اي به ما بدهيد.

ايشان فرمودند: من منعي نمي‌کنم، اما چشمم آب نمي‌خورد که اين مذاکرات اثري داشته باشد. چون بدرفتاري آمريکايي‌ها نسبت به ملت ما سابقه طولاني دارد. ما به سهم خود از تلاش‌هاي فراواني که مسئولين محترم فعلي در اين عرصه داشتند، تشکر مي‌کنيم ولي بر اساس آموزه‌هاي قرآن و روايات مي‌گوييم که دشمن غيرقابل‌اعتماد است.

 مسئولان محترم توجه داشته باشند که ذره‌اي اعتماد نابجا به اين بيگانگان درواقع آسيب رساندن به منافع ملت است. قرآن مي‌فرمايد: «يا أيُّها الَّذينَ ءامَنوا لا تَتَّخِذوا عَدُوّي و عَدُوَّکُمْ أوْلياءَ تُلْقونَ إلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ و قَدْ کَفَروا بِما جائَکُمْ مِّنَ الحَقّ» تا آنجا که فرمود: «تُسِرّونَ إلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ و أنا أعْلَمُ بِما أخْفَيْتُمْ و ما أعْلَنْتُمْ و مَنْ يَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبيل» اي مؤمنين دشمنان من و خود را دوست نگيريد. شما با آنها اظهار دوستي مي کنيد درحالي‌که آن‌ها به‌طور يقين ازآنچه از سوي حق بر شما نازل‌شده رويگردانند.

وي تصريح کرد: در ادامه خداوند مي‌فرمايد چرا مخفيانه به آن‌ها پيغام مي‌دهيد که دوستشان داريد. هرکس از شما با دشمنان من رابطه دوستي برقرار کند، مسلماً از راه راست منحرف‌شده و در آيه دوم همين سوره مي‌فرمايد: «إنْ يَثْقَفوکُمْ يَکونوا لَکُمْ أعْداءً و يَبْسُطوا إلَيْکُمْ أيْدِيَهُمْ و ألْسِنَتَهُمْ بِالسّوءِ و وَدّوا لَوْ تَکْفُرون» آن‌ها اگر بر شما پيروز شوند، دشمنان شما هستند و دست‌ها و زبان‌هايشان را به آزار و بدگويي و تحقير و ناسزا بر ضد شما باز مي‌کنند.

امام‌جمعه فارسان گفت: آن‌ها آرزو دارند که‌اي کاش شما هم مثل آن‌ها کافر مي‌شديد. شما امروز نشانه‌هاي اين بي‌اعتمادي و دشمني آن‌ها را ملاحظه مي‌کنيد. همه جناح در آمريکا در ضديت با اسلام و جمهوري اسلامي باهم هيچ اختلافي ندارند. قرآن مي‌فرمايد: «وَدّوا ما عَنِتُّمْ» اينها از شدت گرفتاري و رنج شما لذت مي‌برند. «قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أفْواهِهِمْ و ما تُخْفي صُدورُهُمْ أکْبَر» از لابلاي سخنانشان دشمني اين‌ها با اسلام و مسلمان‌ها پيداست. آنچه در سينه هاشان از کينه و نفرت از شما پنهان مي‌دارند، بزرگ‌تر است.

وي بيان داشت: بنابراين به دشمنان نبايد اعتماد کرد؟ سؤال: پس تکيه‌گاه ما کجاست؟ جواب: تکيه‌گاه ما ذات مقدس ربوبي است که خود قرآن فرمود: «و مَنْ يَتَوَکَّلْ عَلَي اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» و در جاي ديگر فرمود: «إنْ يُريدوا أنْ يَخْدَعوکَ» اگر اينها بخواهند برجام را زير پا بگذارند و ريزريز کنند، «فَإنَّ حَسْبَکَ الله» خدا شما را کافي است. «هُوَ الَّذي أيَّدَکَ بِنَصْرِهِ و بِالْمُؤمِنينَ» همانگونه که قرآن فرموده بايد مسئولان عزيز ما به نصرت خدا و ياري مردم اعتماد داشته باشند. شما مردم که دين‌باور و ولايت مداريد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين ملک پور افزود: آنچه تاکنون ما به دست آورديم در سايه مقاومت است. با مقاومت خود شاه تادندان‌مسلح و مورد تأييد و کمک تمام قدرت‌هاي جهاني را سرنگون کرديد شما مردم با مقاومت خود صدام را به خاک سياه نشانديد. شما مردم با مقاومت خود آمريکاي ابرقدرت را در دنيا بي‌اعتبار کرديد.

وي گفت: بوش رئيس‌جمهور اسبق آمريکا گفته بود: ما ناامني را به مرکز ايران خواهيم کشاند؛ اما به کوري چشم آمريکا در وسط اين جهنمي که آمريکا در اين منطقه ايجاد کردند، امروز امن‌ترين کشور منطقه ايران است.

وي اظهار داشت: اکنون به فضل الهي و باايمان و مقاومت شما مردم همان‌گونه که امام فرمود و مقام معظم رهبري هم بر آن تأکيد کردند، آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند. با اين حساب همه بايد بدانند اعتماد به دشمن هرگز و اعتماد به خداوند و مؤمنان خداجوي آري.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۵:۴۸

5 Jan 2020