۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۴۰۶۳۹
در اسفندماه

دومین کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

دومین کنگره شهدای دانشجوی استان چهارمحال و بختیاری در ششم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
دومین کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ اولین نشست هم‌اندیشی دومین کنگره شهدای دانشجوی استان چهارمحال و بختیاری با حضور سعید کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان، حجت الاسلام سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد، مرتضی کریمی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) استان و جمعی دیگر از نمایندگان و کارشناسان دانشگاه‌های شهرکرد، آزاد، پیام نور، علوم پزشکی، فرهنگیان و ناحیه بسیج دانشجویی استان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

کنگره شهدای دانشجو از اهمیت و جایگاه خاصی در میان دانشگاهیان برخوردار است

سعید کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: کنگره شهدای دانشجو از اهمیت و جایگاه خاصی در جامعه و به‌خصوص در میان دانشگاهیان برخوردار است و ما باید تمام اهتمام خود را برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر این کنگره به کار گیریم چراکه هدف زنده نگاه داشتن یاد شهدا، فرهنگ شهادت و تجلیل از مقام شهدا است.

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه‌ها باید با محوریت معاونت فرهنگی هر دانشگاه و با همکاری و هماهنگی دفتر نهاد رهبری آن دانشگاه فعالیت نماید و با توجه به شروع ترم تحصیلی در دانشگاه‌های استان، ۶ اسفند سال جاری بهترین زمان برای برگزاری این کنگره است.

حجت الاسلام سعید صفی نیز ضمن قدردانی و تشکر از مطرح شدن مبحث شهید و شهادت گفت: ما باید در استان طوری برنامه‌ریزی نماییم که سالی یک بار آیینی برای تجلیل از شهدا در سطح استان برگزار شود.

 مرتضی کریمی نیز ضمن تقدیر از دانشگاه‌های استان به خاطر توجه به زنده نگاه داشتن مقام شهدا، به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت ستاد کنگره شهدا دانشجوی استان پرداخت و بیان داشت: این ستاد دارای هفت کمیته است که با هماهنگی‌ها در آینده مسئولان آن کمیته‌ها مشخص می‌شود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ تبیین و ترویج ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رویکرد سیره شهدای دانشجو، اندیشه‌پروری و معرفت‌افزایی دانشجویان در راستای فرهنگ دینی با استفاده از سیره شهدای دانشجو، ارائه الگوهای رفتاری بر مبنای سبک زندگی شهدای دانشجو، تحقق منویات مقام معظم هبری در راستای تکریم و تجلیل از شهدای دانشجو، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین رسالت و جایگاه دانشجویان با رویکرد سیره عملی شهدای دانشجو، تبیین و انتقال آرمان‌های ارزشی و بینشی شهدای دانشجو به نسل جوان، استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای، هنری و… جهت ابلاغ پیام شهدای دانشجو و جلب مشارکت و سهیم نمودن نهادهای فعال فرهنگی در عرصه زندگی شهدای دانشجو، برخی از اهداف این کنگره است.

گفتنی است، استان چهارمحال و بختیاری دارای ۷۴ شهید دانشجو است که ۷۲ تن از این شهیدان، شهید دوران دفاع مقدس و ۲ تن دیگر از شهدای مدافع حرم هستند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۳:۲۸

27 Dec 2019