۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۳۲۵۹
بخشدار مرکزي فارسان

روستاي کران بعنوان روستاي پايلوت طرح بدون بيکار در شهرستان فارسان

بخشدار مرکزي فارسان از اختصاص 10 ميليارد ريال تسهيلات از طريق صندوق کارآفريني و اميد استان جهت کارآموزان داراي مدرک مهارت فني و حرفه اي در روستاي کران خبر داد.
روستاي کران بعنوان روستاي پايلوت طرح بدون بيکار در شهرستان فارسان
به گزارش جهانبین نیوز، پريسا مالکي در حاشيه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار با اشاره به طرح روستاي بدون بيکار، بحث اشتغال‌زايي را يکي از مهمترين برنامه ها برشمرد و تصريح کرد: طرح روستاي بدون بيکار يکي از برنامه هاي ايجاد اشتغال در چارچوب اقتصاد مقاومتي است که توسط استاندار مورد تاکيد قرار گرفته است.

شرکت 170 کارآموز جوان در دوره هاي مهارت هاي فني و حرفه اي

وي تصريح کرد: روستاي کران بعنوان روستاي پايلوت طرح بدون بيکار در بخش مرکزي شهرستان فارسان تعيين شد و 170 کارآموز جوان در دوره هاي مهارتي فني و حرفه اي که در روستاي کران در حال انجام است شرکت کرده اند.

وي اظهار داشت: اين کار آموزان جوان جهت فراگيري مهارت هاي فني و حرفه اي در رشته هاي تابلوفرش، سرمه دوزي، خياطي، لوله کشي و نصاب وسايل بهداشتي حضور دارند که پس از دريافت گواهي مهارتي از دوره هاي برگزار شده جهت دريافت تسهيلات به صندوق کارآفريني و اميد معرفي و جهت اشتغال پايدار در روستاي کران فعاليت خواهند کرد.

وي با اشاره به اينکه تعداد بالاي جوانان جوياي کار در شهرستان تهديدي است که مي توان آنرا به فرصت تبديل کرد افزود: توجه به پتانسيل هاي منطقه اي و ارائه آموزش هاي مهارتي از رويکردهاي است که مي توان بوسيله آن جوانان را در جهت ايجاد کسب و کار و کارآفريني سوق داد.

وي در ادامه با اشاره به طرح روستاي بدون بيکار گفت: اجراي اين کار بدون همکاري بخشداري ها و دهياري ها و ساير ادارات ذيربط ميسر نيست و در راستاي اجراي موثر اين طرح برنامه ريزي لازم توسط فرمانداري اين شهرستان صورت گرفته است.

کران يکي از روستاهاي چهارمحال و بختياري در شهرستان فارسان است که خانه هاي روستايي در اين روستا دريک خط ممتد ساخته شده است و موجب شده که روستا شکل و ساختار خاصي پيدا کند و در عين حال به عنوان طولاني ترين روستاي کشور شناخته شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۷:۴۶

29 Dec 2019