۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۲۱۱۷۱

عرضه مرغ 5500 توماني در بازار

معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به افزايش توليد گوشت مرغ و صادرات آن از ابتداي سال ۹۳ گفت: با عرضه گسترده مرغ منجمد با قيمت ۵۵۰۰ تومان، بازار تنظيم مي‌شود.
عرضه مرغ 5500 توماني در بازار
به گزارش جهانبین نیوز، حسن ركني در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري اصلي‌ترين علت گران شدن مرغ را افزايش تقاضا در بازار دانست. وي همچنين از عرضه گسترده مرغ با قيمت ۵۵۰۰ تومان خبر داد.

معاون جهاد كشاورزي با اشاره به ميانگين سرانه مصرف بالاتر از ۲۵ كيلوگرم گوشت مرغ در ايران گفت: ما هفتمين كشور توليد كننده گوشت مرغ هستيم. وي افزود: با ملاحظه قيمت گوشت مرغ در يك سال گذشته ما به قيمت ۵هزار تومان هم مي‌رسيم كه قيمت منطقي‌اي نيست بلكه قيمت قابل قبول براي توليد و مصرف‌كننده حدود ۷‌هزار تومان است. ركني با بيان اينكه در يك سال و نيم گذشته ما همواره توليد مازاد داشته‌ايم، گفت: به اين علت نيازي به ورود مرغ سرد به بازار وجود نداشت، از اين رو بخشي صادر و قسمتي هم ذخيره‌سازي شد.

وي تصريح كرد: اين روند و خريد مرغ از توليد‌كنندگان تا پنجم بهمن ادامه داشت كه با ملاحظه شروع افزايش قيمت‌ها، از دو تا سه روز بعد خريد قطع شد.

معاون وزير كشاورزي با اشاره به افزايش تقاضا براي مرغ در بهمن ماه گفت: توليد مرغ به صورت خطي صورت مي‌گيرد ولي در ماه‌هايي از سال كشش بازار كمتر مي‌شود و در برخي زمان‌ها از جمله ماه رمضان و عيد مصرف بالاتر مي‌رود.

وي افزود: ميدان بهمن در تهران شاخص‌ترين محل عرضه مرغ به شمار مي‌رود و در حالي كه متوسط عرضه در اين محل به طور متوسط ۳۰۵ تن در ماه است و اين ميزان در بهمن به متوسط ۳۲۳ تن مي‌رسد، تا امروز ورودي ميدان بهمن ۴۱۸ تن بوده است. ركني با بيان اينكه خوشبختانه ما از يك كشور واردكننده به صادركننده تبديل شده‌ايم، به گونه‌اي كه در سال ۹۳ تا امروز حدود ۶۵ هزار تن صادرات داشته‌ايم، گفت: ظرفيت سردخانه‌ها معين است و توليد بايد متناسب با بازار و توان صادراتي باشد. در اين مصاحبه يوسفي، رئيس اتحاديه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي نيز اواخر بهمن و اسفند را از ماه‌هاي پرتقاضا براي گوشت مرغ بيان كرد و گفت: با افزايش تقاضا قيمت‌ها هم جا‌به‌جا مي‌شوند. وي افزود: قيمت ۵ هزار تومان براي مرغ موجب ضرر و زيان توليد‌كنندگان مي‌شود./مشرق

انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۳:۵۴

15 Jan 2020