۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۳۳۴۳۹
نامهربانی مسکن مهر با متقاضیان/

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: هیئت مدیره تخلف کرده، متقاضیان باید کسری را پرداخت کنند

برای اجرای طرح مسکن مهر مشکلات زیادی بر سر راه مردم و دولت قرار داشته و دارد که هنوز هم بسیاری از مردم با آن دست به گریبان هستند، بسیاری از واحدهای واگذار شده مشکلات زیرساختی اساسی دارند و افرادی که در این خانه‌ها زندگی می‌کنند با این مشکلات کنار می‌آیند، این درمورد آن‌هایی است که موفق به تحویل واحدها شدند اما برخی دیگر از متقاضیان نه‌تنها هنوز درگیر اجاره‌نشینی هستند بلکه مالشان نیز رفته و خانه‌ای تحویل نگرفته‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: هیئت مدیره تخلف کرده، متقاضیان باید کسری را پرداخت کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ مسکن مهر طرحی بود در دولت قبل، برای خانه‌دار کردن قشرهای کم‌درآمد که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه‌سازی را تشویق کند.

در آن زمان از طرح مسکن مهر استقبال زیادی شد و بسیاری از افراد که به دنبال سقفی برای زندگی بودند و از مشکلات اجاره‌نشینی و خانه به دوشی به تنگ آمده بودند به سمت آن کشیده شدند.

برای اجرای این طرح مشکلات زیادی بر سر راه مردم و دولت قرار داشته و دارد که هنوز هم بسیاری از مردم با آن دست به گریبان هستند، بسیاری از واحدهای واگذار شده مشکلات زیرساختی اساسی دارند و افرادی که در این خانه‌ها زندگی می‌کنند با این مشکلات کنار می‌آیند، این درمورد آن‌هایی است که موفق به تحویل واحدها شدند اما برخی دیگر از متقاضیان نه‌تنها هنوز درگیر اجاره‌نشینی هستند بلکه مالشان نیز رفته و خانه‌ای تحویل نگرفته‌اند، اینها همان‌هایی هستند که به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و از اتاقی به اتاق دیگر برای یافتن راهی برای درمان دردشان بوده اما وقتی راه به جایی نبرده‌اند ناگزیر به استانداری مراجعه اما باز هم جوابی نگرفته دست به دامان خبرنگاران شدند.

برای شنیدن پاسخ درست درمورد واحدهای تحویل داده نشده به چه کسی مراجعه کنیم؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟

یکی از متقاضیانی که برای حل مشکل خود به استانداری مراجعه و اجازه ورود پیدا نکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ گفت: در ابتدا ۲۷ میلیون تومان پول واریز کردیم، الان دوباره از ما خواسته‌اند ۶ میلیون تومان دیگه هم واریز کنیم.

وی ادامه داد: پرداخت این مبلغ قسط‌بندی شده اما شوهرم مسافرکش است و خودمان هم مستاجریم و نمی‌توانیم ماهی ۴۴۰ هزار تومان اقساط را هم پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه چندین بار به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به آقای جزایری مراجعه کرده ایم اما پاسخ درستی نشنیده و فقط از این اتاق به اتاق دیگر پاس داده شدیم اضافه کرد: ما باید حرف‌مان را به کی بزنیم؟ و یقه چه کسی را بگیریم؟ وقتی دارن مال‌مان را می‌برند و اصلا نمی‌دانیم به چه کسی باید مراجعه کنیم... .

صدای ما را به گوش مسئولین برسانید

یکی دیگر از متقاضیان معترض مسکن مهر در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مدیرعامل سابق تعاونی "مهر ایلیا" از ما خواست ۲۳ میلیون تومان پول به حساب تعاونی بریزیم اما بعد از تخلفات صورت گرفته هیئت مدیره جدید تشکیل شد که به دادمان برسد، اما الان مدیرعامل جدید نه‌تنها کاری برای‌مان نکرد که مجبورمان کرد وام ۲۷ درصد بگیریم و دوباره به حساب تعاونی بریزیم و از ما می‌خواهد موجودی‌مان را به ۴۰ میلیون برسانیم و اصلا به این فکر نمی‌کند که ما از کجا باید پول بیاوریم با این شرایط سخت زندگی.

