۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۳۵۱۲۱
زنگ خبر گزارش مي دهد؛

وضعيت نامناسب گلزار شهداي روستاي تومانک

قبور شهدا، زبان گويايي است که به عظمت روح جاويد آنان، شهادت مي‌دهد و گلزار شهدا به‌عنوان زبان گويايي که عظمت روح جاويد شهدا را به تصوير مي‌کشد، حفظ قداست و مرمت آن يک ضرورت است
وضعيت نامناسب گلزار شهداي روستاي تومانک
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر ؛ گلزار شهدا در سراسر کشور از مکان هاي برگزيده است، ضرورت ساماندهي گلزار شهداي در راستاي ارج نهادن به مقام شامخ شهداست، گلزار شهدا بايد آن گونه که در شأن شهداست ساماندهي شود،آسايش و امنيت بر کشور حاصل خون شهدا و از خودگذشتگي جانبازان و رزمندگان است و ساماندهي گلزار شهدا حداقل کاري است که متوليان امر براي گرامي داشت ياد و خاطره شهدا انجام مي دهند.

شهيد همواره در کشور ما که خاستگاه اسلام مبارز شناخته مي‌شود، از جايگاه خاصي برخوردار بوده و در اين ميان گلزارهاي شهدا نقش تسري عقايد انقلابي را بازي مي‌کنند.

در شرايطي که اين مسئله لزوم حفظ و مرمت گلزارها را گوش زد مي‌کند، وضعيت گلزار شهداي روستاي تومانک از توابع شهرستان بن چندان مطلوب به نظر نمي‌رسد.


نبود روشنايي مناسب و پرچم در گلزار شهدا، نداشتن فضاي سبز و گلکاري، انجام نشدن عمليات بهسازي و آسفالت محوطه گلزار از جمله مشکلات و کمبودهاي زيباسازي اين مکان است.

در تصاوير زير وضعيت نامناسب گلزار شهداي روستاي تومانک شهرستان بن که مقبره 4 شهيد بزرگوار است را مشاهده مي کنيد که علي رغم کارهاي چندين سال صورت گرفته سنگ قبرشان زير آفتاب و باران شکسته و خراب شده، کيفيت قبور و قاب عکس ها در شان ايشان نيست و محوطه دروني گلزار، فضاي بيروني آن از وضعيت نامناسبي برخوردار است.
.
جا دارد مسئولان با برنامه ريزي صحيح نسيت به تکميل گلزار شهداي روستاي تومانک اقدام نمايند، شهدا نه نيازي به سنگ قبر دارند و نه نيازي به گنبد و بارگاه اين ماييم که نياز داريم يادشان را هر از گاهي در دل خود زنده کنيم تا به ياد ايمان و فداکاري آنان بيفتيم .

لازم به ذکر است ،روستاي تومانک داراي پنج شهيد والا مقام مي باشد که يکي از شهدا در شهر وردنجان و چهار شهيد ديگر در خود روستاي تومانک تدفين شده اند.
انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۱:۴۱

27 Dec 2019