۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۲۹۶۶۹

نارضايتي کشاورزان لردگاني از تاخير دولت در پرداخت مطالبات‌شان

باوجود اينکه طرح خريد تضميني گندم به‌عنوان حمايت از کشاورزان در دست اجرا است، ولي کشاورزان از تأخير زياد بهاي گندم‌شان از سوي دولت ناراضي‌اند.
نارضايتي کشاورزان لردگاني از تاخير دولت در پرداخت مطالبات‌شان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان، باتوجه به پايان رسيدن برداشت گندم در شهرستان لردگان و فروش تضميني آن به دولت و پرداخت آن ظرف 10 الي 15 روز، آن هم با نرخ هر کيلو یک هزار و 270 تومان و کسر چهار درصد افت، کشاورز تمام سال را منتظر فروش گندم خود به دولت و دريافت پول آن براي تامين مخارج خانواده و هزينه‌هاي توليد است، ‌اين در حالي است که همين بهاي اندک مصوب شده نيز با تاخير زيادي بيش از يک ماه از سوي دولت پرداخت مي‌شود،‌ به طوري که تقريباً بيشتر کشاورزان با مشکلاتي نظير برگشت چک‌هاي خود و مشکلات اقتصادي بي‌شماري در اين مدت مواجه هستند.
آيا مسئولين ادارات و نهادها اين حديث پيامبر (ص) را يادشان رفته که فرمودند: پول کارگر را تا زماني که عرقش خشک نشده به وي بپردازند! گويا مسئولين هيچ عجله‌اي هم براي پرداخت ندارند چه اينکه گردش اين حجم زياد پول در حساب شرکت يا اداره مي‌تواند سودبخش باشد.

کاشت گندم زحمت و هزينه‌هاي زيادي براي کشاورز به همراه دارد اما با اين وجود، کشاورزان لردگاني با همت و پشتکار خود سعي در بهبود کيفيت محصول و بالا بردن ميزان آن مي‌کنند که در صورت کمک به کشاورزان براي مکانيزه کردن زمين‌ها و اعطاي تسهيلات مي‌توان شاهد موفقيت‌هاي بيشتري براي اين کشاورزان بود.

اما امروز متاسفانه شاهد نارضايتي بسيار شديد کشاورزان به دليل عدم پرداخت مطالبات خود از سوي دولت بوده به گونه‌اي که کشاورزان تاکيد مي‌کردند در گذشته اگرچه محصولات‌شان را با قيمت کمتر به واسطه‌ها مي‌دادند و پول را به سرعت دريافت مي‌کردند ولي درحال‌حاضر دولت خريد تضميني از کشاورزان داشته و بعد از گذشت يک  و آن هم با کسر چهار درصد افت گندم،  مطالبات کشاورزان را هنوز پرداخت نکرده است.

يکي از کشاورزان لردگاني در گفت‌وگو با خبرنگار سلام لردگان اظهار کرد: بيش از چند هزار تن گندم به سيلوهاي شهرستان لردگان تحويل داده‌ام که از طرف مسئولين خدمات کشاورزي شهرستان قول دادند پول آن ظرف 10 الي 15 روزه پرداخت مي‌شود ولي هنوز که بيش از يک ماه از تاريخ تحويل مي‌گذرد تاکنون پولي دريافت نکرده‌ايم.

پيرمرد کشاورز، که آثار پينه بر دستان آن مشاهده مي‌شود و خستگي بر چهره‌اش کاملا نمايان است  مي‌گويد: "کشاورزي فقط زحمت است" و  او از سختي‌هاي شغل خود مي‌گويد که تمام سال را به اميد برداشت گندم طي مي‌کند و با تأخير پرداخت مطالبات از طريق دولت اين سختي را براي کشاورزان دوچندان مي‌شود.
 
انتهاي پيام1026ج /630 ل
 
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۰:۴۴

29 Dec 2019