وی ادامه داد: در قراردادی که با مدیرعامل سابق این تعاونی بستیم پارکینگ هم بود اما الان حذف شده خواهش می کنم صدای ما را به گوش مسئولین برسانید ما مشکلات زیادی داریم و زندگی مان به سختی می گذرد چون با رایانه زندگی می کنیم و بیماری صرع نیز دارم و همین مشکلاتم را چند برابر کرده است.

در زمان مدیریتم پالایش در تعاونی های مسکن مهر را در دستور کارم قرار دادم

عباس جزایری مدیرکل تعاون، کار و رفاه احتماعی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: وقتی من به عنوان مدیرکل مشغول به کار شدم همه تعاونی‌ها استان را بررسی کرده جلسه گذاشته و آن‌هایی را که مشکل و انحراف داشتن را کنار گذاشتم و عملا این تعاونی‌ها را به روز کردم.

وی ادامه داد: به این ترتیب تعاونی‌ها از ۳۸۰ تعاونی به ۷ تعاونی رسیدند که برخی از آن‌ها عبارتند از "مهرایلیا"، "قصریاس"، یادیاران"، "آذرخش" و... اما هنوز مشکلاتی در آن ها دیده می‌شود.

جزایری اضافه کرد: تعاونی "قصر یاس" ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخلف دارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز چک دست مردم دارد و مدیرعامل آن درحال حاضر در زندان است.

وی با اشاره به اینکه تعاونی "مهرایلیا" مربوط به مددجویان بهزیستی است بیان داشت: این تعاونی ۴ میلیارد تومان انحراف مالی دارد و تحویل مراجع قضایی شده و رای برایش صادر شده است و این درحالی است که دو نفر از اعضای هیئت مدیره "مهرایلیا" در زندان هستند و سه نفر دیگر هم درحال حاضر رای برایشان صادر شده است.

در زمان ثبت نام در تعاونی های مسکن مهر نظارتی وجود نداشته است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در آن زمان اعضای این تعاونی‌ها پول را داده‌اند اما نظارت چندانی در زمان پرداخت پول نه از سوی راه و شهرسازی و نه از سوی تعاون کار و رفاه احتماعی صورت نگرفته و درواقع فی امان‌الله بوده است.

هیئت مدیره تخلف کرده، متقاضیان باید کسری را پرداخت کنند

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای تامین مسکن در ماه گذشته افزود: قرار بر این شد هر عضو موجودی خود را به ۴۰ میلیون برساند و واحد خود را تحویل بگیرد چون هیئت مدیره سابق تعاونی ها تخلف کرده و عملا کاری کاری برای مردم انجام نداده‌ است بنابراین اگر متقاضیان بخواهند واحد تحویل بگیرند باید مابقی پول را بپردازند و بعد اگر هیئت مدیره‌های متخلف پول را باز گرداندند، پولشان را دریافت کنند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ یادمان نرود مسکن مهر به‌عنوان راهی برای حل مشکل بی‌سرپناهی قشر محروم مطرح شد اما امروز و بعد از گذشت چندین سال برخی از مسئولان به دنبال آن هستند که تخلفات مالی برخی از تعاونی‌ها را از جیب این قشر ضعیف بگیرند.

مگر نه این است که طرف حساب مردم دولت بوده پس چرا حالا و بعد از اختلاس‌های صورت گرفته این مردم هستند که باید تاوان بدهند و بیش از آن چیزی که حتی تصورش را می کردند بپردازند؟

گزارش از مرضیه نظری زاده

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۲:۵۲

1 Jan 2020