۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۳۱۵۱

مقاومت جامعه در مقابل فرهنگ منحط بيگانه مستلزم هويت اصيل است

توجه ويژه به فرهنگ بومي و سنتي استان يکي از رويکردهاي ما در بحث فرهنگي است، چرا که جامعه اي مي تواند در مقابل فرهنگ منحط بيگانه مقاوم باشد که داراي هويت اصيل باشد.
مقاومت جامعه در مقابل فرهنگ منحط بيگانه مستلزم هويت اصيل است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل ازمشکات برین، فرانک کبيري‌، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شهرکرد در خصوص حفظ ، احياء و مستند سازي حوزه فرهنگ اظهار کرد: يکي از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شهرکرد که از اهميت ويژه اي برخوردار است، مستند سازي تاريخ، فرهنگ و هنر سنتي و بومي فرهيختگان اين خطه مي باشد.

وي افزود: توجه ويژه به فرهنگ بومي و سنتي استان يکي از رويکردهاي ما در بحث فرهنگي است، چرا که جامعه اي مي تواند در مقابل فرهنگ منحط بيگانه مقاوم باشد که داراي هويت اصيل باشد.

کبيري ادامه داد: اين هويت اصيل نشات گرفته از فرهنگ اسلامي ايراني ما است.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شهرکرد در خصوص بهره گيري از پتانسيل هاي موجود در استان و رونق اقتصادي در بخش هنر بيان کرد: با تعاملي که با ساير سازمان ها و نهادها ايجاد شده و حسن توجه اي که به حوزه فرهنگ و هنر داشتند و از طرفي با شناختي که از هنرمندان و صاحبان فکر و انديشه در استان وجود دارد سعي شده اين اطلاعات در اختيار ارگان هاي مرتبط قرار گيرد تا بتوان از نيروهاي داخل استان براي انجام امور مربوطه استفاده کرد و شاهد رونق اقتصادي در اين بخش نيز باشيم.

وي افزود: چنين مواردي در کنار يکديگر موجبات رشد و توسعه استان را فراهم مي کند.

کبيري در خصوص اقتصاد هنر بيان کرد: سعي شده با ياري خداوند و همکاري مسئولان براي اولين بار در استان به صورت سازماندهي شده و براي ورود به بازارهاي جهاني هنرمندان آثار خود را به جهت نمايش و فروش در معرض ديد ديگر هنرمندان، فعالان اقتصادي و مسئولين اجرايي قرار دهند تا علاوه بر شناساندن هنرها و هنرمندان استان به سايرين، با فروش آثار نيز بتوان موجبات رشد اقتصادي در اين حوزه و به تبع آن در شهرستان و استان را نيز فراهم نمود.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۵:۴۰

27 Dec 2019