۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۳۴۱۱
رئيس کميته امداد امام خميني شهرستان کيار در آستانه سالروز تاسيس اين نهاد:

همه توان‌مان را براي حمايت از محرومان را به کار گرفته‌ايم

رئيس کميته امداد امام خميني رضوان الله تعالي عليه شهرستان کيار در آستانه 14اسفند سالروز تاسيس کميته امداد امام خميني با دستور بنيانگزار انقلاب اسلامي ايران گزارش در خصوص عملکرد این اداره ارائه داد.
همه توان‌مان را براي حمايت از محرومان را به کار گرفته‌ايم
گزارش جهانبین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار زحمتکش پس از تسليت ايام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: براساس فرمايشات حضرت امام خميني قدس سره الشريف که فرمودند: "رسيدگي به امور محرومان بايد در راس قرار گيرد" کميته امداد امام خميني در ۱۴ اسفندماه ۱۳۵۸ تاسيس شد و از همان زمان تاکنون کار خدمات‌رساني به محرومان و حمايت از مستضعفان را انجام مي‌دهد.

زحمتکش گفت: ۴۴ سرفصل کاري براي کميته امداد امام خميني مشخص شده است که کميته امداد امام خميني شهرستان کيار هم بر اساس سياست هاي کلان سازمان مرکزي و همچنين نيازهاي بومي شهرستان کيار در حال انجام وظايف محوله است.

وي به پرداخت مبلغ ۱۶ ميليارد ريال کمک به محرومان اشاره کرد و بیان داشت: اين کمک تحت عنوان مستمري، حق از کار افتادگي و... به واجدان شرايط پرداخت شده است.

رئيس کميته امداد امام خميني شلمزار در ادامه اضافه کرد: ايجاد شغل با مبلغي بالغ‌بر ۱۵ ميليارد ريال ديگر فعاليت کميته امداد امام خميني رضوان الله تعالي عليه است که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته است.

زحمتکش به پرداخت مبلغ ۱۶۰ ميليون ريال جهت آموزش افراد فاقد مهارت اشاره کرد و ادامه داد: جهت توانمدسازي افراد جوياي کار و فاقد مهارت کلاس‌هايي با همکاري نهادهاي ذي‌صلاح همچون فني و حرفه‌اي، جهاد دانشگاهي برگزار شد و کساني که از حداقل توانايي‌هاي انجام شغل برخوردار بودند اما مهارت نداشتند آموزش‌هاي لازم را فرا گرفتند.

وي در خصوص احداث مسکن و همچنين انجام تعميرات منازل محرومان هم گفت: ۷۰۰ ميليون تومان از محل اعتبارات عمراني اين کميته صرف احداث منزل جديد و تعميرات منازل خانوارهاي تحت پوشش اين نهاد شده است.

زحمتکش به همکاري کميته امداد امام خميني شهرستان کيار با بيمه تامين اجتماعي نيز اشاره و افزود: همکاري کميته امداد امام خميني شهرستان کيار با تامين اجتماعي باعث شد تعداد ۴۸ خانوار که از تسهيلات اشتغالزايی اين نهاد برخوردار شدند تحت حمايت بيمه تامين اجتماعي قرار گيرند و از پوشش اين نهاد خارج شوند.

وي درخصوص حمايت کميته امداد امام خميني شهرستان کيار و حمايت از ايتام نيز گفت: از محل کمک‌هاي حاميان ايتام توانستيم مبلغ ۳۷۰ ميليون تومان با ايتام تحت حمايت و پوشش کميته امداد به صورت‌هاي مختلف اهدا نماييم.

رئيس کميته امداد امام خميني شهرستان کيار در پايان به تاسيس ستاد زکات شهرستان کيار اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رياست ستاد زکات شهرستان کيار برعهده امام جمعه شهرستان است و دبيرخانه آن در کميته امداد امام خميني شهرستان کيار قرار دارد.

زحمتکش در خصوص زکات و با اشاره به آيه ۶۰ سوره مبارکه توبه خاطرنشان کرد: پرداخت زکات نه‌تنها انجام واجب الهي است که باعث خير و برکات هم در زندگي دنيوي و هم در زندگي اخروي مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۲:۵۳

30 Dec 2019