۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۵۳۲۹
بخشدار مرکزي فارسان:

فرهنگ سازي عفاف و حجاب از ضرورت هاي جامعه است/ مسئولين در فرهنگ سازي حجاب بايد برنامه ريزي کنند

بخشدار مرکزي فارسان گفت: حجاب و پوشش اسلامي در دين مبين اسلام از جايگاه خاصي برخورداراست در خصوص هنجارشکني‌ها رويکرد ما بايد به سمت اصلاح با روش‌هاي منطقي و درک واقعيت‌ها باشد و در اين ميان نبايد دستگاه‌هاي اجرايي جزيره‌اي برخورد کنند و تنها حوزه مأموريت خود را ببينند.
فرهنگ سازي عفاف و حجاب از ضرورت هاي جامعه است/ مسئولين در فرهنگ سازي حجاب بايد برنامه ريزي کنند
به گزارش جهانبین نیوز، پريسا مالکي بخشدار مرکزي فارسان در گفت و گو با خبرنگار پيرغار اظهار کرد: بدپوششي و عدم رعايت حجاب کامل توسط برخي از افراد جامعه، دلايل مختلفي دارد که حوزه‌هاي کارشناسي بايد اين عوامل را شناسايي و اجراي برنامه‌ها براي رعايت حجاب، هماهنگ و برنامه‌ريزي‌شده باشد تا افرادي که ناخودآگاه براثر تبليغات به آن سمت گرايش يافته‌اند، به اصلاح رفتار خود بپردازند.

مقابله با پديده‌هاي اجتماعي نيازمند زمان و آموزش‌هاي مداوم  است

وي تصريح کرد: مقابله با پديده‌هاي اجتماعي و هنجارشکني‌هايي که در جامعه مشاهده مي‌شود، نيازمند زمان و آموزش‌هاي مداوم با تبيين اثرات نامطلوب اين هنجارشکني در زندگي فردي و اجتماعي است که اين مهم بايد موردتوجه و تأکيد قرار گيرد.

بخشدار مرکزي فارسان اظهار داشت: حجاب و پوشش اسلامي در دين مبين اسلام از جايگاه خاصي برخوردار است درخصوص هنجارشکني‌ها  رويکرد ما بايد به سمت اصلاح با روش‌هاي منطقي و درک واقعيت‌ها باشد و در اين ميان نبايد دستگاه‌هاي اجرايي جزيره‌اي برخورد کنند و تنها حوزه مأموريت خود را ببينند بلکه براي رفع نگراني‌هاي اجتماعي در جامعه بايد همه بخش‌هاي مسئول هماهنگ و برنامه محور عمل کنند.
 
مسئولان فرهنگي براي آموزش برنامه داشته باشند

مالکي اضافه کرد: جامعه ايران، داراي هويتي ديني و مذهبي است و از پايگاه عميقي در اين زمينه برخوردار است و اگر هم مشکلي به‌ظاهر در آن ديده شود، مي‌توان با آموزش‌هاي درست و احياي روش‌هاي مؤثر نسبت به اصلاح آن کمک کرد.

وي خواستار اجراي طرح‌هاي آموزشي با محوريت خانواده در تبيين اهميت رعايت حجاب و توجه به عفت عمومي جامعه شد و از مسئولان فرهنگي خواست تا براي اين آموزش برنامه داشته باشند.

خانم مالکي با اشاره به اينکه مشکلات و چالش‌هاي اجتماعي را نمي‌توان دستوري برطرف کرد، بر ضرورت آموزش و آگاه‌سازي جامعه نسبت به تهديدات هنجارشکني‌ها تأکيد کرد.

بايد دوره‌هاي مختلف آموزشي باهدف عفاف و حجاب توسط دستگاه‌هاي اجرايي برگزار و همچنين از پايان‌نامه‌ها و طرح‌هاي پژوهشي در خصوص بررسي علل و عوامل بروز بد پوششي ، مشکلات ، چالش‌ها و رفتارهاي مقابله با آن حمايت شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۱۸:۵۶

4 Feb 2020