۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۶۹۴۱
مدیر شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم:

برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان باقی ماند

مدیر غول نفتی انگلیس موسوم به بریتیش پترولیوم (BP) با اشاره به باقی بودن برخی تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، تأکید کرد: باید برای سرمایه‌گذاری در این کشور محتاط بود.
برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان باقی ماند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیـوز، «باب دادلی» درباره رفع تحریم‌های ایران و علاقه این شرکت انگلیسی برای سرمایه‌گذاری در بازار نفت کشورمان گفت: ما با دقت در حال بررسی و نظاره کردن اوضاع هستیم.

وی با اشاره به باقی بودن تحریم‌های آمریکا در برخی حوزه‌ها علیه ایران،‌ بر لزوم محتاط بودن برای سرمایه‌گذاری در ایران تاکید کرد و اظهار داشت: ما باید خیلی مراقب باشیم. فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود باید اقتصادی و مقرون به صرفه باشد.

دادلی افزود: اکنون دنیایی از رقابت شدید برای سرمایه‌گذاری جهانی در نفت و گاز در جریان است علاوه بر ایران مکزیک هم دارد اضافه می‌شود، ما باید خیلی به دقت انتخاب کنیم.

مدیر بریتیش پترولیوم تصریح کرد: «فکر نمی‌کنم هرکسی بخواهد در ایران سرمایه‌گذاری کند فقط به خاطر اینکه آنجا ایران است. باید یک تصمیم اقتصادی درباره استفاده از سرمایه بسیار محدودمان اتخاذ شود.

نفت ۱۰ دلاری غیرممکن نیست!

همچنین مدیر شرکت انگلیسی BP ضمن تاکید بر لزوم «احتیاط برای سرمایه‌گذاری در ایران» پس از توافق هسته‌ای اخیر، تاکید کرد که بهای جهانی نفت در نیمه دوم سال جاری افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، مدیر این شرکت انگلیسی با بیان اینکه احتمال کاهش بهای نفت تا ۱۰ دلار «غیرممکن نیست»، افزود البته چنین قیمتی دوام نخواهد داشت و در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ بهای نفت افزایش می‌یابد.

دادلی گفت: امسال دو نیمه وجود خواهد داشت که در نیمه اول یک تزلزل واقعی را خواهیم دید و در نیمه دوم در ماه‌های آوریل یا می ‌بازارهای سهام فصل تابستان در نیمکره شمالی آماده می‌شوند، پس از آن با توجه به افزایش تقاضا در چین و آمریکای شمالی، در نیمه دوم سال حرکت بهای نفت به مسیر رو به بالا آغاز خواهد شد.

مدیر بریتیش پترولیوم ادامه داد: شاید تا میانه سال، بهای ۳۰ تا ۴۰ دلار را ببینیم و به نظر من تا پایان سال این قیمت می‌تواند ۵۰ دلار یا بیشتر باشد.

دادلی با تاکید بر احتمال باقی بودن چندین ماهه بهای نفت زیر ۲۰ دلار، رسیدن بهای نفت به ۱۰۰ دلار یا بیشتر را تا پایان سال ۲۰۱۶ «بعید» خواند.

سقوط نفت اوپک به پایین‌ترین قیمت در ۱۳ سال اخیر

از سوی دیگر سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد بطوری که قیمت‌های سبد نفتی اوپک هم اظهارات مدیر شرکت بی‌پی را تأیید می‌کند. هر بشکه سبد نفتی اوپک، پنج شنبه اول بهمن ماه، ۲۲.۸۹ دلار در هر بشکه فروخته شد.در همین رابطه سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت، اوپک، اعلام کرد: قیمت نفت این سازمان در روز چهارشنبه رکورد کمترین قیمت خود را برای چندمین بار در سال ۲۰۱۶ شکست و این بار ۲۲ دلاری شد. نفت اوپک در این روز با یک دلار و ۳۷ سنت کاهش نسبت به روز سه شنبه ۲۲.۴۸ دلار فروخته شده بود.متوسط قیمت نفت اوپک در سال ۲۰۱۶ تاکنون ۲۶.۴۴ دلار در هر بشکه بوده است که کمترین قیمت این نوع نفت از سال ۲۰۰۳ تاکنون به شمار می‌رود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۸:۲۴

25 Feb 2020