۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۲۴۹۸۹
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

با تصویب برجام بهانه‌ای برای دولت‌مردان درخصوص اصلاح اقتصاد کشور باقی نمی‌ماند/ اتکاء به بیگانگان اقتصادی شکننده برای کشور در پی دارد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این واقعیت نباید فراموش شود که اقتصاد کشور با برداشته شدن تحریم برداشته نشده و با این کار تنها راه بر بیگانه باز شده و نگرانی رفتن تولید داخلی به حاشیه را به دنبال دارد و اتکا به بیگانه باعث ایجاد نقاط ضعف و اقتصادی شکننده می‌شود.
با تصویب برجام بهانه‌ای برای دولت‌مردان درخصوص اصلاح اقتصاد کشور باقی نمی‌ماند/ اتکاء به بیگانگان اقتصادی شکننده برای کشور در پی دارد
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهامحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد ضمن تفسیر آیه ۳۶ سوره توبه اظهار کرد: خدا ۱۲ ماه را برای دنیا در کتاب آفرینش خود قرار داده است و این ماه‌ها به قدری با نظم و ترتیب برنامه‌ریزی شده‌اند که بیشتر فعالیت‌ها بر اساس آن صورت می‌گیرد‌.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های اهل تقوا صداقت و امانت‌داری است تاکید کرد: متقی حتما صادق و امین بوده و این موضوع به قدری مهم است که در روایات آمده اگر می‌خواهی مومن را بشناسی باید به امانت داری و صداقت او بنگری نه به عبادات وی.

نکونام با اشاره به اینکه این اصل برای همه دوره‌ها مطرح شده است افزود: امروز هم اگر می‌خواهیم امین باشیم نباید بگذاریم ماهیت و حقیقت انقلاب از بین برود و باید از این موضوع که حقیت انقلاب به واسطه بی‌احتیاطی ما رخت بربندد جلوگیری کنیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه بیان داشت: باید انقلاب را آنگونه که شکل گرفته حفظ کنیم یعنی با جهاد، استکبارستیزی، استقلال، ایثار و... و باید در این راستا با ولی امر خود صادق بوده و در راه او قدم برداریم و این یعنی امانت‌داری.

نماینده ولی‌فقیه در شهرکرد با تاکید براینکه انقلاب زمانی حفظ خواهد شد که امت با امام‌شان باشند گفت: این شاخصی است که امام خمینی (ره) در اختیار ما قرار داده و تاکید کرده با ولایت باشید تا انقلابتان حفظ شود.

وی با اشاره به برخی از اعتراضات و موضع‌گیری‌ها از سوی برخی از افراد خاطرنشان کرد: باید مراقب بود و خود را ایمن کرد و باید بدانیم این اعتراضات و موضع‌گیری‌ها به جا و به موقع باشند چون اعتراض بی‌مورد باعث می‌شود جایگاه عالم دینی در جامعه تضعیف شده نقش‌آفرینی‌اش کم گردد.

نکونام رفتن به سمت غیر ولی‌فقیه را باعث سرافکندگی در پیشگاه خدا عنوان و تاکید کرد: باید مراقب باشیم از مسیر ولایت‌فقیه زاویه پیدا نکنیم که اگر این اتفاق افتاد در روز قیامت در محضر خدا شرمنده خواهیم شد.

نکونام با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان اضافه کرد: این روز باید از سوی مدارس و اولیا جدی گرفته شود و ارتباط بین آن‌ها تقویت شود تا از معضلات اجتماعی کاسته شده راه برای اصلاح جوانان باز گردد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز ملی پارالمپیک، روز غذا و ... ادامه داد: کنگره ۲هزار و ۴۳۶ شهید استان برنامه‌ فرهنگی پرمحتوایی برای استان و کشور بود امام نباید اجازه دهیم این پرونده بسته شود چون راهی طولانی است که باید طی شود و اسلام پیش پای ما گذاشته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: عزت جامعه اسلامی در سایه جهاد، ایستادگی و مقاومت تحقق می‌یابد و باید برای این امر مردم و مسئولین تلاش کنند.

نکونام با اشاره به آغاز ماه محرم بیان داشت: امروز همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برپا شد و حضور مردم در آن چشم‌گیر بود، در این مراسم مادران اطفال شیرخوار خود را آورده و بیمه اباعبدالله کرده و به راه امام حسین (ع) وصل کردند.

امام جمعه شهرکرد محرم را راه اعتدال‌بخشی به جهان بشری دانست و خاطرنشان کرد: محرم ماه اشک است، اشکی که اقتدار ببخشد نه اشکی که باعث توقف در جامعه شده و جامعه را به سازش سوق دهد.

وی با بیان اینکه عده‌ای خواهان نشستن، حکومت کردن، راحت‌طلبی و آسایش هستند که در سایه سازش حاصل می‌شود اما این راه درستی نیست و اسلام با سازش باقی نمی‌ماند و این موضع در زمان ائمه هم دیده می‌شد اما امامان هرگز زیر بار ننگ نرفته و نرمش و سازش را نپذیرفتند.

نکونام با تاکید بر اینکه ما مخالف مذاکره نیستیم ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مذاکرات باید با نرمش قهرمانانه همراه باشد و اقتدار ملی، دفاعی، سیاسی و جهادی که در سایه جهاد و مقاومت حاصل می‌شوند باید در مذاکرات وجود داشته باشند.

وی با اشاره به آزمایش موشکی اخیر در ایران بیان داشت: این آزمایش با واکنش‌های زیادی همراه بود و ما از این موضوع خوشحالیم که باعث شدیم اسلام در دنیا اقتدار داشته باشد.

نکونام با اشاره به اینکه برجام بلاخره به فرجامی در کشور رسید ادامه داد: علی‌رغم نفوذها در آن به مصلحت تصویب شد تا بهانه‌ای برای دولت‌مردان جهت اصلاح امور اقتصادی کشور وجود نداشته باشد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: مذاکرات در صورتی به نتیجه می‌رسند که تحریم‌ها برداشته شوند در غیر این صورت ایران این مذاکرات را قبول نخواهد کرد.

وی افزود: این واقعیت نباید فراموش شود که اقتصاد کشور با برداشته شدن تحریم برداشته نشده و با این کار تنها راه بر بیگانه باز شده و نگرانی رفتن تولید داخلی به حاشیه را به دنبال دارد و اتکا به بیگانه باعث ایجاد نقاط ضعف و اقتصادی شکننده می‌شود.

نکونام داشتن اقتصاد مقاوم را در سایه اتکا به توانمندی‌های داخلی دانست و گفت: باید برای رسیدن به اقتصادی پویا به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش دهیم نه اینکه چشم به بیگانگان داشته باشیم.


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۷:۴۸

4 Feb 2020