۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۰۶۲۱
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي:

مهمترين نياز امروز حوزه‌هاي علميه گفتمان‌سازي است/ ضرورت تشکيل مجمع خيرين در حوزه‌هاي علميه خواهران

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مهمترين نياز امروز حوزه‌هاي علميه گفتمان‌سازي و فرهنگ‌سازي است که متأسفانه کمتر به آن توجه مي‌شود.
مهمترين نياز امروز حوزه‌هاي علميه گفتمان‌سازي است/ ضرورت تشکيل مجمع خيرين در حوزه‌هاي علميه خواهران
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين اردشير نوريان، نماينده مردم شهرستانهاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي، در نشست مجمع نمايندگان چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي با مديران مدارس حوزه‌هاي علميه خواهران اين استان، با تبريک پيشاپيش عيد ولايت و امامت تصريح کرد: آشنايي مجمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين استان با فعاليتها، کمبودها و همکاري با حوزه هاي علميه خواهران فلسفه تشکيل اين نشست است.

وي با بيان اينکه به حمدالله کارهاي بزرگي در حوزه هاي علميه خواهران استان بر مبناي علم و معنويت شکل گرفته است، افزود: جا دارد در اين نشست نيز از خدمات ارزنده آيت الله ناصري، نماينده سابق ولي فقيه در استان که پايه گذار بسياري از خدمات بودند، تشکر و ياد کنيم.

نوريان با اشاره به اينکه رشد چشمگير حوزه هاي علميه خواهران استان چهارمحال و بختياري نشان دهنده کار شبانه روزي است، خاطرنشان کرد: به يقين همه حمايتهاي خود را هم در سطح استان و هم در سطح کشور به کار خواهيم گرفت.

وي با تأکيد بر اينکه در تخصيص اعتبارات نهايت تلاش خود را به کار خواهيم بست، افزود: تا به امروز احکام خوبي در جهت کمک به حوزه هاي علميه خواهران در مجلس تصويب شده است اما اشکال کار اين است که عملياتي نمي شوند و اين ضعف کار است.

نماينده مردم شهرستانهاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي، تعامل و نشست دو جانبه از سوي مديريت حوزه علميه خواهران استان با استاندار را لازم و ضروري دانست و اظهار کرد: مهمترين نياز امروز حوزه هاي علميه گفتمان سازي و فرهنگ سازي است که متأسفانه کمتر به آن توجه مي شود.

اين مقام مسؤول تحکيم بنيان خانوده را از مهمترين ضرورتهاي امروز کشور بيان کرد و گفت: به يقين نقش حوزه هاي علميه در اين راستا بسيار کارگشا و مؤثر خواهد بود.

وي با تأکيد بر اينکه نقش حوزه هاي علميه بايد در متن جامعه احساس شود و اين از ضرورتها است، خاطرنشان کرد: تشکيل مجمع خيرين در حوزه هاي علميه خواهران بسيار کارگشا خواهد بود که لازمه آن برگزاري نشستهاي مستمر با خيران و بيان آثار و عملکرد حوزه هاي علميه در راستاي آشنايي هر چه بيشتر آنها با اين مراکز ديني است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه در بحث قوانين مشکلات خاصي براي کمک به حوزه هاي علميه وجود ندارد تنها نياز به انشاء احکام برنامه ششم داريم، گفت: بايد نيازمندي ها و کمبودها و مواردي که نمايندگان مجلس مي توانند ياري گر حوزه هاي علميه باشند به صورت مصداقي براي آنها توضيح داده شود تا بتوانند با دهمه توان و با دست پر وارد ميدان شوند.

نوريان در ادامه با اشاره به اينکه همه مشکلات در بحث سخت افزاري خلاصه نمي شود، افزود: بسياري از مشکلات امروز کشور در بحث نرم افزاري است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار مي گيرد.

وي با تأکيد بر اينکه بايد در حوزه هاي علميه خواهران براي بحثهاي فکري برنامه ريزي صورت گيرد، تصريح کرد: تشکيل اتاق فکر در مجموعه مديريتي حوزه هاي علميه خواهران از ضرورتها است.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۰:۴۳

1 Feb 2020